قزوین/

اهدای کتابخانه یک خیر قزوینی به اداره کتابخانه‌های قزوین

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: کتابخانه شخصی مرحوم بهرام غیاثی‌نژاد از سوی خانواده وی به این اداره کل اهدا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

احمد دولتی امروز اظهار داشت: این مجموعه ارزشمند شامل دو هزار و 700 نسخه کتاب در موضوعات مختلف از جمله تاریخ، ادبیات، اقتصاد، ادیان، زندگی‌نامه و علوم سیاسی از نویسندگان معروف و معتبر است.

وی افزود: در حال حاضر تمام منابع در بخش خدمات فنی کتابخانه در حال سازماندهی و وارد شدن به سیستم نرم‌افزاری است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های استان قزوین ادامه داد: پس از آماده‌سازی این منابع محققان و پژوهشگران می‌توانند از کتب غنی و پرمحتوای این مجموعه استفاده کنند.

دولتی خاطرنشان کرد: کتابخانه شخصی مرحوم بهرام غیاثی‌نژاد طبق وصیت‌نامه آن مرحوم در اختیار این اداره‌کل قرار گرفته است که امیدواریم امانتدار خوبی برای این مجموعه ارزشمند باشیم.

دولتی گفت: فعالیت‌‌های کتابخانه‌ها متعلق به عموم مردم است که امیدواریم خود مردم نیز حمایت و همکاری بیشتری در اداره این مجموعه فرهنگی با ما داشته باشند چراکه به طور قطع حمایت‌های مادی، معنوی و فکری آنها می‌تواند مجموعه کتابخانه‌ها را در اداره موفق یاری کند.

پونه غیاثی‌نژاد، دختر مرحوم بهرام غیاثی‌نژاد در خصوص این اقدام گفت: جمع‌آوری این کتابخانه از سوی پدرم 50 سال به طول انجامیده بود که وی به دلیل علاقه زیادی که به مطالعه و کتابخوانی داشت این مجموعه کامل را گردآوری کرده بودند.

وی یادآور شد: مرحوم غیاثی‌نژاد انس و علاقه زیادی به مطالعه داشته و اعضای خانواده را نیز به این مهم ترغیب و تشویق می‌‌کرد.

غیاثی‌نژاد تأکید کرد: برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، پیشقدم شدن افراد برجسته و مدیران و مسئولان در کارهای خیر و به ویژه در امور فرهنگی، عاملی تعیین‌کننده در جلب عموم قشرهای جامعه به سمت حمایت و همکاری در این برنامه‌ها است.

وی یادآور شد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد همکاری و حمایت هرچه بیشتر عموم مردم در فعالیت‌های فرهنگی باشیم که این امر توسعه و پیشرفت علمی و فرهنگی شهر را به دنبال دارد./ز

برچسب ها: اهدا ، خیر ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.