نوده فراهانی در جمع خبرنگاران:

بلاتكليفي براي موديان مالياتي فاقد اظهارنامه/تخفيف 10 تا 20 در صدي آجيل و خشكبار

رییس شورای اصناف کشور گفت: در صورتی که همکاران ما در واحدهای صنفی رضایت مردم را در فروش فوق‌العاده شب عید جلب کنند؛ به هیچ وجه ما راضی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، قاسم نوده فراهانی رییس شورای اصناف کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در سراسر کشور از 5 تا 25 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.
 
وی افزود: 400 مرکز و 35 هزار غرفه نمایشگاهی در سراسر کشور کلیه کالاهای مورد نیاز مردم برای شب عید را عرضه می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه در تهران 4 مرکز حکیمیه، پارک ارم، بوستان ولایت و فرهنگسرای خاوران محل‌های برگزاری نمایشگاه‌های بهاره هستند اظهار داشت: در تهران از هفتم تا هفدهم اسفندماه نمایشگاه‌های بهاره برگزار می‌شود که در آن نمایشگاه‌ها کالاهایی نظیر مواد غذایی پوشاک آجیل و خشکبار با تخفیف 10 الی 20 درصدی عرضه می‌شود.
 
وی همچنین ادامه داد: در منطقه شمیرانات نیز از 13 تا 23 اسفندماه نمایشگاه‌های بهاره برگزار خواهد شد.

***هیچ کالای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره عرضه نخواهد شد
 
رییس شورای اصناف کشور با بیان اینکه در کنار برگزاری نمایشگاه‌های بهاره فروش فوق‌العاده نیز در واحدهای صنفی سراسر کشور وجود دارد گفت: چنانچه همکاران ما در واحدهای صنفی رضایت مردم را در فروش فوق‌العاده جلب کنند؛ ما راضی به برگزاری نمایشگاه‌های بهاره نیستیم.
 
رییس شورای اصناف کشور با بیان اینکه کلیه‌ی کالاهایی که در نمایشگاه‌های بهاره سراسر کشور عرضه می‌شود تولید داخلی است اظهار داشت: هیچ کالای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره عرضه نخواهد شد.
 
***بازرسي بازار شب عيد از اول اسفند آغاز مي شود

فراهانی همچنین به موضوع تشدید بازرسی‌ها و نظارت برای شب عید اشاره کرد و گفت: از اوایل اسفند تا 15 فروردین سال 93 طرح ویژه نظارت و بازرسی بر قیمت و کیفیت کالا در سراسر کشور از سوی بازرسین انتصابی و افتخاری شورای اصناف و نیز سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به مورد اجرا گذاشته می‌شود.
 
***بلاتكليفي موديان مالياتي

رییس شورای اصناف کشور همچنین در خصوص اینکه مودیان مالیاتی در واحدهای صنفی بلاتکلیف هستند، گفت: در حوزه اصناف حدود 2 میلیون واحد صنفی اظهارنامه مالیاتی دادند که تنها 350 الی 360 هزار برگه قطعی از سوی سازمان امور مالیاتی دریافت کردند.
 
وی افزود: اگر چنانچه تا آخر سال برگه‌های قطعی به واحدهای صنفی داده نشود آنها برای دادن اظهار نامه و مالیات‌هایشان دچار بلاتکلیفی می‌شوند.
 
رییس شورای اصناف کشور خواستار آن شد که وزارت اقتصاد و امور دارایی سریعا تکلیف مودیان مالی خود را مشخص کند.
 
رییس شورای اصناف کشور همچنین در خصوص توزیع سبد کالا با کمک واحدهای صنفی کشور نیز گفت: پس از آنکه ما به وزارت صنعت معدن و تجارت پیشنهاد دادیم که اصناف آمادگی همکاری در بخش توزیع رایگان سبد کالا را دارند؛ 20 هزار واحد صنفی را در سراسر کشور آماده نمودیم که هر زمان و هر کجا برای توزیع سبد کالا لازم بود از این واحدها در سراسر کشور استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار