مديرعامل بيمه ايران:

با حضور "بيمه" هاي خارجي مخالفتي نداريم

مدير عامل شرکت سهامي بيمه ايران گفت: با حضور بيمه هاي خارجي در بازار بيمه اي کشور مخالفتي نداريم اما بايد با برنامه و طرح هاي جديد به ايران بيايند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بيمه ايران؛ جواد سهاميان مقدم گفت: براي بيمه هاي خارجي بايد هنگامي مجوز صادر شود که از ارائه طرح هاي جديد آنان اطمينان داشته باشيم.

وي افزود : در حال حاضر به اندازه کافي شرکت هاي بيمه اي داخلي در ايران فعال هستند و اگر قرار باشد شرکت هاي خارجي نيز در همان رشته هايي که شرکت هاي داخلي درآن فعاليت مي کنند بيمه گري کنند چيزي به صنعت بيمه ما اضافه نمي شود.

وي البته اين الزام را براي شرکت هاي بيمه داخلي که به تازگي مي خواهند وارد اين بازار شوند نيز وارد دانست و اضافه کرد: شرکت هاي بيمه اي که برنامه اجرايي مشخصي براي افزايش ضريب نفوذ بيمه (سهم خدمات بيمه از توليد ناخالص داخلي) دارند بايد مجوزمناسب در زمينه بيمه اي را پيدا کنند، در غير اينصورت تاسيس شرکت هاي جديد به دليل محدوديت بازار، نرخ شکني را به دنبال خواهد داشت  ودر طول زمان به دليل شکسته شدن نرخ هاي واقعي باعث زيان شرکت هاي بيمه اي خواهد شد.

رئيس هيئت مديره بيمه ايران از حضور شرکت هاي بيمه اي خارجي در صورت داشتن طرح هاي جديد بيمه اي استقبال کرد و افزود: اگر شرکت هاي بيمه اي خارجي با برنامه به ايران بيايند از آنان استقبال مي کنيم و تعامل با اين شرکت ها مي تواند فرصت مناسبي براي کارشناسان ايران فراهم کند تا آخرين دستاوردهاي جهاني اين صنعت را بومي کنند.

وي ادامه داد: درحال حاضر و درخوشبينانه ترين حالت ضريب نفوذ بيمه در ايران يک و هشت دهم درصد توليد ناخالص ملي است که با معدل جهاني آن که 7 و نيم  درصد است فاصله زيادي داريم.

سهاميان مقدم اظهار داشت : براي افزايش اين ضريب به طرح هاي جديد براي اقشار مختلف نياز داريم.

وي گفت  اگر بيمه هاي خارجي بتوانند دراين زمينه به صنعت بيمه کمک کنند از حضور آنان درکشور استقبال مي شود و اين روند باعث افزايش ضريب نفوذ بيمه نيزخواهد شد.

سهاميان مقدم در باره علت اصلي پايين بودن ضريب نفوذ بيمه در ايران گفت:  شرايط اقتصادي و مسايل فرهنگي، بي نيازي به زمينه هاي پوشش هاي بيمه اي، کمبود نيروهاي کافي با دانش علمي، فني و مهارتي و جاي خالي شرکت هاي بيمه اي تخصصي و شرکت هاي بيمه اي منطقه اي و استاني، مهم ترين علت پايين بودن ضريب نفوذ بيمه است.

وي اضافه کرد: اگر شرايط اقتصادي مناسب باشد عدد ضريب نفوذ بيمه خود به خود رشد خواهد کرد و درمورد مسايل فرهنگي هم مردم هنوز با اين صنعت آشنا نيستند و بايکارهاي فرهنگي بيشتر شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شرکت ، سهامی ، بیمه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار