گروه هفت استقرار نظامیان روسیه در شبه جزیره کریمه را محکوم کرد

هفت کشور بزرگ صنعتی جهان معروف به «گروه هفت» یکشنبه شب با انتشار بیانیه مشترکی اقدام دولت روسیه را در استقرار نظامیان خود در شبه جزیره کریمه در اوکراین محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آلمان ، در بیانیه گروه هفت که از سوی کاخ سفید منتشر شد آمده است: ما ، سران کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده و رئیس شورای اروپا و همچنین رئیس کمیسیون اروپا امروز به طور مشترک اقدام دولت روسیه را در نقض آشکار حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ، محکوم می کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده است: « ما همچنین از همه طرف های درگیری می خواهیم با نهایت خویشتنداری و مسئولیت پذیری در قبال بحران اوکراین عمل کنند و از شدت تنش ها بکاهند.

سران گروه هفت می گویند اقدامات روسیه در اوکراین ، «نقض آشکار اصول و ارزش هایی است که گروه هفت و گروه هشت براساس آنها عمل می کنند و بنابر این گروه هفت مقدمات شرکت در اجلاس گروه هشت را که قرار بود ماه ژوئن در روسیه برگزار شود ، تا زمانی که اوضاع در این منطقه به حال عادی خود بازگردد به حال تعلیق در خواهد آورد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار