تقویم تاریخ در آینه ورزشی 20 بهمن

امروز یکشنبه 20 بهمن 1392 هجری خورشیدی برابر با 9 فوریه 2014 میلادی و 9 ربیع‌الثانی‌ 1435 هجری قمری است. 28 سال پیش در چنین روزی مسابقات ژیمناستیک‌ بین‌المللی دهه‌ی فجر در ورزشگاه شیرودی‌ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 34 سال پیش در چنین روزی اعضای تیم ملی بوکس ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیایی و بزرگداشت جام فجر انتخاب شدند در 48 کیلوگرم محمد رنجبر، در 54 کیلوگرم فیروز‌ عبادی، در 57 کیلوگرم ناصر علی بابایی‌، در 63/5  کیلوگرم حسین صحرایی، در 67 کیلوگرم منصور صادقی، در 71 کیلوگرم حسن ابراهیم‌زاده، در 75 کیلوگرم حسین علی‌نژاد، در 81 کیلوگرم افشار اسدی و در 81+ کیلوگرم ماسیسا‌ بار‌سومیاند به عنوان اعضای تیم بوکس ایران انتخاب شدند.
 
 30 سال پیش در چنین روزی،‌ نخستین دوره مسابقات کار‌اته، بزرگداشت دهه فجر با حضور 46 کاراته کا در اصفهان برگزار شد در مسابقات انفرادی شعبان ساعدی از تهران اول، فرید طهماسبی از تهران اول، فرید طهماسبی از تهران دوم و محسن رشیدی از کرمان سوم شد در مسابقات تیمی، تیم تهران به مقام نخست رسید و تیم‌های مازندران و لرستان به ترتیب دوم و سوم شدند.
 
در تیم تهران بهزاد اسکندری، احمد سهیلی، حاصل کاکاوند‌، سید مرتضی سیاوت‌ و فرید طهماسبی حضور داشتند.
 
همچنین 30 سال پیش در چنین روزی، مسابقات بدمینتون‌ گرامیداشت دهه فجر و  یاد بود شهید احمد فخفوری‌ با شرکت 96 ورزشکار از استان‌های اصفهان، کرمانشاه‌، آذربایجان شرقی، تهران و زنجان در تالار شهید دستغیب‌ زنجان در چهار گروه سنی برگزار شد.
 
در گروه سنی خردسالان سالار هاشمی از زنجان اول، اصغرزاده از تبریز دوم و مجید گبرلویی از زنجان سوم شد. درگروه سنی نوجوانان شهرام عربی، منصور شکوری و بهرام عربی هر سه از زنجان، به ترتیب اول تا سوم شدند. 

در گروه سنی جوانان‌ "حمید نسیمی" از زنجان اول، ایرج شکوری از زنجان دوم و ‌ربرت اسماعیلیان از تهران سوم شد.
در گروه سنی بزرگسالان صمد ‌فخفوری از زنجان، وحید تقوایی از تهران و کمال گیوه‌ای از زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند. 

29 سال پیش در چنین روزی مسابقات موتور سواری قهرمانی ایران به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در پیست موتور کراس شیراز برگزار گردید.
این رقابت‌ها در چهار کلاس، 80، 25، 250 و 400 سی سی با حضور 96 موتورسواراز استان‌های فارس، اصفهان، تهران، مازندران و بوشهر برگزار شد.

در کلاس 80 سی ‌سی آریا عاقلی از تهران اول، ولی اباذری از تهران دوم و سیروس اقلیدی از فارس سوم شد.

در کلاس 125 سی سی محمدرضا دستان، محمدتقی باده‌نشین و علی سامانی هر سه از تهران به ترتیب اول تا سوم شدند. 

در کلاس 250 سی سی محمد علیزاده از فارس اول شد. ولی رحیمی به مقام دوم رسید و محمود جدیدی از تهران رتبه سوم را کسب کرد. 

در کلاس 400 سی سی هاشم امیری از فارس، مهرشاد‌ ‌فراقی از تهران و محمود بهروززاده از فارس به ترتیب اول تا سوم شدند. 

28 سال پیش در چنین روزی مسابقات ژیمناستیک بین‌المللی دهه‌ی فجر در تالار شهید افراسیابی در ورزشگاه شیرودی تهران با حضور تیم‌های ژیمناستیک شوروی، هند، پاکستان، سوریه و ایران برگزار شد. 

در پایان رقابت‌ها تیم ایران با 237/4 امتیاز اول، سوریه با 233/1 امتیاز دوم و هند با 199/65 امتیازسوم شد. 

در رده بندی انفرادی "ماریکوف" از شوروی با 56/55 امتیاز اول شد. پس از او "ایگور" ازشوروی دوم و "گلادی" از شوروی سوم شد.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: آینه ، ورزشی ، تقویم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار