معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان خبر داد

ابلاغ شيوه نامه ارائه تسهيلات بنياد ملي نخبگان در سال 1393

معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان از ابلاغ شيوه نامه ارائه تسهيلات بنياد ملي نخبگان در سال 1393 براساس سياست‌هاي تشويقي و رقابتي جديد و به منظور ارائه تسهيلات هدفمند پس از احراز شرايط و پويايي علمي و پژوهشي به نخبگان و استعدادهاي برتر خبرداد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی  باشگاه خبرنگاران؛ سيد حسن حسيني ، درباره جزئيات تسهيلات ارائه شده به نخبگان و استعدادهاي برتر در سال 1393 گفت: تسهيلات بسته كمك هزينه علمي و پژوهشي شامل كمك هزينه ماهيانه، كمك هزينه ارائه مقاله، اعتبار پژوهشي استادياران جوان، پژوهانه، فرصت مطالعاتي، بورس دكتري و پسادكتري و جذب هيات علمي يكي از تسهيلات اعطايي به نخبگان و استعدادهاي برتر در سال جاري است كه به دانشجويان نمونه، برگزيدگان جشنواره‌هاي خوارزمي، رازي، فارابي، شيخ بهايي، منوط به بررسي مدارك و مستندات لازم در شوراي نخبگان و بعد از بررسي در شورا و تاييد نهايي طبق آيين نامه هاي مربوطه تعلق مي گيرد. 

معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان افزود: نخبگان و استعدادهاي برتر قرآني، هنري و برگزيدگان جشنواره نوآوري و شكوفايي و همچنين برگزيدگان مسابقات ملي مهارت نيز بر اساس معيارهاي دانش آموختگان برتر مورد بررسي قرار خواهند گرفت و شوراي نخبگان مسئوليت بررسي را بر عهده خواهد داشت.

دبير جشنواره‌هاي نوآوري و شكوفايي سال 1393 با تاكيد براينكه درصدد مشاركت مؤثر علمي براي تمامي جشنواره‌ها از ابتداي سال 1393، از 30 درصد به 45 درصد افزايش يافته است، خاطرنشان كرد: اين موضوع در جهت ضرورت افزايش كيفيت طرح‌ها و ارائه تسهيلات هدفمند به متقاضيان است. 

همچنين از اين پس حضور فرد در زمان ارزيابي تعيين درصد مشاركت براي برگزيدگان در جشنواره نوآوري و شكوفايي الزامي است و فقط مخترعان سطح يك و دو مشمول آيين نامه جذب و نگهداري در دستگاه هاي اجرايي مي‌شوند.

دبير شوراي نخبگان بنياد ملي نخبگان در خصوص حمايت بنياد ملي نخبگان از نخبگان ايراني مقيم خارج از كشور گفت: براساس اين شيوه نامه متقاضيان ايراني خارج از كشور مي‌توانند درخواست دريافت تسهيلات را به بنياد ارائه دهند ولي اعطاي اين تسهيلات منوط به بازگشت به كشور (اقامت يا تحصيل و يا اشتغال در ايران) و احراز آن توسط بنياد است.

وي افزود: همچنين دانشجويان و دانش آموختگان ايراني خارج از كشور مي‌توانند تقاضاي استفاده از تسهيلات نظام وظيفه را از طريق سامانه ثريا ارائه دهند و پس از بررسي و تصويب و مراجعت به كشور، از اين تسهيلات بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگي و امور نخبگان بنياد ملي نخبگان در ادامه تاكيد كرد: كليه متقاضيان لازم است جهت دريافت تسهيلات در سامانه ثريا تشكيل پرونده داده و بعد از طي فرآيند بررسي پرونده امكان درخواست تسهيلات براي ايشان مقدور شود.

وي در پايان از بازنگري در شيوه و آيين نامه اعطاي تسهيلات نظام وظيفه در سال جديد خبرداد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نخبگان ، تسهیلات ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار