وزیر دادگستری در نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:

تشکیل شورای ساماندهی کودکان بی‌سرپرست گام مثبتی است

وزیر دادگستری با اشاره به تشکیل شورای ساماندهی کودکان بی‌سرپرست گفت: من از تشکیل این شورا تشکر می‌کنم، دولت تکلیف را در حال حاضر روشن کرده و ما باید از همه بخواهیم با جدیت در این شورا حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" در نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که صبح امروز در وزارت دادگستری برگزار شد اظهار داشت: موضوع مهمی هم چون کودکان کار و خرید و فروش آن‌ها جای کنکاش و مباحثه دارد.

وزیر دادگستری ادامه داد: موضوع کودکان و نوجوانان و همچنین ضرورت حمایت از آن‌ها موضوع اساسی است و مربوط به تمامی جامعه می‌شود که باید با اهتمام بیشتری با آن برخورد کنیم و نباید دغدغه‌هایمان در این باره روز به روز کم شود چرا که ما هر روز در مترو و اتوبوس شاهد این افراد هستیم.

وی با اشاره به گزارش منتشر شده از خرید و فروش کودکان در دروازه غار گفت: این گزارش موجب شد که ما به سراغ گزارش دهنده برویم و این موضوع را پیگیری کنیم که در این راستا وزارت کار و تعاون نیز گزارش‌های خود را ارائه داده‌اند و ما به طور جدی در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وزیر دادگستری تصریح کرد: افکار عمومی فضای رسانه را به عنوان همراه جدی خود بدانند و ما نباید این بخش از جامعه را کنار بگذاریم و ما از جریان رسانه‌ای حمایت می‌کنیم و هیچ گونه برخورد و هیچ گونه جلوگیری با آن‌ها انجام نمی‌دهیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی در ادامه افزود: متاسفانه حاشیه‌ها و جدال‌ها(مسائل سیاسی) بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرند اما موضوعات دیگر کمتر توجه می‌شود و این در حالی است که اگر ما از رسانه‌ها حمایت کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مدیریت مدرن با کمک رسانه انجام می‌شود و همه باید به موضوع رسانه بها دهیم و این در حالی است که رسانه نیز باید گزارش‌های خود را به درستی ارائه دهد.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای ساماندهی کودکان بی‌سرپرست گفت: من از تشکیل این شورا تشکر می‌کنم و این در حالی است که نباید چوب 8 سال تشکیل نشدن آن را به آقایان بزنیم و دولت تکلیف را در حال حاضر روشن کرده و ما باید از همه بخواهیم با جدیت در این شورا حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ما انتظارمان را مجددا از این شورا به عنوان مرجع مطرح می‌کنیم و اولین گزارش را با فرجه‌ای سه ماهه از این شورا خواستاریم.

وزیر دادگستری ادامه داد: در گام اول باید هدف را شناسایی کرد و این در حالی است که این موضوع خاص یعنی کودکان کار و خرید و فروش آن‌ها در شهرهای بزرگ اتفاق می‌افتد که به طور مثال می‌توان از همان صالح آباد نام برد.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت متمرکز و واحد گفت: در این شورا ترجمه عملیاتی و اجرایی مسائل بسیار مهم است که این امر نیازمند مدیریتی متمرکز و واحد است که در حال حاضر دولت نیز این مسئله را در نظر دارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر دولت این نکته را در نظر دارد که یا قانون مستقل و یا برنامه ششم برای سال آینده باید این نکته(مدیریت بر طبقات اجتماعی، طبقات سنی و....)آورده شود که این امر به یک مدیریت شهری نیازمند است که ما باید این ایده را حمایت و مطالبه کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این مرجع در حال حاضر شکل گرفته و اعضاء با جدیت موضوعات را دنبال می‌کنند که ما سعی می‌کنیم بودجه‌ای برای این مرجع در نظر بگیریم و با کمک کارگروه‌ها و حضور فعال دوستان حرکت خود را ادامه دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار