حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای:

دیدار با دو محکوم امنیتی به هیچ‌وجه با قوه قضاییه هماهنگی نشده بود/ تماس، ملاقات و کمک مالی به این افراد خلاف عرف است

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اروپایی با 2 محکوم امنیتی کشورمان گفت: این دیدار به هیچ وجه با قوه قضاییه هماهنگ نشده و استعلام و سوالی در این باره صورت نگرفته بود و اگر هم کسی در این خصوص صحبتی کرده از منظر، جایگاه و مسئولیت خودش بوده است و این نظر، نظر قوه قضاییه نبوده است.

به گزارش خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران گفت: دیدار با دو محکوم امنیتی کار بسیار زشت و بدی بود و این خلاف امر دیپلماتیک بوده و محکوم است.

وی در ادامه افزود: این دیدار به هیچ وجه با قوه قضاییه هماهنگی نشده بود و از همچنین از قوه قضاییه استعلام و سوالی صورت نگرفته بود و اگر هم کسی در این خصوص صحبتی کرده از منظر، جایگاه و مسئولیت خودش بوده است و این نظر، نظر قوه قضاییه نبوده است.

سخنگوی قوه قضاییه تاکیید کرد: در انجام این دیدار استعلامی از قوه قضاییه صورت نگرفته و هماهنگی نشده بود و نظر قوه قضاییه را در این خصوص جویا نشده بودند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: اصولا هیئت‌هایی که از خارج به کشور سفر می‌کنند باید برنامه‌هایشان مشخص باشد و طبق هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد برنامه‌هایشان در ایران انجام شود و یک کار مخفیانه و به صورت غیرعرف با محکومان امنیتی تماس گرفتند و ملاقات کردند و به خصوص به آنها کمک مالی کردن خلاف عرف است.

وی خاطرنشان کرد: اصولا تیم امنیتی و وزارت اطلاعات در این خصوص پیگیر بودند و اگر کار خلافی انجام می‌شد آنرا حتما منتقل می‌کردند که در مراحل بعدی مورد توجه قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار