بشار اسد: تفكر تكفيري و وهابي حقيقت دين اسلام را مشوش مي‌كند

رئيس جمهور سوريه در سخناني تفكر تكفيري را باعث مشوش شدن حقيقت دين اسلام برشمرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تلويزيون سوريه:"بشار اسد" رئيس جمهور سوريه روز دوشنبه در ديدار با هيئتي از مجمع علماي مسلمان لبنان به رياست "شيخ حسان عبدالله" اظهار داشت:تفكر تكفيري حقيقت دين اسلام را مشوش مي‌كند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه افراطي گري و تفكر وهابي حقيقت دين اسلام را مشوش كرده اظهار داشت:نقش اساسي علماي دين به ويژه علماي بلاد شام در مقابله تفكر وهابي كه با جامعه ما بيگانه بوده بسيار موثر است.

رئيس جمهور سوريه همچنين با اشاره به تبليغات اسلام صحيح ومعتدل از سوي علماي دين،آخرين تحولات منطقه و به ويژه سوريه ولبنان را با اعضاي هيئت لبناني مورد بررسي قرار داد.

شیخ حسان عبد الله رئیس این هیئت گفت: «این دیدار، بسیار مهم بود و درباره مسائل زیادی بحث و تبادل نظر شد. مهم‌ترین این مباحث نیز نبردی است که هم اکنون جریان دارد یعنی نبرد اعراب و مسلمانان در سرزمین سوریه با اندیشه تکفیری و منحرف است. حقیقت آن است که مشکل کنونی مشکل دینی یا مذهبی یا طائفه ای یا مشکل بین دین اسلام و قومیت نیست بلکه مشکل بین خط مشی مقاومت و اعتدال از یک طرف و خط مقابل آن است که این خط نیز مورد پسند رژیم صهیونیستی است و این رژیم اعتقاد دارد بقای رژیم صهیونیستی در واقع بقای این خط است.»

شیخ زهیر جعید دبیر هیئت اجرایی تجمع علمای مسلمان نیز گفت: «خدا را شکر احساس می کنیم حمله به سوریه در حال شکست است و سوریه در حال پیروزی است. این احساس و برداشت ما از سخنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه است که شخصیت خردمند و استواری است و بر اعصابش کنترل دارد و دیدگاه بلند نظرانه ای دارد. ما هدف حمله تکفیری و وهابی قرار گرفته ایم. تکفیریهای وهابی همه اسلام را هدف قرار داده اند و فقط سوریه را هدف قرار نداده اند. جنبش وهابیت امروز همه منطقه را نشانه رفته است و وهابیت و حملاتش را در یمن، لیبی، مصر، لبنان، سوریه و عراق می بینیم. امروز نه تنها به وحدت اسلامی و وحدت ملی در داخل کشورها نیاز داریم بلکه به وحدت بین همه حامیان مقاومت در منطقه نیازمندیم.»

شیخ ماهر مزهر مسئول روابط خارجی تجمع علمای مسلمان گفت: «شماری از علمای پول پرست با خون جوانان مسلمانان تجارت می کنند. اگر قرار باشد خون جوانان مسلمان ریخته شود باید این خونها در مقابله با صهیونیستها در فلسطین ریخته شود و مسجد الاقصی که قبله نخست مسلمانان است باید آزاد شود نه آن که مسجد اموی در دمشق هدف حملات تکفیریها قرار گیرد. متأسفانه برخی از کسانی که ادعای عالم بودن دارند فتوای قتل همه مردم سوریه و همچنین فتوای حملات انتحاری علیه مردم بیگناه را صادر کرده‌اند. اینها عالم نیستند اینها افراد تاجر و پول پرستی هستند. بسیاری از این افراد عالم نما پیش از این نبردها حرفهای دیگری می زدند اما با مبالغ اندکی دین خود را به دنیا فروخته اند. برخی از اینها نیز بدون دریافت پول و به صورت رایگان دین خود را فروخته اند و در خدمت فلان پادشاه و یا فلان امیر قرار گرفته اند و به اسرائیل به صورت رایگان خدمت می کنند. این فتواهای تکفیری فقط در خدمت رژیم اسرائیل است که در کمین ما نشسته است. اسرائیل امروز دیگر نیازی ندارد که به سوی ما موشک شلیک کند کافی است که این عده از علما را برای مسلمان کشی تحریک کنند.»

شیخ عبد الناصر جبری رئیس دانشکده موعظه اسلامی در لبنان ( اهل تسنن) گفت: «از دیدار با دکتر بشار اسد رئیس جمهور سوریه خوشحال شدیم. او دارای راهبرد طولانی مدت است و به مسائل جزیی و کلی کشور و مسائل مردم کشورش اشراف دارد و مردم خودش را دوست دارد و به سوریه و امنیت آن اهتمام می ورزد.آنچه در سوریه رخ می دهد با اشاره و دستور خارجی است. افرادی که از خارج آمده اند در حوادث سوریه دست دارند و آنها بر اساس یک برنامه در حال ویرانگری و از بین بردن زیرساختهای سوریه و اقتصاد این کشور و نابودی مردم این کشور هستند.»


انتهاي پيام/


برچسب ها: بشار ، اسد ، سوریه ، لبنان ، شام ، بلاد ، رئیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار