کاهش سوانح ترافیکی ایام نوروز با بسیج همگانی در روزهای پایانی سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین افتتاحیه چهارمین سمینار کاهش سوانح ترافیکی در شیراز، تاکید کرد: با بسیج همگانی در روزهای پایانی سال می‌توان شاهد کاهش بروز سوانح ترافیکی در ایام تعطیلات نوروز و تابستان بود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه آموزش یکی از موثر‌ترین راهکار‌ها برای پیشگیری از بروز سوانح است، تصریح کرد: هجوم تبلیغاتی و آموزشی که با همکاری همه نهاد‌ها و رسانه‌ها امکان پذیر می‌شود، سبب حساسیت اذهان عمومی نسبت به این مساله شده و رعایت بیشتر قوانین را به همراه دارد. 
 
وی کودکان را از جمله مولفه‌های تعیین کننده در چرخه آموزش دانست و گفت: با آموزش صحیح به این قشر از جامعه، می‌توان والدین را نیز تحت الشعاع قرار داد. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص محوریت چهارمین سمینار کاهش سوانح ترافیکی برپایه چالش‌ها و راهکاری پیش رو برای کاهش تصادفات در کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: در سال ۹۱، ۱۰ درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در استان فارس را کودکان و نوجوانان تشکیل داده‌اند و این میزان در سال ۹۲، به ۱۲درصد افزایش یافته است. 
 
دکتر ایمانیه افزود: در یکی از مقالات منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، ایران در ردیف هفت کشور نخست دنیا در زمینه مرگ و میر ناشی از سوانح ترافیکی قرار گرفته و این در حالی است که کشور تاجیکستان، در آخرین رده‌های این جدول جای گرفته است. 
 
وی با تاکید بر لزوم برقراری توسعه متوازن، افزود: فرهنگ رانندگی، رعایت قوانین، شرایط جاده‌ها و دیگر مسایل مرتبط با بروز سوانح ترافیکی، باید همگام با سایر ابعاد توسعه جامعه پیشرفت نماید. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در کنار آموزش به اقشار جامعه، نظارت و برخورد قاطع نیز دیگر گام‌های موثر در کنترل حوادث ترافیکی هستند. 
 
دکتر ایمانیه هم چنین با اشاره به دستاوردهای سه سمینار پیشین سوانح ترافیکی در شیراز، خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه هوشمند ترافیکی که موجب تقویت هماهنگی‌ها در کنترل سوانح شده است، مهم‌ترین دستاورد این سمینار بود و با راه اندازی دبیرخانه سمینار نیز می‌توان این حرکت را استمرار بخشید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار