حبیبی:

اگر وزارت ارشاد به سياست تساهل ادامه دهد، دوران ننگين حاكميت مهاجراني بر ارشاد تكرار می‌شود

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر وزارت ارشاد به سياست تساهل و تسامح ادامه دهد، دوران ننگين حاكميت مهاجراني بر ارشاد تكرار خواهد شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد نبي حبيبي" دبیر کل حزب موتلفه اسلامی،‌ که در پايان نشست دبيران این حزب سخن مي‌گفت، اظهار داشت: خطوط كلي‌اي كه مقام معظم رهبري به عنوان سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي ابلاغ فرمودند در رهنمودهاي خاص ايشان در سخنراني‌ها پيرامون اقتصاد مقاومتي قبلاً مطرح شده بود. اگر دولت ها به اين رهنمودها بطور كامل عمل مي‌كردند ما اكنون چند گام تا خلق حماسه اقتصادي جلوتر بوديم.
 
حبیبی با اشاره به نامه رئيس جمهوری به رهبر معظم انقلاب در خصوص اجراي اين سياستها بیان داشت: ما اميدواريم دولت در سال آينده موفق به اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي بشود. محل ظهور اين سياستها در بودجه كل كشور است. اگر دولت در بودجه 93 غفلت‌هايي در اين مورد داشته مي‌تواند به صورت لايحه متمم سياستهاي اقتصاد مقاومتي را در بودجه سال آينده دقيق طراحي كند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به انضباط مالي دولت در تحقق حماسه اقتصادي خاطر نشان ساخت: مسئله ماليه عمومي فوق‌العاده مهم است. دولت بايد به اين امر اهتمام ويژه كند. در بند 17 سياستهاي اقتصاد مقاومتي ابلاغ شده از سوي رهبري معظم انقلاب به موضوع اصلاح نظام درآمدي دولت با افزايش سهم درآمدهاي مالياتي تاكيد شده است اكنون فقط 6 درصد توليد ناخالص داخلي به ماليات اختصاص دارد در حالي كه اين ميزان در اغلب كشورهاي دنيا بالاي 20 درصد است.
 
وی افزود: همچنين در بند 19 ابلاغ سياستهاي اقتصاد مقاومتي موضوع شفاف‌سازي اقتصاد و سالم‌سازي آن و جلوگيري از اقدامات، فعاليتها و زمينه‌هاي فسادزا در حوزه‌هاي پولي، تجاري و ارزي اشاره شده است. دولت بايد با يك نظارت دقيق بيت‌المال مسلمين را از دستبرد اغيار مصون سازد و اين نمي شود جز آنكه ماليه عمومي رابر اساس قوانين و مقررات موضوعه سروسامان دهد. گزارش تفريغ بودجه سالانه نشان مي‌دهد سامان درستي در اين باره نداريم.
 
حبیبی تاكيد كرد: اقتصاد مقاومتي رمز خلق حماسه اقتصادي است تا اين رمزگشايي در دستگاهها و بنگاههاي اقتصادي دولت صورت نگيرد نمي‌توانيم حرفي نو در عرصه اقتصاد بزنيم و به اهداف چشم‌انداز بيست ساله برسيم.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار مردم آذربايجان اظهار داشت: عده‌اي در حال بزك كردن چهره آمريكا در ايران هستند تا جنايت‌ها و خيانتهاي دولتهاي آمريكا در نيم قرن اخير در ايران را پاك كنند. همين‌ها هستند كه مي‌خواهند سلطه آمريكا را دوباره به ايران برگردانند و استبداد  دوره پهلوي را نوسازي كنند.
 
وي افزود: آمريكا با حمايت از سران فتنه آبرويي براي آنها باقي نگذاشته است. مع‌الاسف عده‌اي با پررويي بحث آزادي فتنه‌گران را در دستور كار دارند.
 
حبیبی با اشاره به گفتگوهاي 1+5 با ديپلماتهاي كشورمان در وين گفت: حزب موتلفه اسلامي هم معتقد است كه نبايد به اين مذاكرات دلخوش كنيم. آثار خوشبين نبودن به نتايج مذاكرات از هم اكنون روشن شده است. بنابر اين ضرورت توجه مذاكره كنندگان ما به خط قرمز‌ها يك ضرورت قطعی دائمی است.
 
وی ادامه داد: با آنكه آژانس صريحاً نسبت به سلامت فعاليتهاي هسته‌اي در ايران در تازه‌ترين گزارش خود اعتراف كرده و اعلام نموده ايران به تعهدات خود حتي فراتر عمل كرده است. اما آمريكاييها همچنان دست روي ماشه گزينه نظامي دارند و از طرفي هم به تعهدات خود عمل نكردند و در طول مدت گفتگوها براي سومين بار شركتهاي غربي طرف معامله با ايران را مورد تحريم وتنبيه قرار داده‌اند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد تحرك جديد اصلاح‌طلبان درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري بیان داشت: درحالي كه 2 سال مانده به برگزاري انتخابات آينده، اصلاح‌طلبان با حمله به شوراي نگهبان به عنوان اصلي‌ترين نهاد حافظ جمهوريت و اسلاميت نظام فعاليتهاي انتخاباتي خود را كليد زدند. آنها با حمله به شوراي نگهبان به سكولارها و بي تفاوتها پيام مي‌دهند كه مي‌توانند در سبد رأي آنها جاي داشته باشد.
 
وي با اشاره به توهين به مقدسات  در رسانه‌هاي اصلاح‌طلبان اظهار داشت: اصلاح‌طلبان دارند دوباره حساسيت‌هاي مردم و نظام نسبت به ارزشهاي الهي و قرآني را آزمايش مي‌كنند. موضوع اهانت به حكم الهي قصاص در يك روزنامه اصلاح‌طلب و نيز زير سئوال بردن فلسفه غدير در روزنامه ديگر از جمله اقدامات آنها در حساسيت‌سنجي‌هاي آنان است.
 
حبیبی تصریح کرد: واقعاً بايد متأسف  بود پس از گذشت 35 سال از پيروزي انقلاب در رسانه‌هاي اصلاح‌طلبي كه تازه مجوز گرفته‌اند اهانتي به مقدسات بكنند كه در مشروطه و نهضت ملي و نيز نهضت اسلامي امام خميني(ره) مسبوق به سابقه است و مردم حساسيت موضع خود را در اين باره بارها اعلام كرده‌اند. دولت و وزارت ارشاد علي القاعده نبايد در اين مورد بي طرف باشند.
 
وي تصريح كرد: جبهه ملي اوايل انقلاب به دليل اينكه لايحه قصاص را غير انساني مي‌دانست از سوي امام خميني(ره) بنيانگذارجمهوري اسلامي محكوم به ارتداد شد.
 
حبیبی با تشكر از واكنش قوه قضائيه نسبت به مجازات كساني كه اهانت به مقدسات را در دستور كار خود دارند، بیان داشت: ما از دولت مي‌خواهيم نسبت به اين پديده زشت موضع بگيرد و از احكام الله دفاع كند، تا احساسات مردم جريحه‌دار نشود. اگر وزارت ارشاد به سياست تساهل و تسامح ادامه دهد، دوران ننگين حاكميت مهاجراني بر ارشاد تكرار خواهد شد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پايان با تجليل ازمبارزات و سوابق انقلابي حاج ابوالفضل حاجي حيدري گفت: رحلت جانگداز آقاي حاجي حيدري داغ تازه‌اي بر دل ما پس ازدرگذشت استاد عسگراولادي و استاد پرورش بود.
 
وي در پایان افزود: مرحوم حاجی حيدري يك انقلابي پاكباز و متقي بود كه در روزهاي سخت مبارزه در كنار انقلابيون اوليه نهضت اسلامي امام خميني قرار داشت. 13 سال زندان و شكنجه او را چون فولاد آبديده كرده بود. سوابق خدمت به محرومان از او تصويري ساخت كه در مبارزه با استبداد و فقر در جامعه ما جزو پيشتازان بود. خداوند او را رحمت كند و با اولياء و شهدا و صديقين محشورش بفرمايد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار