ترقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

آغاز به کار فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان با هجمه به شورای نگهبان

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی از اصلاح‌طلبان حتی جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی را نمی‌پذیرند، به نظر می‌رسد این جریان کلید ورود به انتخابات سال آینده را با هجمه به شورای نگهبان شروع کرده‌‌ است.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اخیر یکی از اصلاح طلبان مبنی بر زیر سوال بردن عملکر شورای نگهبان و هجمه انتقادات تند از طرح احراز صلاحیت‌ها اظهار داشت: این مطالب گفته‌های جدیدی نیست، مدت‌ها پیش در زمان حضرت امام (ره) کسانی که می‌خواستند راه را برای نفوذ افراد مخالف با نظام و قوانین جاری کشور وارد حاکمیت کنند، نیز چنین اعتراضاتی را به شورای نگهبان وارد می‌کردند.   
 
وی ادامه داد: شورای نگهبان نیز به جهت اینکه این موضوع سلیقه‌ای نباشد و در ‌‌نهایت به آن ایراد قانونی بگیرند، از طریق مجلس این نظارت را استصوابی کرد. 
 
مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه شورای نگهبان مفسر قانون اساسی است، افزود: این شورا در تفسیر قانون اساسی نظارت استصوابی را اعلام کرد که طبق قانون شورای نگهبان نیز براساس مصوبات قانونی عمل کرده است.   
 
ترقی تاکید کرد: کسانی که با نظارت استصوابی شورای نگهبان مخالف هستند در واقع قانون اساسی را قبول ندارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند راه را برای نفوذ دادن عناصر فاقد صلاحیت و ساختارشکن به درون حاکمیت و نظام برنامه ریزی کشور از این طریق باز کنند تا شورای نگهبان و مجموعه نظام را مانع این اقدام خود کنند، لذا سعی دارند با هجمه به شورای نگهبان و تضعیف آن به اهداف خود برسند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار