رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی به باشگاه خبرنگاران خبر داد

۷۰ درصد ظرفیت "مقطع کاردانی" خالی است

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد از ظرفیت مقطع کاردانی دانشگاهی غیر‌انتفاعی خالی مانده است.

علی آهومنش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیر انتفاعی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: مجمع دانشگاه‌های غیرانتفاعی با حضور "وزیر علوم تحقیقات و فناوری" و معاونین این وزارتخانه و با حضور ۳۵۰ موسسه غیر انتفاعی در مجتمع سوره برگزار شد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چه مسائلی در این مجمع مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: بیان مشکلات از سوی موسسات غیر انتفاعی و ارائه راهکار مسئولین "وزارت علوم" در این مجمع مورد بررسی قرار گرفت. 

آهومنش در خصوص مهم‌ترین مشکل موسسات غیر انتفاعی اظهار داشت: خالی بودن ظرفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی از جمله مهم‌ترین مشکل این موسسات به شمار می‌آیند به طوریکه هم اکنون ۹۰ درصد در مقطع کاردانی و ۵۷ درصد در مقطع کار‌شناسی، صندلی این موسسات خالی مانده است و همین امر موجب شده که با توجه به افزایش هزینه‌های دانشگاهی و افزایش قیمت دلار، مشکلات مادی بسیاری در این دانشگاه‌ها و موسسات غیر انتفاعی رخ دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیدوار
۱۵:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
خدا وکیلی این ها دانشگاه است ؟هر سوراخ موشی را اسمش را دانشگاه گذاشته اند با توجه به دستورالعمل ها دانشگاه باز کنید آنوقت در حد قانونی دانشجو بگیرید معلوم می شود خالی می ماند یا خیر.
آخرین اخبار