اراک/

ایران در برگزاری المپیادهای دانش آموزی نانو در دنیا بی رقیب است

مدرس باشگاه نانو فناوری ایران گفت: کشورمان در برگزاری المپیادهای دانش آموزی و آموزش نانو فناوری در سطح دنیا رقیب ندارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، غفاری در همایش نانو در کانون امام خمینی (ره) خمین افزود: توسعه نانو فناوری درمدارس ازمهمترین برنامه هاست و دانش آموزان سراسر کشور استقبال خوبی نسبت به فراگیری و شرکت در المپیادهای نانو فناوری دارند.
وی گفت: امروز نانو فناوری در بیشتر علوم کشور توانسته بصورت عملی مورد استفاده قرار گیرد ودرصورتی که بتوان این علم راباصنعت درهم آمیخت در آینده ای نزدیک شاهد تحولات عظیمی در کشور خواهیم بود.
غفاری اظهارداشت: المپیاد دانش آموزی نانو تاکنون چهار دوره در کشور برگزار شده و اینک در مقایسه با نخستین سال برگزاری آن، شمار شرکت کنندگان چندین برابر افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در برخی کشورها دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی با نانو فناوری آشنا می شوند، گفت: این درحالی است که با ورود علم مذکور به مقطع دانش آموزی ، جمهوری اسلامی ایران گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده است.
مدرس باشگاه نانو فناوری ایران گفت: هم اکنون ایران در عرصه توسعه علم نانو فناوری در رده اول منطقه خاورمیانه و رده هشتم جهان قرار دارد.
غفاری بیان داشت: سبکی، سرعت بالا، کارآیی بهتر، کاهش آلودگی هوا و درجه حرارت مواد، تغییر رنگ اجسام، خواص مغناطیسی و حرارت مواد از عمده مزایای استفاده از نانو فناوری در عرصه های پزشکی، بهداشتی، الکترونیک، داروسازی، مواد، کشاورزی، صنایع مختلف و هوا و فضا است و در زندگی روزمره مردم کاربردهای بسیار زیادی دارد.
وی افزود: نانو فناوری در حقیقت یک برآیند بین رشته ای است که با دیدگاه و رویکرد جدید به علوم نگاه می کند. /ش
/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.