بعد از گذشت 5 سال تحقیق و پژوهش؛

تدوین نخستین "مجموعه مقررات حفاری" در ایران

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران از تدوین مجموعه مقرارت حفاری ایران برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: نسخه نرم افزای این مجموعه آماده شده و به زودی در سایت شرکت ملی حفاری ایران قرار می گیرد.

مهران مکوندی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از تدوین مجموعه مقررات حفاری ایران بعد از گذشت 5 سال تلاش و کوشش خبر داد و گفت: نسخه نرم افزای این مجموعه آماده شده و به زودی در سایت شرکت ملی حفاری ایران قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این کار پژوهشی با همکاری دانشگاه صنعت نفت حفاری، مناطق نفت خیزجنوب به ثمر نشسته است و شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت خیزجنوب به عنوان ناظر در این کار پژوهشی فعالیت می کردند.

معاون مديرعامل شركت ملي حفاري ايران از بومي سازي 65 درصدي دستگاه هاي حفاري در كشور خبر داد و گفت: هر دستگاه حفاري از چهار بخش سازه و زير سازه، ماشين آلات، موتورآلات و ابزارآلات تشكيل شده است كه هم اكنون سازندگان داخلي در كشور توانايي ساخت صد در صدي سازه و زيرسازه حفاري را دارا هستند.

وي افزود: در بخش مربوط به ماشين آلات حفاري نيز هم اكنون به توان 70 درصدي ساخت داخل دست يافته ايم، به طوري كه هم اكنون همزن گل حفاري (ميكسر)، الك لرزانك، تاپ درايو، مخازن سيال حفاري، مخازن آب و ولوو پروانه اي ساخته شده، دراوكس و پمپ گل نيز هم اكنون در مرحله ساخت است.

مكوندي از پيشرفت 90 درصدي ساخت پمپ گل حفاري خبر داد و گفت: اين دستگاه به همت متخصصان پارك علم و فناوري دانشگاه تهران در مرحله ساخت است.

وی پایین بودن نرخ روزانه دستگاه حفاری  و سخت بودن فرایند جذب نیروی کارشناس و متخصص را از چالش های عمده این شرکت عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص زمان بر و هزینه زیادی را می طلبد باید در این راستا فکر ی اندیشیده شود همچنین برای رفع موانع پایین بودن نرخ روزانه گازوئیل باید کارفرماین به صورت منطقی تعدیل نرخ گازوئیل به صورت بین المللی بررسی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار