کارشناس گردشگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نبود اعتبارات کافی و برنامه مدون مانعی برای توسعه "گردشگری"

دولت یازدهم جهت‌گیری مناسبی برای جلب‌نظر سرمایه‌داران و سرمایه در نظر دارد تا هم منفعت سرمایه را تأمین کند و هم به خواسته دولت جامع عمل بپوشاند.

حمید ضرغامی بروجنی کارشناس گردشگری با بیان اینکه علی‌رغم مزایای اجتماعی، اقتصادی،‌ گردشگری ولی درک روشن و دقیقی از اهمیت توسعه گردشگری وجود ندارد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: اینکه دولتمردان چرا در گردشگری سرمایه‌گذاری لازم را نمی‌کنند مربوط به برنامه کلی کشور می‌شود و بودجه تعیین شده برای هر بخش را در نظر می‌گیرند و میزان بودجه‌ای که به بخش گردشگری تعلق می‌گیرد به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را توسعه داد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته بخش گردشگری باید به شکل خصوصی اداره شود تا نیازمند حمایت دولت نباشد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی چندان راغب نیست در جایی که مزیت‌های سرمایه‌گذاری به طور دقیق روشن نیست وارد عرضه شود.

وی در ادامه اظهار داشت: اکنون در دولت تدبیر و امید جهت‌گیری برنامه‌ها برای جلب نظر سرمایه‌داران و سرمایه بخش خصوصی به فعالیت‌های نظیر گردشگری است که هم منفعت سرمایه را تأمین کند و هم به خواسته دولت جامع عمل بپوشاند.

وی افزود: دولت برای گردشگری باید منابع مالی لازم را تأمین کند که به دلیل مدون نبودن استراتژی‌های توسعه بلند مدت تا حد زیادی مبهم است که اگر روشن شود سرمایه‌گذار با آسودگی خاطر بیشتری رغبت به سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی در ادامه در خصوص مزیت گردشگری و نقش آن در توسعه  اقتصادی اظهار داشت: اگر به گردشگری توجهات لازم شود تا حد زیادی می‌تواند مشکلات را در زمینه‌های توسعه اشتغالزایی و افزایش درآمدهای دولتی حل کند.

وی ادامه داد: با شرایطی که برای پذیرش گردشگری خارجی و توسعه برنامه‌های داخلی گردشگری وجود دارد، قطعا توسعه جهان‌گردی مصداق رفتارهای اجتماعی است.


وی در پایان عنوان کرد: بخش گردشگری مثل بخش‌های معمول صنعت کشور نیست بلکه یک فعالیت‌ فرهنگی است که به بخش‌های مختلف اقتصادی مرتبط می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبارات ، گردشگری ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار