عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ:

"مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران" کاملا در سطح مسابقات جهانی است

عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ گفت: قوانین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران کاملا در سطح مسابقات جهانی است.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ پروفسور آرنود ویسر عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ با بیان اینکه برای پنجمین بار است که به ایران سفر می‌کنم گفت : دلیل بازگشتم به این جا تکمیل تحقیقات رباتیک و مردم بسیار خوب ایران است، من از صحبت با آن‌ها لذت می برم. 

وی مسابقات ربوکاپ بین المللی آزاد ایران را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: آن چه در این مسابقات جلب توجه می‌کند، برگزاری رقابت‌ها در تمام سطوح از دانش آموزی تا کارشناسی ارشد و دکترا است؛ این اتفاق بسیار خوب و برای من لذت بخش است. 

پروفسور ویسر در خصوص سطح کیفی مسابقات ربوکاپ ایران گفت: ما و همه‌ی تیم ها هر سال به فکر نوآوری هستیم و همه روی تحقیقات و ایده‌های خود تمرکز ویژه‌ای داریم. از آن جایی که یکی از اهداف دنیای آینده و مدرن پیشرفت ربات‌ها و تقابل با انسان است، در مسابقات ربوکاپ نیز یکی از اهداف، همین رقابت ربات با انسان می‌باشد؛ شاید تا 30 یا 35 سال آینده این اتفاق بیافتد و مجبور شویم با ربات ها تقابل کنیم. 

عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ با اشاره به تحقیقات چندین ساله‌ی خود در زمینه علم رباتیک تصریح کرد: تیم هلند نیز در بخش پلت فرم استاندارد شرکت کرده و پیشرفت خوبی هم داشته برگزاری مسابقات در زمان‌های ده دقیقه‌ای باعث نوآوری‌های زیادی در این لیگ و افزایش سطح کیفی مسابقات شده است. 

وی ضمن تاکید بر پیشرفت علم رباتیک در ایران، افزود: در ایران توجه ویژه ای به این علم شده و از آن به عنوان یکی از عوامل پیشرفت و شاهرگ‌های اقتصادی یاد می‌شود، در هلند نیز همین طور است و استفاده‌های زیادی از ربات‌ها در صنعت می‌شود؛ ما می توانیم از ربات‌ها به عنوان کارگر و حتی سطوح بالاتر استفاده کنیم و به نظرم باید اهمیت ویژه‌ای به این علم داد. 

پروفسور ویسر با اشاره به سطح بالای مسابقات بین المللی ربوکاپ ایران گفت: از نظر قوانین این مسابقات کاملا در سطح مسابقات جهانی است و خیلی از بهترین‌های جهان نیز در آن حضور دارند. اختلاف کمی با مسابقات جهانی دیده می‌شود، در واقع فینال این مسابقات صددرصد در حد مسابقات جهانی است، چرا که بیشتر این تیم ها به مسابقات جهانی صعود می‌کنند. 

عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ در پایان، برگزاری مسابقات ربوکاپ در سطوح مختلف در ایران را اتفاق بسیار مثبتی دانست و افزود: این مسابقات باعث می‌شود تیم‌های جدید و آماتور با مسابقات رباتیک آشنا شوند و خود را با سطح جهانی محک بزنند که این مساله باعث پیشرفت علم رباتیک می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: رباتیک ، مسابقات ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار