نتانیاهو نسبت به توان نظامی ایران ابراز نگرانی کرد/رژيم صهيونيستي بار ديگر خواستار اتحاد قدرتهای بزرگ در برابر ايران شد

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر با طرح این ادعا که ایران درپی ساخت سلاح اتمی و موشکهای سطح به سطح بین قاره ای است ، در جلسه هفتگی کابینه بر لزوم وحدت قدرتهای جهانی برای اقدام علیه ایران تاکید و نسبت به توان نظامی و موشکی ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صدای اسرائیل:"بنیامین نتانیاهو" صبح امروز در آغاز نشست هفتگی شورای وزیران رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی نسبت به توان نظامی و موشکی ایران اظهار داشت:ایران برنامه هسته ای خود را به مرحله اجرا درخواهد آورد و پس از آن توان خود را برای غنی سازی اورانیوم و پیشرفت موشک‌های قاره پیما حفظ خواهد کرد.
"نتانیاهو" نشست کابینه را با تاکید بر دو موضوع مهم شروع کرد: اول مناقشه داخلی بر سر طرح موسوم به "هاریدی"  و دوم گفتگوهای قدرتهای غربی با ایران.

نتانیاهو درباره مسائل بین المللی و سیاست خارجی هم گفت فردا آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به اینجا( اسرائیل)  می آید. او به عنوان دوست اسرائیل به همراه هیئتی بزرگ به اسرائیل می آید. ما با آنها برای افزایش همکاریها میان دو طرف گفتگو خواهیم کرد. 

نتانیاهو افزود دو موضوع بسیار مهم در دستور کار ما قرار خواهد داشت. اول مسئله مذاکرات با فلسطینیان است که  من به صراحت خواهم گفت زیرساخت توافقنامه صلح بستگی به این دارد که متقابلا دو کشور در جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شود، یعنی  کشوری یهودی که  کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و فلسطینیان نیز اسرائیل را به عنوان کشوری یهودی به رسمیت بشناسند. 

نتانیاهو گفت به علاوه ،‌ من تاکید ویژه ای روی مسئله گفتگوهای هسته ای با ایران خواهم کرد. من نگران هستم که  ایران بر این باور است تا  برنامه خود را برای تبدیل شدن به کشوری  در آستانه هسته ای شدن ، محقق کند، یعنی کشوری که بتواند به غنی سازی اورانیوم ادامه دهد و سلاح اتمی بسازد و موشکهای سطح به سطح بین قاره ای بسازد بدون اینکه با مانع و مداخله ای روبرو شود. 

نتانیاهو گفت ترکیب غنی سازی ، تسلیحات و توانمندی پرتاب آن، به این معناست که ایران در واقع همه چیز به دست می آورد اما عملا هیچ چیزی نمی دهد. شرایط فعلی این گونه است. 

نتانیاهو گفت ما نمی توانیم اجازه دهیم قرارداد دائم ( توافقنامه نهایی ژنو )  این وضع را حفظ کند و به آن تداوم بخشد. این قرارداد باید توانایی ایران را برای تولید تسلیحات اتمی از برچیند. این هدف هنوز محقق نشده است و بدون مداخله قدرتهای بزرگ به دست نخواهد آمد. 
نتانیاهو در پایان گفت من امیدوارم آلمان و دیگر کشورهای عضو پنج به علاوه یک روی خواسته های خود محکم بایستند و جلوی تبدیل شدن ایران را به کشوری در آستانه هسته ای بگیرند. 
نتانیاهو در این جلسه همچنین گفت دو سال پیش من اعلام کردم دولت قانونی را تصویب خواهد کرد که همه به طور مساوی به خدمت سربازی بروند و ما این طرح را طوری عملی خواهیم کرد که نارضایتی مردم برانگیخته نشود. 

 گفتنی است  آلمان و اسرائیل از سال 2008 مرتبا در سطح دولتها جلسات مشورتی با یکدیگر برگزار می کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار