به منظور افزایش ایمنی سلامت زائران امام رضا (ع)؛

"طرح بسیج سلامت نوروزی" آغاز شد

به منظور افزایش ایمنی سلامت مجاوران، زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و مسافران نوروزی طرح بسیج سلامت نوروزی، در تمامی شهرهای زیر پوشش دانشگاه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده به اجرا در می‌آید.

مهندس علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی ۸۰ تیم بازرسی در قالب ۳۰۰ کار‌شناس در واحدهای زیر پوشش دانشگاه فعالیت دارند. این طرح به منظور افزایش ایمنی سلامت مجاوران، زائران بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و مسافران نوروزی در تمامی شهرهای زیر پوشش دانشگاه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه علاوه بر نظارت بازرسان بهداشت محیط، شهروندان نیز باید به امور بهداشتی مراکز خرید دقت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: ‌شهروندان در زمان خرید شیرینی به طور حتم از داشتن پروانه‌های بهداشتی و مجوز ساخت محصول آگاه شوند، همچنین تا حد امکان از خرید شیرینی‌های خانگی که اطلاعی از نحوه پخت آن ندارند اجتناب کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: در این طرح کار‌شناسان و بازرسان بهداشت محیط بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها، آجیل و شیرینی فروشی‌ها، اماکن عمومی و اقامتی شامل هتل‌ها، مهانپذیر‌ها و زائرسرا‌ها، استخر‌ها نظارت می‌کنند. بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در منطقه ثامن و اطراف حرم مطهر رضوی (ع) به صورت ۲۴ ساعته خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار