گاردین گزارش داد

هدف اوباما از سفر به ریاض ترمیم روابط با متحد اصلی خود در منطقه است

گاردین نوشت: مقامات پادشاهی سعودی درباره موضع آمریکا در مورد ایران و سوریه نگرانند اما مقامات رسمی می‌گویند سفر اوباما به ریاض تاییدی مجدد بر اهمیت روابط آمریکا و عربستان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران‌؛‌ روزنامه گاردین امروز در گزارشی به قلم پل لویس در واشنگتن نوشت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به منظور رفع اختلافات با ملک عبدالله پادشاه عربستان پس از تنش چند ماهه وارد ریاض شد.

عملکرد واشنگتن در روند آشتی با ایران در تلاش برای دستیابی به توافق درباره برنامه هسته ای تهران موضوعی نگران کننده برای خاندان سلطنتی سعودی بوده است. سعودیها همچنین از خودداری اوباما از توسل به نیروی نظامی بر ضد سوریه - رقیب منطقه ای دیگر آن- بر سر کاربرد تسلیحات شیمیایی به خشم آمده بودند.

جان کری وزیرخارجه و دیگر مقامات عالی رتبه آمریکا اوباما را در این سفر همراهی کردند. در بیانیه کاخ سفید  پس از گفتگوهای دو ساعته، بر اهمیتی که واشنگتن برای روابط قوی با بزرگترین صادر کننده نفت جهان قائل است، تاکید شده بود.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی ، آن ملاقات فرصتی بود که به پادشاه (سعودی) اطمینان داده شود که «ما یک توافق بد را نمی پذیریم و تمرکز بر مسئله هسته ای بدین معنی نیست که ما درباره دیگر فعالیتهای ایران منطقه نگران نیستیم یا به آن توجه زیادی نداریم.»

این سفر پس از آن انجام گرفت که اوباما از روسیه خواست با عقب کشیدن نیروهایش از مرز اوکراین مذاکره را شروع کند.
انتهای پیام / 
برچسب ها: گاردین ، اوباما ، متحد ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار