اربابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتظار داریم بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 25‌درصد افزایش یابد

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور گفت: انتظار داریم بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر 25‌درصد افزایش یابد.

محمدسعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر و سرباز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بودجه سال 1393 باید عادلانه باشد، گفت: از آنجایی که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر منفک شده و استقلال پیدا کرده است امیدواریم در بودجه سال 1393 شاهد افزایش این دانشگاه باشیم.

اربابی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه جنوب استان سیستان بلوچستان انتظار داریم 20 تا 25 درصد به مبالغ هزینه‌ای دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه شود.

وی افزود: از طرفی انتظار داریم مبالغی که از طرف سازمان بهداشت جهانی در اختیار استان قرار می‌گیرد به تناسب جمعیت این مبالغ هزینه شود نه اینکه بیشتر دوستان به فکر فعال کردن ستاد مرکزی خودشان در زاهدان باشند.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کمک بیشتری نیز شود چراکه این دانشگاه نوپا بوده و به کمک مالی بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به دلیل هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان و همچنین دروازه ورود و خروخ به عنوان خط مقدم مبارزه با شیوع انواع بیماری‌ها است از این جهت باید به این استان توجه بشتیری شود تا بتواند دراین زمینه خوب عمل کند.

اربابی ادامه داد: ما دنبال این هستیم تا ردیف بودجه‌ای مستقل صرفا برای مقابله با ورود انواع بیماری‌ها از جمله مالاریا داشته باشیم که واقعا خطرناک است و در این زمینه پیشنهاد نیز ارائه کرده‌ایم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه به موضوع گاز رسانی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بند بودجه‌ای در قانون بودجه سال 1392 آمده بود که رقم آن 3 هزار میلیارد ریال از محل صادرات گاز بود این مهم متاسفانه در لایحه بودجه 93 نیامده است.

وی افزود: ما این موضوع را مجددا در کمیسیون تلفیق مطرح کردیم تا بتوانیم مصوبه آنرا دریافت و عملیاتی کنیم و به این روند ادامه داشته باشد تا سالیانه 300 میلیارد تومان بابت گاز استان سیستان و بلوچستان تخصیص دهند.

اربابی گفت: بخش از رقم پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 1392 محقق شده و مابقی فعلا محقق نشده است.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم در لایحه بودجه سال 93 به این رقم مالیات تعلق نگیرد تا به نحو احسن شاهد پیشرفت کارها باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع خط آهن چابهار زابل اشاره کرد و گفت: برای این طرح نیز رقم ناچیزی در نظر گرفته‌اند که به دنبال افزایش آن هستیم و امیدورایم همکاران در کمیبسیون تلفیق با این موضوع موافقت کنند.

اربابی در بخش دیگری از سخنان خود به موضع آب استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه انتخابیه‌ام سدی وجود دارد که در حال ساخت و ساز است و این سد برای مهار آبهای مرزی در نظر گرفته شده که تا کنون مبلغ 8 میلیارد برای آن در نظر گرفته‌اند و پیشرفت این کار تاکنون 25 درصد بوه است و ما دنبال این هستیم تا مبلغ در نظر گرفته شده را افزایش دهیم تا این مهم هرچه سریعتر به وقوع بپیوندد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم استان سیستان و بلوچستان را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند تا هرچه سریعتر شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان سستانو بلوچستان یادآور شد: اگر این استان توسعه پیدا نکند نا امنی در آن زیاد شده و در چنین وضعیتی ناامنی کشور نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: من معتقدم بودجه سال 1393 کل کشور تا حدود 80 درصد محقق خواهد شد چرا که بودجه شفاف و روشن ارائه شده است هرچند برخی بندهای وجود دارد که شفاف نیست ولی در مجموع لایحه بودجه سال 1393 کل کشور شفاف و واقعی است.

وی افزود: با این روند انشالله قانون بودجه سال آینده به مشکلاتی روبه رو نخواهد شد و ما امیدواریم بودجه این چنینی باعث توسعه و تقویت زیر ساخت‌های استان سیستان و بلوچستان نیز شود.

نماینده ایرانشهر و سرباز توجه به همه شهرستان‌ها و حتی مناطق محروم را لازم دانست و گفت: باید بودجه سالانه کشور به گونه‌ای تنظیم شود تا مردم احساس تیعیض نکننند که البته ما هم معتقدیم دولت و مجلس در این زمینه همکاری خواهند کرد تا چنین اتفاقی رخ ندهد.

اربابی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصا اعضای کمیسیون تلفیق به گونه‌ای تصمیم بگرند که خروجی آن به نفع همه آحاد ملت از جمله مردم زحمت کشیده و سختی دیده مناطق محروم و روستایی‌ها نیز باشد.

وی در پایان گفت: باید مسئولان استان سیستان بلوچستان اعم از اجرایی و تقنینی و سایر مسئولان نیر به نکات وحدت آفرین توجه و از اقدامات خصمانه دوری کنند تا شاهد پیشرفت استان سیستان و بلوچستان در همه ابعاد از جمله بعد اقتصادی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار