دادستان کل کشور:

گناه افرادی که فتنه 88 را بپا کردند نابخشودنی است/ محاربه حکم سارقان مسلح

دادستان کل کشور گفت: همه مردم نظرشان براین است که افرادی که در سال 88 فتنه بزرگ را برپا کردند گناهشان نابخشودنی است، اگر با لطف نظام محاکمه نشده‌اند نباید این موضوع را اینگونه دانست که گناه این افراد کوچک است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز یکشنبه(8دی ماه) از پلیس آگاهی تهران بزرگ بازدید کرد.

دادستان کل کشور در حاشیه این بازدید اظهار داشت: شهروندانی که به عنوان مالباخته در پلیس آگاهی حاضر شده‌اند می‌گفتند که مالشان را از دست داده‌اند اما بیشتر از اموالشان امنیت برای آنها اهمیت دارد.

وی افزود: من پیگیری می‌کنم تا افرادی که قمه، سلاح و شمشیر داشتند و از طریق تهدید مردم یک محیط را ناامن کرده‌اند هرچه سریعتر به پرونده شان رسیدگی شود تا مجازات آنها درس عبرتی برای دیگران باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از مردم خواست تا با پلیس و دادسرا در این زمینه همکاری کنند و اگر اطلاعاتی در این باره دارند موضوع را به این مراجع اطلاع دهند.

وی در خصوص پرونده سعید مرتضوی نیز گفت: ایشان یک پرونده قبلی داشتند که در آن حکم صادر شد و در حال حاضر پرونده در دیوان عالی کشور است، یک پرونده دیگر هم در دادسرا دارد.

دادستان کل کشور در خصوص پرونده گزارش تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی نیز گفت: هنوز پرونده‌ای در خصوص تحقق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی به دستگاه قضائی ارجاع نشده است.

وی در مورد اظهارات علی مطهری در مجلس در مورد فتنه گفت: همه مردم نظرشان براین است که افرادی که در سال 88 فتنه بزرگ را برپا کردند گناهشان نابخشودنی است، اگر با لطف نظام محاکمه نشده‌اند نباید این موضوع را اینگونه دانست که گناه این افراد کوچک است. این افراد اموال عمومی و مردم را به آتش کشیدندّ، مسجد آتش زدند، به پایگاه بسیج حمله کردند و با گناهی که انجام دادند حیثیت و اعتبار نظام را بردند.

وی ادامه داد: این افراد به رای مردم که کام ملت را شیرین می‌کرد و موجب تقویت نظام می‌شد جفا کردند و این موضوع فراموش نمی‌شود. آنها دروغ‌ها و افتراهای بزرگی را به کشور و انقلاب زدند.

دادستان کل کشور همچنین در واکنش به اظهارات علی مطهری درباره فتنه خاطرنشان کرد: فردی که این موارد را سوءتفاهم برداشت کند دچار تغافل بوده و این مورد چیزی نیست که آن را کوچک بشماریم، این حرف همه مردم و قوه قضائیه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار