وزیر صنعت تاکید کرد

نقش" بانوان" در بخش صنعت، معدن و تجارت پر رنگ تر است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش و حضور زنان در پیشبرد برنامه های اقتصادی کشور تصریح کرد : حضور موثر بانوان باید در استفاده از ظرفیت ها و توانمندیهای بخش تولید و تجارت بیش از پیش مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،  محمدرضا نعمت زاده در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار که با تاکید بر اقتصاد مقاومتی برگزار شد ، بر نقش سازنده زنان در عرصه های مختلف اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به ورودی 60 درصدی بانوان دانشجو باید نقش به یاد ماندنی از همت و تلاش آنان به یادگار بگذاریم.
 
وی با بیان اینکه بدون انباشت سرمایه توسعه حاصل نخواهد شد اظهار کرد : خدمت اقتصادی بانوان می تواند ما را در دستیابی به اهداف کشور یاری رساند.
 
 نعمت زاده در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به حضور موثر حضرت خدیجه بانوی گرانقدر و همسر پیامبر(ص) که سرچشمه عظیم حرکت جهانی و همت زنان به شمار می آید یادآور شد : زنان ما همواره باید به خاطر داشته باشند که حضور آنان در ایفای نقش های اقتصادی و اجتماعی حائز اهمیت خواهد بود و باید به این باور رسیده و اعتقاد کامل داشته باشند.
 
وی به سفر اخیر خود به همراه هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود : در سفر اخیری که انجام شد ضمن بازدید از یکی از واحدهای صنعتی شهرستان کنارک از توابع استان سیستان و بلوچستان شاهد بودیم که این واحد صنعتی با حضور 300 بانوی موفق  به چرخه و حیات اقتصادی استان كمك مي كنند.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بیان این مطلب که استفاده از فناوری های نو و تکنولوژیهای بروز در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور از جایگاه مهمی بهره مند است تاکید کرد : با بهره گیری از دانش فنی دیگر کشورها باید به رشد و شکوفایی داخلی بیاندیشیم که در این راه نقش و جایگاه زنان بسیار پر رنگ خواهد بود.
 
وی از بانوان کارآفرین، صنعتگر و توانمند خواست با تکیه بر پتانسیلهای فکری، عملی، آموزشی و پژوهشی خود بتوانند گامی منهم در جهت این مهم بردارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار