مدیر کل مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبرداد:

تحویل 8 هزار واحد "مسکن مهر" شهری توسط بنیاد مسکن در سال جاری

حق شناس گفت:‌ پیش بینی می شود ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر در نیمه اول آغار شود و 8 هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل داده شود.

 حق شناس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  88 هزار واحد مسکن مهر شهری سهمیه بنیاد مسکن بوده است،گفت: این واحدها پیشرفت 70 درصدی داشته اند با کمک متقاضیان ،انبوه سازان  ،تعاونی ها و گروه های ساخت به اتمام برسانیم.

وی در ادامه افزود: پیگیری برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی  واعتبارات لازم برای ساخت در دستور کار بنیاد قرار گرفته است.

مدیر کل مسکن شهری بنیاد مسکن  با بیان اینکه پیش بینی ساخت 26 هزار واحد مسکن مهر شهری امسال در دستور کار قرارداده ایم ،افزود:  10 هزار واحد از این تعداد برنامه امسال است  و 15 هزار واحد  نیز باقی مانده  واحدها در سال گذشته بوده است.

حق شناس در ادامه اظهار داشت: پیش بینی می شود ساخت 10 هزار واحد مسکن مهر در نیمه اول آغار شود و 8 هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیر کل مسکن شهری بنیاد مسکن  با اشاره به اینکه تاثیر گذاری مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر بسیار بوده است افزود:‌ شهرهای کوچک با توجه به نوع مسکن، اقتصاد خانوارو تعریف های که از  واحدهای مسکونی دارد همانند مسکن مهر بوده بنابراین اثر گذاری این واحدها بر این شهرها قابل توجه بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت با طرح مسکن اجتماعی و حمایتی قالب جدیدی برای تامین  مسکن مورد نیاز گروه های دهک های درآمدی پایین تهیه کرده است این طرح می تواند بخشی از مشکلات مسکن مهر و فضاهای خالی مسکن را پر کند.

حق شناس در ادامه اظهار داشت: اثر گذاری واحدهای مسکن مهر بسیار زیاد بوده و در حال حاضر با ادغام طرح های مسکن اجتماعی و حمایتی  و روش های تامین منایع بتوانیم نیازها موجود را پاسخ دهیم.

مدیر کل مسکن شهری بنیاد مسکن  در خصوص مشکلات تعاونی ها  موجود گفت: کنترل تعاونی برعهده بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیست و وزارت تعاون متولی این امر است.

حق شناس در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در شهرهای زیر 25 هزار نفر تعاونی چندانی وجود نداشت و از سیستم های خود مالکی  و انبوه سازان برای ساخت استفاده می شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تعدادی تعاونی که در این شهرها وجود داشت بسیار خوب عمل کردند و تعدادی نیز با مشکل روبر شدند که طی صحبت با وزارت تعاون سعی در برطرف کردن این مشکلات هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار