اندیشمند امریکایی: قدرت اسرائیل در امریکا رو به افول است

یک مولف و اندیشمند امریکایی می‌گوید «قدرت فوق العاده» و نفوذ لابی طرفدار رژیم اسرائیل درامریکا رو به افول است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سایت پرس تی وی نوشت:  یک مولف و اندیشمند امریکایی می‌گوید «قدرت فوق العاده» و نفوذ لابی طرفدار رژیم اسرائیل درامریکا رو به افول است.

جول کاول، روز پنجشنبه ( ۱ اسفند) در گفت و گوی تلفنی با پرس تی‌وی گفت: «واقعیت این است که قدرت اسرائیل در ملاحظات راهبردی امریکا رو به کاهش است.» وی افزود: «درحقیقت اسرائیل آن نوع متحد راهبردی که قبلا در نظر گرفته می‌شد تلقی نمی‌شود.»

 

کاول افزود: «باراک اوباما رئیس جمهور امریکا و جان کری وزیر خارجه وی تحقیرهای بسیاری را  از سوی لابی‌های اسرائیلی در امریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل متحمل شده‌اند.»

وی افزود: «اوباما و کری بسیار خواهان آن هستند که از قدرت فوق العاده اسرائیل در حوزه داخلی امریکا وعمدتا حوزه سیاست خارجی این کشور بکاهند.»

 

این تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد: «البته منظورم این نیست که قرار است در کوتاه مدت معجزه‌ای روی دهد. اما با این حال فکر می‌کنم که تغییراستراتژیکی روی خواهد داد.»

تحلیلگران پیش بینی می‌کنند درحالی که گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی از درخواست امریکا از تل آویو برای توقف موقت ساخت شهرک‌های غیرقانونی این رژیم دراراضی اشغالی کرانه باختری حکایت دارد تنش میان واشنگتن و رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

 

فلسطینی‌ها به دنبال تشکیل کشوری مستقل در اراضی کرانه باختری، شرق قدس و نوار محاصره شده غزه هستند و بر عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغال شده فلسطین تاکید دارند.

این درحالی است که تل آویو از بازگشت به مرزهای ۱۹۶۷ خودداری و از گفت و گو درباره موضوع قدس امتناع می‌کند. اسرائیل همچنین از برنامه ها برای ساخت شهرک های غیرقانونی بیشتر در شرق قدس و کرانه باختری خبرداده که این موضع  خشم فلسطینیان را موجب شده  است.

کول افزود: «موضوع شهرک‌های اسرائیل مشکلی جدی است که بر کل دنیا تاثیر گذار است و نماد باور نکردنی از  بی‌عدالتی و بی اعتنایی به اصول اولیه انسانی است.»

برچسب ها: اندیشوند ، امریکا ، افول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار