احزاب در هفته‌ای که گذشت؛

از برگزاری جشن حماسی ملت ایران در نهم دی تا واکنش به رفع حصر سران فتنه

احزاب در هفته‌ای که گذشت حاوی اخبار مهمی همچون واکنش به سخنان اردشیر امیرارجمند درباره رفع حصر سران فتنه، برگزاری جشن حماسی نهم دی ماه ، دیدار احزاب سیاسی با وزیر کشور و برگزاری مراسم یادبود "علی‌اکبر پرورش" از سوی حزب موتلفه اسلامی بود که در گزارش زیر چکیده‌ای از آن را می‌خوانید.

 به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، احزاب در هفته‌ای که گذشت حاوی اخبار مهمی همچون واکنش به سخنان اردشیر امیرارجمند درباره رفع حصر سران فتنه، برگزاری جشن حماسی نهم دی ماه، دیدار احزاب سیاسی با وزیر کشور و برگزاری مراسم یادبود "علی‌اکبر پرورش" از سوی حزب موتلفه اسلامی بود که در گزارش زیر چکیده‌ای از آن را می‌خوانید.

25 کتاب درباره فتنه 88 /مهم‌ترین آثار پیرامون 9 دی

مرکز اسناد انقلاب اسلامی، به عنوان اولین و فعال‌ترین مؤسسه فرهنگی در حوزه انتشار مکتوب در مورد فتنه 88 و حماسه نه دی، تاکنون 25 جلد کتاب در این زمینه چاپ کرده است.

ترقی: عواملی که در حصر خانگی هستند، نقش اساسی در تحریک افراد علیه نظام داشتند

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: دشمن قصد شکل‌دهی انقلاب مخملی را در کشور از طریق اردوکشی خیابانی داشت اما با درایت و هوشیاری "مقام معظم رهبری" این بحران و توطئه خاموش شد و ملت ایران در دفاع از ولایت پشتیبانی خود را از ایشان همچون گذشته نشان دادند تا دشمن از هرگونه ضربه زدن به نظام مایوس شود.

مقدم‌فر: "فتنه 88" دعوای احمدی‌نژاد و موسوی نبود

معاون فرهنگی سپاه گفت: ریزش فتنه از خطبه 28 خرداد مقام معظم رهبری آغاز شده و با راهپیمایی روز قدس ادامه یافت و در روز 9 دی فرو ریخت و همه فهمیدند چرا که ماجرا بر سر دعوای احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی و تقلب و به تعبیری جدید تدلیس انتخاباتی نبود بلکه بحث بر سر سناریوهای طراحی شده از سوی عده‌ای خاص بود.



محمد‌جواد لاریجانی: مرز سران فتنه از دشمنان جدا نبود/ انحراف جریان اصلاحات / "رای ما کو؟"، یک شعار احساسی بود

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: یک کلمه سران فتنه نگفتند که مرزها با دشمنان جداست، زیرا واقعیت این است که مرزشان جدا نبود و این بزرگ‌ترین خطایی است که مرتکب شدند، این ظلم ابعادش در حد کشتن یک نفر و دو نفر نیست بلکه ظلم به حیثیت یک ملت است که کیفر سنگینی داشته و فراموش شدنی نیست.

بی اطلاعی حزب موتلفه از دعوت وزیر کشور برای نشست هفته آتی

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تاکنون تصمیمی برای شرکت و یا عدم شرکت در مراسم را اتخاذ نکردیم.

طبیب‌زاده: 9 دی انقلاب دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود


عضو جبهه پایداری با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب تسخیر لانه جاسوسی را نقطه عطفی در انقلاب و حتی بزرگ‌تر از انقلاب اسلامی دانستند، گفت: حماسه 9 دی همچون انقلاب سومی است چراکه مردم با بصیرت تمام حمایت خود را از ولایت فقیه نشان دادند.



باهنر: مذاکرات 1+5با مدیریت متمرکز و خردمندانه رهبری به پیش می‌رود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ با مدیریت شورای امنیت ملی و در ‌‌نهایت با مدیریت خردمندانه و متمرکز مقام معظم رهبری مسیر خود را ادامه می‌دهد.

آخوندی: راه اندازی سیستم صندوق پس انداز و وام در کشور/ واگذاری ساختمان‌های دولتی به بخش خصوصی


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بحران موجود در بخش مسکن در کشور گفت: بنا داریم سیستم صندوق پس انداز و وام را راه اندازی کنیم تا افراد پس انداز کرده و براساس آن وام موثری بگیرند.




حبیبی: اتاق فكر فتنه هنوز در خارج و داخل فعال است

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: جنگ نرم دشمن عليه ملت ادامه دارد و اتاق فكر فتنه هنوز در خارج و داخل فعال است. آنها فقط از خشم و نفرت و اوج بصيرت مردم عقب‌نشيني كرده‌اند، فرصت را مهيا ببينند دوباره با كمك سرويسهاي امنيتي و جاسوسي دشمن به صحنه برمي‌گردند.

آیت‌الله علوی گرگانی: دشمنان دائما در حال کشیدن نقشه و توطئه علیه اسلام هستند

آیت الله علوی گرگانی گفت: دشمنان و شیاطین هیچ وقت بیکار نمی‌نشینند و دائما در حال کشیدن نقشه و توطئه علیه اسلام و مکتب اهل بیت(ع)هستند، لذا همگان باید هوشیاری خود را در مقابل آنان حفظ نمایند و نقشه های آنها را با حمایت و پیروی از ولی فقیه و داشتن بصیرت، نقش برآب کنند.

مقدم‌فر: هجمه بی‌اساس "رفع حصر" با هدف محو مطالبه مردم جهت مجازات فتنه‌گران/ جریان رفع حصر همچون خود فتنه


معاون فرهنگی سپاه گفت: امثال این افرادی که خواهان رفع حصر سران فتنه هستند، با این ادعا که آن‌ها مرتکب عملی نشده‌اند که درخواست بخشش داشته باشند، در واقع به دنبال ظهور و بروز صحنه‌ای به قصد جابجایی متهمان با شهروندان به عنوان مطالبه‌گران اصلی مجازات هستند.



نظر وزیر دادگستری درباره دستگیری بابک زنجانی، هدیه‌های رئیس سابق تامین اجتماعی و سران فتنه

وزیر دادگستری درباره محاکمه سران فتنه گفت: آنچه که خیر و منفعت کشور است، باید انجام شود و اقتدار و انسجام و انشاءالله با قدرت جلوی دشمن ایستادن، مصلحت کشور است.

انبارلویی:' "امیرارجمند"؛ حلقه وصل موسوی با سازمان سیا / سران فتنه هنوز هم مریدان غرب هستند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: درست است که فتنه با بصیرت مردم سرکوب شد و فتنه‌گران را منزوی کرد، اما از آنجا که سران فتنه مرید آمریکا و غرب هستند و تاکنون هم بر طبل فتنه می‌کوبند، هیچ تخفیفی نباید به آن‌ها داده شود.

نهاوندیان: مرحوم پرورش صاحب‌نظر در مطالعات اسلامی و کنشگر سیاسی بود

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه مرحوم علی اکبر پرورش یک انسان فرهنگی با توجهات خاص و دقیق تربیتی بود، گفت: ایشان هم صاحب نظر در مطالعات اسلامی و هم صاحب نظر و کنشگر مسائل سیاسی بود.



شریعتمداری: تلاش اصحاب فتنه برای بازگشات به عرصه سیاسی زیر بیرق شعار اعتدال

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: اصحاب فتنه اصرار دارند که زیر بیرق اعتدال به عرصه عمومی و سیاسی بازگردند حال آن که موضوع اعتدال از نظر آن ها فردی چون ابوموسی اشعری است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران از عزت اسلام و دستاوردهای انقلاب حفاظت کنند

امام جمعه موقت تهران گفت: هیئت ایرانی که با ۱+۵ مذاکره می‌کند باید عزت اسلام و دستاوردهای انقلاب را حفظ کند که این خواسته مردم و خانواده شهداست و مبادا در مذاکرات هسته‌ای یکی از این عوامل آسیب ببیند.

رئوفیان: دیدار احزاب با وزیر کشور زمینه‌ساز رشد و شکوفایی نهادهای مدنی


دبیرکل حزب ایران زمین گفت: دیدار احزاب با وزیر کشور قطعا در روند فعالیت‌ها موثر بوده و زمینه‌ساز رشد و شکوفایی تشکل‌های سیاسی خواهد شد.



کوهکن: نقش برجسته کارگزاران احزاب در فعالیت‌های سیاسی/ ضرورت فعال شدن احزاب در شهرستان‌ها

مسئول سياسي جبهه پيروان خط امام و رهبري به نقش برجسته کارگزاران احزاب اشاره کرد و گفت: احزاب و تشکل‌ها بايد بيانيه، کانون، حوزه و فعاليت قانوني در شهرستان‌ها داشته باشند، چرا که احزاب از این طریق در رفت و برگشت حوزوي و قانوني ميان شهرستان و مرکز کشور به يک فرآيند حمايتي معقول و منطقي مي‌رسند.

باهنر: دعوت‌نامه‌ای از وزیر کشور دریافت نکردم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به نشست وزیر کشور با احزاب گفت: هنوز دعوت‌نامه‌ای برای نشست با وزیر کشور دریافت نکرده‌ام.

حکیم: عدم ارسال دعوتنامه رسمی وزیر کشور به دبیرکل حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی


دبیرکل حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی گفت: دعوت وزارت کشور از احزاب سیاسی به منظور برگزاری نشست به صورت تلفنی از حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی صورت گرفته و تا کنون دعوتنامه رسمی به ما ارسال نشده، لذا از مفاد جلسه هیچ اطلاعی در اختیار نداریم.

انتهای پیام/


برچسب ها: احزاب ، عناوین ، خبری ، سیاسی ، حزب ، گزارش ، عاشورا ، دی ، حماسه ، party ، yjc ، iran
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار