بدنبال طرح دولت مبنی بر باز بودن فروشگاه‌ها در روز یکشنبه؛

خشم شهروندان "یونانی" نسبت به سیاست‌های ریاضتی بیشتر شد

نیروهای پلیس یونان با تظاهرکنندگان معترض به سیاست‌های اقتصادی دولت در آتن درگیر شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، تظاهرکنندگان در یکی از شلوغ ترین محلات تجاری آتن ، از طرح دولت برای اینکه اجازه می دهد فروشگاه ها روز تعطیل یکشنبه باز باشند، خشمگین هستند.

آنها می گویند این طرح دولت بیشتر به نفع فروشگاه های بزرگ زنجیره ای است و به زیان مغازه ها و کسب و کارهای کوچک خانوادگی است.

"نیکاس آنتونیو" عضو اتحادیه کارگران خرده فروشی کتاب و کاغذ گفت سال گذشته دولت تصمیم گرفت تجارت و کسب و کار در روز یکشنبه را آزاد کند. از مارس امسال این طرح به طور دائم اجرا می شود.

اما کسانی که در فروشگاه ها کار می کنند، اصلا برای کار روز تعطیل از مزیت 75 درصد اضافه کار بهره مند نمی شوند. ما نمی توانیم اجازه دهیم دولت کاری کند که بازار بر ما سلطه پیدا کند. این طرح، همه کارگران را در یونان نگران کرده است.

با وجود اینکه در سراسر یونان اعتصاب اعلام شده بود، در روز یکشنبه فروشگاه ها در آتن باز بودند و کار می کردند. کارمندان و کارگران در این فروشگاه ها می گویند با باز بودن این فروشگاه ها عملا از آنها بیگاری کشیده می شود زیرا مجبورند ساعات طولانی فروشگاه را باز نگه دارند اما درآمد بیشتری نداشته باشند.

"تانوس واسیلوپولوس" از کنفدراسیون کارگران خرده فروشی های یونان گفت: این طرح پذیرفتنی نیست زیرا قرار بود آزمایش برای چند یکشنبه سال اجرا شود اما دولت قصد دارد آن را برای 52 هفته اجرا کند.

 نتیجه این طرح ضعیف و درآمد فروشگاه ها کمتر از انتظار بوده است. واقعیت این است 30 درصد از کارگران فروشگاه ها به طور پاره وقت کار می کنند و فقط ماهی 300 یورو دریافت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار