مسکو اجازه سوء استفاده از سازمان امنیت و همکاری اروپا برای تشدید تنش در اوکراین نمی‌دهد/ روسیه نیرو‌های خود را در مرز با اوکراین قرار نداده است

روسیا الیوم در خبری فوری اعلام کرد: مسکو اجازه سوء استفاده از سازمان امنیت و همکاری اروپا را برای تشدید تنش در اوکراین نمی‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  "روسیا الیوم" ، این شبکه در خبری فوری اعلام کرد : مسکو اجازه  سوء استفاده از سازمان امنیت و همکاری اروپا را برای تشدید تنش در اوکراین نمی‌دهد.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

همچنین در همین حال وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد ادعاها مبنی بر اینکه روسیه نیروهای نظامی خود را نزدیک مرز با اوکراین جمع کرده است، بی پایه و اساس است.

وزارت خارجه روسیه همچنین خطاب به آمریکا گفت اوکراین نباید نگران فعالیت‌های نظامی باشد که روسیه در خاک خود انجام می دهد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای که امروز  منتشر گردیده است اعلام کرد : طرف روسی حضور در نشست مشترک شورای دائمی امنیت و همکاری اروپا و نشست همکاری  در زمینه امنیت که 7 آوریل در وین به درخواست واشنگتن و کییف برای بررسی نگرانی‌ آنها بخاطر فعالیت‌های روسیه در مناطق مرزی با اوکراین برگزار گردید ، رد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است : ما به علت عدم وجود هیچ نیازی به برگزاری این چنین نشست‌هایی ، در این نشست حضور نیافتیم.

این بیانیه می‌افزاید : ایالات متحده و اوکراین هیچ نیازی به نگرانی ندارند ؛ چرا که روسیه بارها اعلام کرده است که در بخش‌های مرزی سرزمینش  با اوکراین هیچ فعالیت غیرعادی  و یا غیر برنامه‌ریزی شده که دارای از لحاظ نظامی دارای اهمیت باشد را انجام نداده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار