اراک/

استاندار مرکزی بر پیگیری سهم استان از محل اعتبارات مناطق کمتر توسعه‌یافته تأکید کرد

استاندار مركزي بر پيگيري سهم استان از محل اعتبارات دو هزار و 600 ميليارد ريالي مناطق كمتر توسعه‌يافته تأكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، استاندار مركزي در نهمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان كه در محل استانداري برگزار شد، گفت: در تبصره‌های بودجه امسال کشور دو هزار و 600 میلیارد ریال برای تحرک‌بخشی به اقتصاد مناطق محروم و کمک‌های فنی و اعتباري طرح‌های روستایی اختصاص یافته که دو درصد این اعتبارات سهم استان مرکزی است.

محمد حسين مقيمي گفت:‌ مديران دستگاه‌هاي اجرايي بايد با برنامه‌ريزي، بسترسازی و ایجاد زمینه‌ها برای تحرک اقتصادی و اشتغالزایی مولد در مناطق محروم و روستایی این استان تلاش كنند.

وي با اشاره به اينكه استان مركزي در شاهراه اصلي تردد كشور قرار دارد، افزود:‌ بودجه‌هاي تصويب شده در مورد زيرساخت‌هاي حمل و نقل بايد پيگيري و محقق شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال رقم تخصیصی بودجه‌های عمرانی استان مرکزی 20 درصد است، مدیران اجرایی دستگاه‌ها باید با پیگیری جدی سهم استان را از 200 هزار میلیارد ریال بودجه تبصره‌ای ملی که سهم استانی آن چهار هزار میلیارد ریال است محقق کنند.

وی بیان کرد: هم اینک حدود دو هزار پروژه نیمه‌تمام در استان مرکزی وجود دارد که تحقق اعتبارات تبصره بودجه کمک شایانی در تسریع و تکمیل آنهاست.

وي همچنين تأكيد كرد: همه طرح‌هاي عمراني مصوب شده بايد هم توجيه فني، ‌اقتصادي، ‌مالي، زيست‌محيطي و هم توجيه فرهنگي داشته باشد.

در اين جلسه گزارشي در مورد ميزان جذب اعتبارات طرح‌هاي ملي مندرج در پيوست شماره يك قانون بودجه 92 ارائه شد.
همچنين در اين جلسه در خصوص توزيع اعتبارات قانون بودجه و رقم‌های اعتباری سهم استان مرکزی در تبصره‌های بودجه با موضوع ورزش همگانی و قهرمانی، تقویت زیرساخت‌های ورزشی مدارس، کمک به حوزه‌های علمیه، کشاورزی و مرتعداری، کمک به مددجویان زندانی، زیرساخت‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، زیرساخت‌های پزشکی و فیبر نوری ارزیابی صورت گرفت.

در این جلسه استاندار آخرین بخشنامه وزارت کشور در خصوص نحوه برگزاری شورای توسعه و برنامه‌ریزی و الزامات قانونی آن را قرائت كرد./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.