مصوبات دولت در آذرماه 92 /

تشکیل کارگروه پیشبرد برنامه‌های نظام سلامت/ تعیین استانداران آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه

تشکیل کارگروه پیشبرد برنامه‌های نظام سلامت،تعیین استاندار آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاهو هرمزگان و تعیین اعضای جدید هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو و قشم از مهم‌ترین مصوبات دولت در آذر ماه 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت یازدهم در آذرماه 92 می‌پردازیم:

* یک تغییر در نقشه جغرافیایی استان یزد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری –مصوب 1362-تصویب کرد؛ شهر حمیدیا از توابع بخش مرکزی شهرستان یزد با شهر یزد، مرکز شهرستان یزد در استان یزد ادغام و به عنوان شهر یزد نامیده می‌شود.

* کارگروه پیشبرد برنامه‌های نظام سلامت در کشور تشکیل شد

بر این اساس، به منظور بررسی طرح تحول سلامت و هماهنگی دستگاه های اجرایی ذی ربط و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص برنامه های تکمیل پوشش بیمه همگانی و احیای بیمه پایه سلامت، استقرار سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت در کلیه روستاها، حاشیه شهرها و مناطق عشایری، ارائه رایگان خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در آنها و سایر برنامه های مربوط به نظام سلامت، کارگروهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

* استاندار جدید آذربایجان غربی تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ قربانعلی سعادت به عنوان استاندار آذربایجان غربی تعیین می‌شود.

* استاندار جدید سیستان و بلوچستان تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ علی اوسط هاشمی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان تعیین می‌شود.

* استاندار جدید کرمانشاه تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حدف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ ابراهیم رضایی بابادی به عنوان استاندار کرمانشاه تعیین می‌شود.

* تعیین وزارت نفت به عنوان دستگاه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با روسیه

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور خارجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ وزارت نفت به عنوان دستگاه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با کشور روسیه تعیین می‌شود.

* نحوه و چگونگی تخصیص اعتبار برای انجام امور پژوهشی و توسعه فناوری تعیین شد

بر این اساس، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مکلف است در چارچوب سیاستها و نقشه جامع علمی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاستها، طرح های کلان و اولویت های پژوهش و توسعه فناوری کشور را ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آیین نامه تصویب و به کلیه دستگاه های اجرایی ابلاغ کند.



* استاندار جدید هرمزگان تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ جاسم جادری به عنوان استاندار هرمزگان تعیین می‌شود.

* تعرفه ثبت نام شرکت در آزمونهای تخصصی پزشکی تعیین شد

تعرفه ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمونهای تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 1392 شامل؛ آزمون پذیرش دستیاری تخصصی پزشکی(پزشکی عمومی به تخصص) 000/500 ریال، آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی پزشکی(تخصص به فوق تخصص) 000/750 ریال، آزمون دکترای تخصصی 000/550 ریال، آزمون دکترای تخصصی داروسازی(دکترا و فوق لیسانس به دکترای تخصصی) 000/500 ریال تعیین شده است.

* شرایط معافیت تحصیلی مشمولان نظام وظیفه عمومی اعلام شد

بر این اساس، مشمولان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و مشمولان فارغ التحصیل مقاطع دانشگاهی یا معادل آن در حوزه های علمیه، چنانچه در مهلت یک سال پس از فراغت از تحصیل در هر مقطع بر اساس مقررات وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از دانشگاه ها پذیرفته شوند، تا زمانی که به تحصیل اشتغال دارند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

* شرایط تحصیل رایگان ایثارگران،حافظان کل قرآن وقاریان ممتاز کشوری در دانشگاهها اعلام شد

بر این اساس،تعداد نیمسال های پرداخت شهریه متناسب با آیین نامه های آموزشی در مقاطع تحصیلی شامل کاردانی و کارشناسی ناپیوسته چهار نیمسال تحصیلی،کارشناسی پیوسته هشت نیمسال تحصیلی،کارشناسی ارشد پیوسته دوازده نیمسال تحصیلی،دکترای حرفه ای چهارده نیمسال تحصیلی،دکترای پیوسته چهارده تا پانزده نیمسال تحصیلی،کارشناسی ارشد ناپیوسته چهار نیمسال تحصیلی،دکتری و تخصص پزشکی در هشت نیمسال تحصیلی و فوق تخصص پنج نیمسال تحصیلی است.

* سازمان فناوری اطلاعات ایران به فهرست سازمان های توسعه‌ای پیوست

هیئت وزیران تصویب کرد؛ به منظور توسعه خدمات عمومی اجباری از قبیل خدمات پایه مخابراتی، خدمات پایه پستی و خدمات پایه الکترونیک در مناطق کمتر توسعه یافته، سازمان فناوری اطلاعات ایران به فهرست سازمان های توسعه ای افزوده می‌شود.

 *عضویت وزرای صنعت و دادگستری در ترکیب کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت

هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ وزیران صنعت، معدن و تجارت و دادگستری به ترکیب کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک موضوع بند(2) ماده(6) اصلاحی آیین نامه داخلی هیئت دولت اضافه می‌شوند.

* تعیین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با ترکیه

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور خارجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با کشور ترکیه تعیین می‌شود.



* شرایط جدید پرداخت جوایز صادراتی اعلام شد

بر این اساس، دولت؛ بانک مرکزی و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی(گمرک جمهوری اسلامی ایران) و صنعت، معدن و تجارت را موظف کرده است با هماهنگی لازم، تمهیدات مقتضی برای ورود اطلاعات مربوط به صادرات کشور در سامانه ارزی و امکان پایش درآمدهای ناشی از صادرات را فراهم کنند.

* افزایش یارانه نهاده‌ها و عوامل تولید کشاورزی در سال جاری

بر این اساس، یارانه کود شیمیایی( به استناد بند(ز)ماده(143) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه ، 441/359/6 میلیون ریال، بذر 000/980 میلیون ریال، انواع نهال 000/200 میلیون ریال، بهینه سازی مصرف سموم و کود شیمیایی 000/350 میلیون ریال، اصلاح نژاد دام روستایی 000/100 میلیون ریال، توسعه خدمات بهداشتی، درمانی دامهای روستایی و عشایری، واکسن دام، سموم، مواد ضد عفونی کننده و بیولوژیک 000/150 میلیون ریال تعیین شده است.

* استاندار جدید کرمان تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار کرمان تعیین می‌شود.

* استاندار جدید کردستان تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ عبدالمحمد زاهدی به عنوان استاندار کردستان تعیین می‌شود.

* آیین‌نامه اجرایی بند(134) قانون بودجه سال 1392 کل کشور ابلاغ شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند(134) قانون بودجه سال 1392 کل کشور، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را تصویب کرد.

 تنفیذ تصویب‌نامه تعرفه خدماتی سال 1391 سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی برای اجرا در سال 1392

وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده(4) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی -مصوب 1384- تصویب کرد؛ تصویب نامه موضوع تعرفه خدماتی سال 1391 سازمانهای مناطق ویژه اقتصادی برای اجرا در سال 1392 تنفیذ می‌شود.

* اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شدند

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد بند(ه) ماده (6) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات-مصوب 1382- تصویب کرد؛ سید احمد معتمدی، نصرالله جهانگرد و مسعود اخوان فرد به عنوان اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین می‌شوند.



 *سود بازرگانی تعدادی از کالاها تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ سود بازرگانی کالاهای مشمول ردیف های تعرفه آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تعیین می‌شود.

* تنفیذ آیین نامه اجرایی بند(100)قانون بودجه سال90 به عنوان آیین نامه اجرایی بند(91)قانون بودجه سال92

با تنفیذ آیین نامه اجرایی بند(100) قانون بودجه سال 1390 کل کشور به عنوان آیین نامه اجرایی بند(91) قانون بودجه سال 1392،کارگاه های کشاورزی مشمول نظام صنفی کشاورزان، در شمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند، قرار می گیرند.

* استاندار جدید بوشهر تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ مصطفی سالاری به عنوان استاندار بوشهر تعیین می‌شود.

* استاندار جدید قزوین تعیین شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد بند(3) ماده واحده قانون راجع به حذف عبارت فرمان همایونی در قوانین و مقررات مربوط به انتصاب افراد به بعضی از مقامات کشور-مصوب 1360- تصویب کرد؛ مرتضی روزبه به عنوان استاندار قزوین تعیین می‌شود.

* افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل اندوخته‌های احتیاطی

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد بند(ه) ماده(10) قانون پولی و بانکی کشور-مصوب 1351- تصویب کرد؛ سرمایه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از محل اندوخته های احتیاطی از مبلغ سی و یک هزار میلیارد(000/000/000/000/31) ریال به مبلغ سی و هفت هزار میلیارد(000/000/000/000/37) ریال افزایش می‌یابد.

 *اعطای تسهیلات ارزی برای اجرای فناوری‌های دانش بنیان در بخش تولید

بر این اساس، معادل مبلغ یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش به شکل ارزی در اختیار واحدهای تولیدی بخش غیر دولتی،حداکثر تا مبلغ سیصد و پنجاه میلیون دلار برای سرمایه در گردش شرکتهای دانش بنیان و مابقی تا سقف معادل یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون دلار به منظور تامین مواد اولیه، تجهیزات، قطعات یدکی و مواد مصرفی واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.

* تعیین اعضای جدید هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو و قشم

بر اساس این مصوبه، وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی حسین فروزان، محمد میرزایی و نادر صفرزاده را به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو تعیین کرد.



انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مصوبه ، روحانی ، یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار