دستور کاری آیپک چیست؟

پایگاه اینترنتی جوئیش ویس (Jewish Voice ) نوشت دستور کاری آیپک چیست؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی "جوئیش ویس" در مطلبی نوشت: همزمان با اینکه بزرگترین و بانفوذ ترین لابی اسرائیل خودش را برای برگزاری گردهمایی سالانه در واشنگتن آماده می کند به نظر می‌رسد که اعضای کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، موسوم به آیپک، درباره جرئیات دستورکاری دچار سردرگمی شده اند. طی یک سال گذشته دورنمای ژئوپلتیکی تغییرات زیادی کرده است. تحریم های اقتصادی علیه ایران درحالیکه دنیا منتظر است تا محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران را ببیند کاهش یافته است. با توجه به توافق ژنو نتیجه کار را نمی توان پیش بینی کرد. این درحالی است که آمریکا تلاش می کند با این کشور از طریق دیپلماتیک به توافق برسد. عجیب است که آیپک درباره نقش دولت آمریکا در تنظیم این توافق با ایران سکوت کرده است. برخی در مورد روابط نزدیک بین آیپک و کاخ سفید تردید کرده اند. 

سئوالی که اکنون در محافل یهودیان مطرح می شود این است: آیا آیپک می‌خواهد برای قبول دستور کار اوباما ، بایدن و کری از نقش خود به عنوان حامی اصلی اسرائیل در کنگره آمریکا دست بردارد؟ زمان بزودی این مسئله را مشخص خواهد کرد. 

"مایکل کاسن" و "لی روزنبرگ" رهبران آیپک راهنمایی را برای تلاش های دیپلماتیک دولت اوباما به منظور برچیدن برنامه هسته ای ایران به نحو مسالمت آمیز تهیه کرده اند. آنها می‌گویند آیپک از سیاستی حمایت می کند که تکمیل‌کننده مذاکرات کنونی است و با اقدامات کنگره برای فشار اقتصادی و دیپلماتیک بر ایران همراه است. به گفته آنها دیپلماسی که با تهدید همراه نباشد خود تهدید بزرگی است. با توجه به این موضوع اعضای لیبرال دموکرات آیپک که از اوباما در مبارزات انتخاباتی اش حمایت مالی می کردند باید درباره اینکه چه مسیری را انتخاب کنند تصمیم بگیرند. رهبران آیپک باید به خاطر داشته باشند که آینده اسرائیل نامشخص است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار