سرنوشت دریافت مجوز موسسه تبریز در حاله‌ای از ابهام

با توجه به انتشار خبری مبنی بر تاسیس موسسه غیر انتفاعی فنی و مهندسی تبریز، مسئولان وزارت علوم اعلام کردند هیچ مجوزی صادر نشده است.

علی آهومنش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود تاسیس موسسات غیر انتفاعی در تمامی استانهای کشور و به نوعی اشباع شدن از تاسیس موسسات غیر انتفاعی در کشور، هم اکنون شاهد هستیم که موسسه غیر انتفاعی فنی مهندسی در تبریز مجوز تاسیس دریافت کرده است. 

وی افزود: هم اکنون ۳۵۵ موسسه غیر انتفاعی در کشور وجود دارد و در استان آذربایجان شرقی هم اکنون تعداد موسسات غیر انتفاعی به ۱۶ موسسه رسیده است. 

آهومنش تصریح کرد: از جمله دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت علوم، طبقه بندی شهریه‌های دانشگاه‌های غیر انتفاعی است، چنانچه معیار این نوع طبقه بندی اعلام نشده است و قرار است ۱۵ تا ۲۰ درصد برای تمام دانشجویان در تمامی مقاطع و رشته‌های مختلف شهریه افزایش یابد. 

از آذرماه ۹۲ تاکنون هیچ مجوزی جهت تاسیس موسسات غیر انتفاعی داده نشده است
در ادامه کارن ابری نیا مدیرکل دفتر آموزش‌های غیر دولتی غیر انتفاعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به انتشار اخباری مبنی بر دریافت مجوز تاسیس موسسه غیر انتفاعی فنی مهندسی در تبریز، باید بگویم که چنین امری صحت ندارد. 

وی افزود: از زمان آذرماه ۹۲ که فعالیت خود را در سمت مدیرکل آموزش‌های غیر انتفاعی در وزارت علوم آغاز کرده‌ام، تاکنون هیچ مجوزی برای تاسیس موسسه غیر انتفاعی داده نشده است. 

ابری نیا تصریح کرد: بنابراین هیچ مجوزی جهت تاسیس در هیچ یک از استانهای کشور برای تاسیس موسسات غیر انتفاعی داده نشده است. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار