تکرار/ محمدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"فروزان‌مهر" گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی برای استانداری این استان/ حمایت از "اسماعیل نجار" در صورت معرفی

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه این مجمع با اتفاق اکثریت آرا، موافقند که استاندار فعلی خراسان رضوی استاندار جدید این استان باشد، گفت: اگر بحث آقای نجار به عنوان استاندار جدید این استان مطرح شود، اکثریت نمایندگان خراسان رضوی به اتفاق آرا او را تایید خواهند کرد.

حسین محمدزاده رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در پی بلاتکلیفی وضعیت استانداری این استان و احتمال معرفی اسماعیل نجار به عنوان استاندار جدید این استان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: مجمع نمایندگان خراسان رضوی پیشتر مکاتبه‌ای در این باره با دولت انجام داده است.



وی افزود: استان خراسان رضوی 6 ماه مانده به پایان دولت دهم تغییر استاندار را تجربه کرد و استاندار فعلی نیز که حدود یک سال در این پست قرار دارد با صرف هزینه‌های استانی به موضوعات و مشکلات استان خراسان رضوی احاطه پیدا کرده است.

نماینده درگز تصریح کرد: مجمع نمایندگان خراسان رضوی معتقدند به منظور پرهیز از انتخاب استاندار جدید که آن هم هزینه‌های در پی خواهد داشت، مدیریت استاندار فعلی استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی با اتفاق اکثریت آرا با این نظر که استاندار فعلی خراسان رضوی استاندار جدید این استان باشد، موافق است.

حسین‌زاده ادامه داد: کسانی که نظرات آن‌ها در استان برای دولت قابل اعتنا است با این نظر مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی موافقند و حتی نماینده ولی فقیه در استان که از جایگاه وی‍ژه‌ای برخوردار است و اقشار مختلف مردم نیز موافق این امر هستند.

وی تاکید کرد: نظر مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مورد استاندار جدید این استان صرفا با در نظر گرفتن وضعیت استان مشورتی بوده و این‌گونه نیست که ما روی شخص خاصی پافشاری کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ادامه و در پاسخ به این پرسش که اخیرا اسماعیل نجار استاندار سابق کرمان به عنوان گزینه نهایی استانداری این استان در نظر گرفته شده است آیا با شما در این رابطه مشورت شده و از موضوع اطلاع دارید یا خیر گفت: به عنوان رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی اعلام می‌کنم در این رابطه چیزی با ما در میان گذاشته نشده است.

وی با بیان این که به دلیل سیاست‌های متغیر دولت نمی‌توانیم تشخیص بدهیم که آیا آقای نجار گزینه نهایی است یا خیر گفت: در کلان قصه فکر می‌کنم اگر بحث آقای نجار شود اکثریت نمایندگان خراسان رضوی به اتفاق آرا او را تایید خواهند کرد هرچند این انتخاب با نظر مشورتی مجمع نمایندگان استان مغایرت دارد.

نماینده درگز تاکید کرد: البته وزارت کشور هیچ وقت گزینه‌ای را به صورت رسمی اعلام نکرده و مصادیق گفته شده اتفاقا مربوط به استاندار فعلی خراسان رضوی است که بارها با عناوین مختلف به ابقای وی اشاره شده است و با همه تعابیری که هم راستا هستند نمی‌دانم چرا موضوع انجام نشده است.

حسین‌زاده تصریح کرد: مجمع نمایندگان خراسان رضوی نه تنها در این موضوع بلکه در قالب تمام موضوعاتی که فرا روی استان است از یک اتفاق نظر و خرد جمعی تبعیت می‌کند و مطمئنا گزینه‌ای که برای این استان در نظر گرفته شود و شرایط و مولفه‌های لازم را داشته باشد با وی همکاری لازم خواهیم داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در رابطه با خراسان رضوی درست عمل نکرد چرا که در این استان فرصت‌سوزی شد، این در حالی است که اسان خراسان رضوی به عنوان یکی از پر جمعیت‌ترین استان کشور با مشکلات و معضلات زیادی مواجه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ادامه از عدم انتخاب این استان به عنوان اولین مقصد سرهای استانی انتقاد کرد و گفت: آقای روحانی  پیش 18 نماینده این استان و 4 معاون خود اعلام کرد مقصد اولین سفر استانی خود را خراسان‌رضوی انتخاب خواهد کرد اما اینگونه نشد که این موضوع نیز به دلیل عدم انتخاب استاندار این استان است.

در ادامه سیدبنی‌هاشم هاشمی عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز به باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص آقای نجار با ما بحثی نشده است و مجمع نمایندگان نیز در این رابطه بحثی نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: اگر آقای نجار به عنوان گزینه استاندار خراسان رضوی معرفی شود از او حمایت خواهیم کرد.


این در حالی است، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره انتخاب استاندار خراسان رضوی گفت: انشاءالله هفته آینده این موضوع نهایی می‌شود و پرونده انتخاب استانداران به اتمام می‌رسد.
 
وی تصریح کرد: پیش‌بینی بنده این است که در جلسه چهارشنبه آینده هیئت دولت استاندار خراسان رضوی مشخص خواهد شد.

اضافه‌ می‌شود، محمدحسین فروزان‌مهر 4 آبان‌ماه 91 در پی برکناری محمود صلاحی به عنوان استاندار استان مهم خراسان رضوی منصوب شد و تا کنون که تمامی استانداران 30‌‌گانه کشوررمان با روی کار آمدن دولت یازدهم تغییر کرده‌اند همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

 وی پیش از این مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، معاون اداری مالی مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت برنامه‌ریزی و معاون اجرایی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بوده و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، مدیریت دفتر آموزش و پژوهش در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانهای مرکزی، گلستان و تهران را بر عهده داشته است.

همچنین اسماعیل نجار استانداری کردستان و کرمان را در کارنامه خود دارد.


ناگفته نماند، استان خراسان رضوی با داشتن 118 هزار و 854 کیلومتر مربع پنجمین استان بزرگ کشور است که از 25 شهرستان و 65 بخش تشکیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار