مصوبات دولت در مرداد ماه 92/

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر/ تاسیس دانشگاه علوم طب سنتی-ایرانی

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر، تاسیس دانشگاه علوم طب سنتی-ایرانی و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بازار سرمایه از مهم‌ترین مصوبات دولت در مرداد 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت دهم و یازدهم در مرداد ماه 92 می‌پردازیم:

*نحوه چگونگی هزینه وجوه حاصل از حق‌التولیه و حق‌النظاره اماکن مذهبی و موقوفه تعیین شد

بر این اساس، سازمان اوقاف و امور خیریه مجاز است وجوهی را که از محل حق‌التولیه و حق‌النظاره دریافت می‌کند، در سال‌های 1390 و 1391 راساً هزینه کند.

 *مجری احداث راه اصلی باب انار- سروستان تغییر یافت


بر این‌اساس، دستگاه اجرایی طرح احداث راه اصلی باب انار- سروستان- ارسنجان- سعادت شهر از وزارت راه و شهرسازی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تغییر می‌یابد.

 *ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بازار سرمایه امکانپذیر می‌شود

بر این اساس،به منظور تسهیل در ورود شرکتهای سرمایه گذاری استانی به بازار سرمایه و معاملاتی شدن سهام آنها، وزارت امور اقتصادی و دارایی(دبیرخانه) با همکاری دستگاه های ذیربط تا پایان تیرماه سال 1392 برای تدوین دستورالعمل ورود شرکتهای یاد شده به بازار سرمایه برای تصویب در کمیسیون تخصصی شورا اقدام کند؛ به نحوی که تا پایان شهریورماه سال 1392 انجام معاملات سهام این شرکتها متناسب با اقساط واریزی به خزانه از سبد سهام عدالت امکانپذیر شود.

 *اصلاح مصوبه بودجه سال 92 سازمان‌های مناطق آزاد تجاری -صنعتی


بر این اساس، سازمان‌های مناطق آزاد مجازند هزینه های انجام خدمات شهری(از قبیل بازدید فنی خودروها) و فراهم کردن تسهیلات مواصلاتی، رفاهی(مانند امور ورزشی)، بهداشتی، آموزشی و امور فرهنگی را با رعایت ماده(10) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی جمهوری اسلامی ایران با تصویب هیئت مدیره دریافت و به حساب درآمد سازمان منظور کنند.

 *سقف تسهیلات مسکن مهر افزایش یافت

وزیران عضو کارگروه مسکن به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ بانک های عامل مسکن، ملی ایران، ملت، صادرات ایران، تجارت و رفاه کارگران موظفند حسب اعلام وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر تا سقف سیصد میلیون ریال برای هر واحد مسکونی اقدام کنند.

 *دانشگاه علوم طب سنتی ایرانی - اسلامی تاسیس می‌شود


با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در شورای عالی سیاستگذاری طب سنتی ایرانی - اسلامی و به استناد اصل 127 قانون اساسی ، وزارت بهداشت موظف است با رعایت قوانین و مقررات برای ایجاد دانشگاه علوم طب سنتی ایرانی - اسلامی با نظام هیئت امنایی پس از تصویب شورای گسترش آموزش عالی در سال 1392 اقدام کند.

 *مراکز درمانی حق ارجاع بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به بیرون از مراکز را ندارند

بر این اساس، کلیه داروها و تجهیزات مورد نیاز بیماران در بخشهای دولتی باید توسط مرکز ارائه دهنده خدمات تامین شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی و سایر موارد لازم به بیرون از مراکز را ندارند.



 *پرداخت حق عضویت برای تمامی موسسات اعتباری و شعب بانک‌های خارجی در صندوق ضمانت سپرده‌ها الزامی شد

بانک مرکزی موظف است ظرف یک ماه پس از تاریخ ابلاغ این آیین نامه الزامات مورد نیاز برای عضویت و تبعیت از مقررات صندوق ضمانت سپرده ها را به موسسات اعتباری به منظور درج در اساسنامه آنها ابلاغ کند و موسسات اعتباری نیز موظفند اساسنامه خود را بر اساس الزامات ابلاغی توسط بانک مرکزی، ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ، اصلاح کرده و به تصویب شورای پول و اعتبار برسانند.

* آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی اصلاح شد

براین اساس، ضمانت نامه های صادره توسط صندوق های حمایتی دولتی که به موجب قانون تاسیس شده و یا می شوند و طبق اساسنامه فعالیت می‌کنند.

 *یک معاونت جدید در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ایجاد می‌شود


با موافقت دولت، دو سازمان وزارت جهاد کشاورزی از شمول حکم ماده (30) قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی شدند و یک معاونت جدید به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه می‌شود.

* اساسنامه جامعه حسابداران رسمی ایران تغییر یافت

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد تبصره(2) ماده واحده قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح به عنوان حسابدار رسمی -مصوب 1372- تصویب کرد؛ بند (ب) در ماده (37) مکرر تصویب نامه پیشین اصلاح می‌شود.

 *نرخ هزینه‌های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت‌ها تعیین شد


براین اساس، نرخ هزینه های معاینه فنی خودروها و موتورسیکلت ها شامل خودروهای سبک عادی و گازسوز؛ 110 هزار ریال، خودروهای سنگین عادی 250 هزار ریال و گازسوز 110 هزار ریال و موتور سیکلت 40 هزار ریال تعیین شده است.

* مجری احداث چند طرح آزاد راهی و بزرگراه تغییر یافت

دستگاه اجرایی طرح های بهسازی محور اراک- فرمهین- خنجین-قهاوند-همدان، بهسازی محور دامغان-گلوگاه، مشارکت در احداث آزاد راه کنار گذر جنوبی قائم شهر و احداث بزرگراه ساری- خزرآباد- آمل - فریدون کنار از وزارت راه و شهرسازی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تغییر می‌یابد.

 *فرمانداری ویژه در 5 شهر کشور دایر می‌شود


هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ وزارت کشور مکلف است در شهرستان مرند، فسا، جهرم ، گنبد کاووس و چابهار برای دایر کردن فرمانداری ویژه اقدام کنند.

* 6 شهرستان و شهر جدید به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

هیئت وزیران بنا به پشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعارف و ضوابط کشوری –مصوب 1362- تصویب کرد روستای سنگدوین از توابع دهستان کتول بخش مرکزی شهرستان علی آباد در استان گلستان، به شهر تبدیل و به عنوان شهر سنگدوین شناخته می‌شود.



 *دستورالعمل و ضوابط فنی بانک های اطلاعاتی و تبادل و به اشتراک گذاری اطلاعات ابلاغ شد


بر این اساس، ساز و کار اشتراک گذاری اطلاعات توسط دستگاه های اجرایی شامل؛ ارسال اطلاعات خدمات قابل ارائه پس از تایید حراست دستگاه مربوط، حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ این دستورالعمل، معرفی نماینده تام الاختیار و مطلع در امور خدمات الکترونیکی دستگاه های مرکزی به سازمان فناوری اطلاعات ایران حداکثر ظرف مدت ده روز پس از ابلاغ این دستورالعمل، اعلام اقلام اطلاعاتی قابل ارائه خود به سازمان فناوری اطلاعات ایران پس از تایید حراست دستگاه است.

* اختصاص بودجه برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های معادن استان فارس

بر این اساس، مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی برای نوسازی و تامین سرمایه در گردش، تجهیز و توسعه بخش معدن استان فارس(اکتشاف، استخراج، ایجاد و توسعه واحدهای کانه آرایی، فرآوری و صنایع معدنی) اختصاص می‌یابد.

* آیین‌نامه اجرایی اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی ابلاغ شد


براین اساس، مشمولانی که از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می باشند شامل؛ یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده پدر نیازمند مراقبت که قادر به اداره امور خود نباشد، یگانه فرزند ذکور مراقب یا نگهدارنده مادر فاقد شوهر، تنها برادر تنی سرپرست خواهر فاقد پدر و همسر و فرزند ذکور غیر محجور و ... می‌باشد.

* دستورالعمل تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی طب سنتی ایرانی -اسلامی ابلاغ شد

بر این اساس، اعضای کمیسیون تعیین صلاحیت علمی خبرگان بدون مدرک دانشگاهی عبارتند از: معاون طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران( یا یکی از روسای سایر دانشکده های طب سنتی) به انتخاب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

* آیین‌نامه نصاب اراضی قابل واگذاری به فعالیت‌های مختلف در خارج از حریم شهرها و روستاها اصلاح شد


هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصویب کرد: آیین نامه نصاب اراضی قابل واگذاری به فعالیت های مختلف در خارج از حریم شهرها و روستاها، اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، مصوبات ، مرداد ، دهم ، یازدهم ، 92
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار