حال طبیعت بعدازرفتن مهمانان نوروزی؛

از 145شکار غیر مجاز پرندگان وکشتن یک قلاده خرس تاضرب و شتم محیط‌ بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خبر داد:دو هزار متر از اراضی ملی پارک ملی نخبگان از دست متخلفان خلع ید شد.

سرهنگ خلیدار در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: طرح ویژه نوروزی یگان از 25 اسفند ماه سال 92 آغاز و تا 15 فروردین 93 ادامه داشت که طی این مدت 455 پایگاه نوروز فعال بودند و با توزیع بروشور و تراکت موضوعات محیط زیستی را اطلاع رسانی کردند.
 
وی ادامه داد: در این مدت نزدیک به 4 هزار نیرو اعم از ماموران یگان پرسنل ستادی استان‌ها آماده باش بودند و با گشت‌و پایش شبانه روزی خوشبختانه کمترین میزان تخریب را داشتیم.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه امسال حادثه آتش سوزی نداشتیم اظهار داشت: با پیگیری ماموران یگان دو هزار متر از اراضی پارک ملی نخبگان از دست متخلفان خلع ید شد.
 
 
*نحسی سیزده نصیب خرس قهوه ای شد
 
 سرهنگ خیلدار با اشاره به تلفات حیات وحش در ایام نوروز گفت: متاسفانه سیزدهم فروردین ماه در کلاردشت یک خرس قهوه ای7 ساله توسط شکارچیان غیر مجاز کشته شد که در حال حاضر تلاش برای شناسایی متخلفان ادامه دارد همچنین یک توله خرس آسیب دیده هم در استان گلستان کشف شد که بعد از بهبود یافتن در طبیعت رها شد
 
وی با اشاره به کاهش سی درصدی شکار غیر مجاز نسبت به سال گذشته اذعان داشت: امسال با عملیات خوبی که انجام شد ماموران یگان به مناطق و میادین مختلف اعزام شدندکه به دنبال آن کشفیات خوبی در زمینه خرید و فروش سمندر لرستانی و مار آبی داشتیم همچنین درخیلی از موارد متخلفان قبل از شورع به شکار دستگیر شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به کاهش 40 درصدی شکار پرندگان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزود: طی این مدت 145 مورد شکارغیرمجاز پرندگان و 24 مورد شکار غیر مجاز پستانداران اعم از کل، بز، قوچ و میش وحشی گزارش شده است و به دنبال گشت و کنترل محیط‌ بانان یک متخلف در منطقه هفتاد قله کشف و یک قبضه اسلحه ژ-3 و لاشه یک رأس بز نیز از وی کشف و ضبط شد.


*ضرب و شتم محیط‌ بانان در نوروز

سرهنگ خیلدار با اشاره به ضرب  و شتم رئیس اداره محیط زیست خرمدره گفت: 3نفراز متخلفان اقدام به ضرب و شتم وی کرده‌اند که با پیگیری انجام شده 2نفر از متخلفان دستگیر شده و تلاش برای دستگیری فرد سوم نیز ادامه دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه 2 نفر از محیط بانان در شهرستان نور مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و یک سرباز وظیفه هم در پارک ملی دنا توسط افراد ناشناس زیر گرفته شد از ناحیه پای چپ مصدوم شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خرس ، قهوه ای ، کشتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار