با تصویب هیئت وزیران؛

تعرفه های جدید گاز در سال ٩٣ تعیین شد

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد ماده (١) قانون هدفمند کردن یارانه ها، تعرفه جدید گاز مصارف خانگی، عمومی و صنعتی سال ٩٣ را تعیین کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد ماده (١) قانون هدفمند کردن یارانه ها، تعرفه جدید گاز مصارف خانگی، عمومی و صنعتی سال ٩٣ را تعیین کرد.
 
بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس تصمیم هیئت وزیران، تعرفه های گاز مندرج در جدول شماره ١ پیوست تصمیم نامه شماره ٢١٤٨٨٣/ت٤٥٩٣٧ن مورخ ١٣٨٩/٠٩/٢٧، برای مصارف خانگی به میزان ٢٠ درصد و برای مصارف عمومی (دولتی، کسب و خدمات) به میزان ٣٠ درصد افزایش می یابد.
 
همچنین بر اساس این مصوبه، نرخ گاز برای مصارف صنعتی (غیر از موارد مذکور در بند (د)  از هفتصد (٧٠٠) ریال به ازای هر متر مکعب یک هزار (١٠٠٠) ریال افزایش و نرخ گاز برای سایر مصارف مندرج در جدول یاد شده به میزان پانزده درصد افزایش می یابد.
 
همچنین نرخ گاز برای کلیه مصارف بخش های پتروشیمی و فولاد به ازای هر متر مکعب به ترتیب به میزان دو هزار و ششصد و پنجاه (٢٦٥٠) ریال و یک هزار و سیصد و بیست (١٣٢٠) ریال تعیین می شود.
 
نرخ های یاد شده بدون احتساب مالیات و عوارض دریافتی به وسیله شرکت ملی گاز ایران به موجب قوانین است.
 
این مصوبه از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده و از ١٣٩٣/٠١/٠١ لازم الاجراست.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، نفت ، صنعتی ، نرخ ، تعرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار