9 دی ماه 88 پایانی بر 8 ماه فتنه/

مرگ فتنه و فتنه‌گران در حرکتی متکی بر ایمان و اراده الهی/ حافظه این تاریخ بی‌حرمتی‌ها را فراموش نمی‌کند

پایبندی ایرانیان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اصلی انکارناپذیر است که همیشه از آن به عنوان انقلابی دیگر و فصلی مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نام برده می‌شود و ملت همیشه بیدار ایران هیچگاه این بی‌حرمتی‌ها و فتنه‌گری‌هایی که در تلاش برای براندازی نظام و ولی‌فقیه بوده را از ذهن خود پاک نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، ملت ایران در طول انقلاب اسلامی با رشادت‌های خود در هر عرصه‌ای حمایت خود را از ولایت فقیه در برابر توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی به اثبات رسانده و تا جاییکه با حضور 85 درصدی در دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در 22 خرداد سال 88 باردیگر در تثبیت هرچه بیشتر ستون‌های انقلاب اسلامی به پای صندوق‌های رأی رفتند و حماسه‌ای دیگر خلق کردند. اما این انتخابات، همچون سایر انتخابات‌ در ایران، از سوی مخالفان نظام، با انتقاداتی پیرامون عدم رعایت اصول دموکراتیک روبرو شد.



دشمنان قسم‌خورره جمهوری اسلامی ایران که هیچگاه از اتهام، دورغ‌پراکنی توطئه و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نکردند با مشاهده حضور مردم در پای صندوق‌های رأی برای بار دیگر امیدهایشان به یأس تبدیل شد. بر اساس اعلام رسمی وزارت کشور، محمود احمدی‌نژاد (بیش از ۲۴ میلیون رأی) در این انتخابات با اختلاف رأی زیادی نسبت به میرحسین موسوی(بیش از ۱۳ میلیون رأی) پیروز اعلام شد. این نتیجه با اعتراض گسترده دیگر نامزدها و عده زیادی از هواداران "موسوی" مواجه شد و برخی صحت انتخابات را براساس گمانه‌زنی‌های بی‌پایه خود زیر سؤال بردند و شیرینی این حماسه را به کام مردم ایران تلخ کردند.

در سال 1388 امپریالیسم جهانی با تمام نیرو و امکانات و با گسترده‌ترین شکل، به حمایت و هدایت از جریانی برخاست که فروپاشی ایدئولوژیک انقلاب و سپس سقوط فیزیکال نظام جمهوری اسلامی را نشانه رفته بود.

تهاجم و شورش عده‌ای از مردم نسبت به اعلام نتایج آرا که با تحریک دشمنان داخلی و بین‌المللی به خیابان‌ها ریختند و در روزهای بعد این اعتراض‌ها رنگ و بوی خاصی با نشانه‌های شکل‌دهی یک کودتای مخملی به خود گرفت چرا که رسانه‌های بیگانه با مشاهده اعتراض تعدادی از اراذل و اوباش نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز خود امیدوارتر شدند تا با تداوم آن هر رزو به تعداد این قشر معترض اضافه کنند.

اما ملت ایران چه آنان که معترض بودند و چه کسانی که از همان ابتدا نتایج آرای انتخاباتی را پذیرفتند با شرکت در عظيم‌ترين نماز جمعه تاريخ انقلاب به امامت رهبر معظم انقلاب در بیست و نهم خرداد ماه در عرصه‌های دیگر در تلاش برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان ایران به میدان آمدند و نمونه‌های آن‌را می‌توان در راهپیمایی روز قدس و حماسه تاریخی نهم دی ماه مشاهده کرد.

بخشی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز جمعه بیست و نهم خرداد ماه که فرمودند: «نكته دوم در باب اين انتخابات اين است كه انتخابات 22 خرداد نشان داد كه مردم، با اعتماد و با اميد و با شادابي ملي در اين كشور زندگي مي‌كنند. اين جواب خيلي از حرف‌هايي است كه دشمنان شما در تبليغات مغرضانه خودشان بر زبان مي‌آورند. اگر مردم در كشور به آينده اميدوار نباشند، در انتخابات شركت نمي‌كنند؛ اگر به نظام خودشان اعتماد نداشته باشند، در انتخابات شركت نمي‌كنند؛ اگر احساس آزادي نكنند، به انتخابات روي خوش نشان نمي‌دهند. اعتماد به نظام جمهوري اسلامي در اين انتخابات آشكار شد و من بعد عرض خواهم كرد كه دشمنان همين اعتماد مردم را هدف گرفته‌اند؛ دشمنان ملت ايران مي‌خواهند همين اعتماد را درهم بشكنند. اين اعتماد بزرگترين سرمايه جمهوري اسلامي است، مي‌خواهند اين را از جمهوري اسلامي بگيرند؛ مي‌خواهند ايجاد شك كنند، ايجاد ترديد كنند درباره اين انتخابات و اين اعتمادي را كه مردم كردند، تا اين اعتماد را متزلزل كنند.»



در این میان نباید نقش سران فتنه را در تند کردن اعتراض تعدادی از مردم نسبت به نتایج انتخابات نادیده انگاشت چرا که به طور دائم با صدور بیانیه‌های مختلف طی 8 ماه همچون آتش زیر خاکستر به قصد براندازی نظام و نه پیروزی احتمالی در انتخابات عمل می‌کردند تا جاییکه دامنه این اعتراضات بعد از 8 ماه نبرد به دی ماه همان سال هم کشیده شد.

اعلام عزای عمومی فتنه‌گران برای ارتحال آیت‌الله منتظری


در هشتمین ماه اعتراض فتنه‌گران به نتایج قطعی انتخابات، بنا به اعلام شبکه دورغ‌ پراکنی بی.بی.سی فارسی "موسوی" و "کروبی" با مغتنم شمردن فرصتی دیگر به قصد اغتشاش در پی درگذشت "آیت‌الله حسینعلی منتظری"، در بیانیه مشترک روز دوشنبه سی‌ام آذر ماه را عزای عمومی اعلام کردند و در پی آن بیش از 80 درصد از شرکت‌کنندگان در مراسم به زعم رسانه‌های داخلی و خارجی بین 500 هزار تا یک میلیون نفر با نمادهای سبز در این مراسم شرکت و به ایجاد بی‌نظمی دست زدند.

اعتراض به اهانت فتنه‌گران در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری

روز سه‌شنبه یکم دی در پی اهانت‌های جمعی از فرصت‌طلبان در مراسم تشییع آیت‌الله منتظری با تخریب اموال عمومی، مردم قم برای دومین روز با تجمع در برابر بیت امام راحل خواستار برخورد قانونی با مسببین حوادث اخیر در این شهر شدند و دامنه این اعتراضات از سوی مردم انقلابی شهر قم در این شهر با سردادن شعارهای مختلف "دشمن سیدعلی دشمن دین خداست"، "درود بر رهبر آگاه ما" شدت گرفت.

در چهارمین روز دی ماه بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت: محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشور در جمع ایثارگران استان فارس گفت: "امروز افرادی که نفاق ورزیدند و توطئه و خیانت کردند یکی پس از دیگری در حال رسوایی و وصول به قعر زباله‌دان‌ تاریخ هستند."



هتک حرمت فتنه‌گران در شب عاشورای حسینی


پنجمین روز از دی ماه مصادف با نهمین روز دهه محرم و عاشورای حسینی، فتنه‌گران در حسینیه مقدس جماران به سردادن شعارهای انحرافی پرداخته و همزمان با حضور خاتمی در حسینیه سوت و کف زدند. در این مراسم فائزه هاشمی هم حضور داشت و مشاجره‌های لفظی میان هتک حرمت‌کنندگان شب عاشورا و عده‌ای دیگر که به این رفتار معترض بودند بالا گرفت و منجر به زد و خوردهایی شد و در هنگام سخنرانی رئیس‌جمهور اسبق، درگیری میان افراد در محوطه بیرونی حسینیه آغاز و سپس نیروی انتظامی با ورود به محل تلاش در کنترل اوضاع را داشت و اراذل و اوباش پس از درگیری با نیروی انتظامی، اقدام به صدمه زدن به اموال شهروندان کردند و در داخل حسینیه هم، با بالا گرفتن هتک‌حرمت‌ها، تعدادی از حاضران با سردادن شعارهایی مانند "منافق حیا کن جماران را رها کن"، خواستار خروج این افراد از حسینیه شدند و خاتمی با مشاهده این وضع سخنرانی خود را قطع و از حسینیه خارج شد.  



اهانت به سالار شهیدان
در روز عاشورا

صبح روز یکشنبه مصادف با روز عاشورا، عده‌ای بدون در نظر گرفتن حرمت عاشورای حسینی به صورت سازماندهی شده بدون حمل هرگونه ادوات مخصوص عزاداران و دستجات عزاداری، نمادهای سبز اموی را حمل و در خیابان‌های تهران حرکت کردند و با اخلال در عبور و مرور عزاداران و مردمی، شعارهای انحرافی سردادند.

برخی بقایای فرقه موسوی شعارهای "مرگ بر دیکتاتور" و "یا حسین، میرحسین"، تکرار می‌کردند و این افراد که به چوب، چماق و سنگ مسلح بودند، پس از هر درگیری با نیروهای انتظامی و متفرق شدن، به خیابان‌های فرعی هجوم و با تخریب اموال عمومی و شکستن شیشه‌ها، قصد ورود به منازل مردم را داشتند که در برخی موارد به دنبال مقاومت صاحبان منازل، اغتشاش‌گران آنان را مضروب و به منازل نیز خساراتی وارد کردند.

آشوبگران هر خودرویی را که گمان می‌کردند ارتباطی با نیروهای انتظامی و یا مردم مومن دارد، با سنگ مورد حمله و در مسیرهای اصلی هم، اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و قرار دادن آنها در وسط خیابان کردند و در واکنش‌ به این فتنه‌گری‌ها، هزاران نفر از عزاداران حسینی برای جلوگیری از ادامه اغتشاش وارد صحنه شدند و با شعارهای همچون "لبیک یا خامنه‌ای لبیک یا حسین است"امویان را فراری دادند و در این تجمع دکتر روح‌الامینی پدر مرحوم محسن روح‌الامینی نیز حضور داشت و علیه اغتشاشگران شعار داد.  
 
یکی از خبرگزاری‌ها فیلمی از حضور فائزه هاشمی رفسنجانی در جمع اغتشاش‌گران روز عاشورا را منتشر و نوشت: "فائزه هاشمی پس از چند روز سپری کردن تعطیلات در شمال کشور، روز عاشورا به جمع آشوب‌گران در تهران پیوست. وی روز عاشورا به همراه حدود پانزده نفر از بستگان و خانواده در اغتشاشات حضور پیدا کرد."

بیانیه تحریک‌آمیز کروبی علیه اصل ولایت فقیه خطاب به اراذل و اوباش

مهدی کروبی در بیانیه‌ای به مناسبت وقایع عاشورا که در ابتدای آن به اشتباه آیه شریفه "انالله و انا الیه راجعون" را "الراجعون" نوشت و عزاداران حسینی (ع) را جماعتی وحشی خطاب و اعلام کرد: "امروز در عاشورای حسینی از بدو صبح جماعتی وحشی با خشونتی وصف‌ناپذیر بر مردم یورش بردند و جمع زیادی را مجروح، دستگیر و بنابر گزارش‌های رسیده، تعدادی از هموطنان را به شهادت رساندند" و در ادامه نیز جمهوری اسلامی را با رژیم پهلوی مقایسه کرد و با شهید خواندن اوباش روز عاشورا، نتیجه گرفت جمهوری اسلامی از رژیم شاهنشاهی نیز بدتر و افرادی را که در روز عاشورا شعار علیه جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه سر می‌دادند، فرزندان زهرا(س) نامید.
 
واکنش شدید مردم به هتک حرمت‌کنندگان عاشورای حسینی

در حالیکه اتحادیه اروپا و آمریکا حمایت‌های خود را بعد از واقعه عاشورا برای بار دیگر از فتنه‌گران اعلام کردند، مردم قم، مشهد، تبریز، کرمانشاه، شیراز، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در پی هتک حرمت و بی‌احترامی که در روز عاشورا از سوی اوباش و فتنه‌گران در خیابان‌های تهران اتفاق افتاد، خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با فتنه‌گران شدند.

دغدغه و واکنش نمایندگان از اهانت به عاشورای حسینی در بهارستان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی در ساختمان بهارستان در حالی قدم نهادند که دغدغه آنان توهین‌های فتنه‌گران در روز عاشورای حسینی به مقدسات و ولایت فقیه بود و به نوعی فضای جلسه علنی مجلس متاثر از حوادث رخ داده بود به گونه‌ای که هنگام نطق علی لاریجانی نمایندگان ملت با مشت‌های گره کرده بارها و بارها شعار مرگ بر "ضد ولایت فقیه"، "مرگ بر ضد انقلاب"، "حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست" را در خانه ملت طنین‌انداز کردند و پس از آن تمامی نمایندگان با هر گرایش سیاسی، راهپیمایی خود را از مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی و خیابان‌های اطراف آن آغاز و در این بین حسین فدایی اقدام به توزیع کفن در بین نمایندگان کرد.
 


حماسه‌ای تاریخی و تکرارناپذیر در نهم دی ماه  

"در ظهر عزا حرمت ارباب شکستند علمدار کجایی"، "این فتنه‌گران راه عزاداران تو بستند علمدار کجایی"، "لعن علی عدوک یا حسین، "خاتمی و کروبی و میرحسین، "جمهوری اسلامی شعار مسلمین است"، "جمهوری ایرانی حرف منافقین است"، "حرف ما یک کلام محاکمه والسلام"، "ما عاشق حسینیم، دشمن میرحسینیم"،‌ "کروبی بی‌سواد آلت دست موساد" و .... از جمله شعارهایی بود که از سوی مردم تهران در یک راهپیمایی عظیم سردادند تا انزجار و خشم خود را از حرمت‌شکنی نسل جدید منافقین به ساحت حضرت سیدالشهدا (ع)‌ اعلام کنند.  

باز هم اشاعه دروغ از رسانه‌های دست‌نشانده غربی

جمعیت مردم انقلابی در شهر تهران به حدی بود که بسیاری از رسانه‌های غربی با سکوت کامل نسبت به این اتفاق، سانسور خبری کامل را در پیش و برخی دیگر از این شبکه‌ها نیز به خلاصه‌ترین حالت ممکن صحنه‌هایی از راهپیمایی را نشان داده و جمعیت میلیونی حاضر در خیابان را «چندصد هزار نفر» عنوان کردند. برآوردها از جمعیت راهپیمایان این روز در تهران قریب به سه و نیم الی چهار میلیون نفر بود.  

آیت‌الله علم‌الهدی سخنران راهپیمایی حماسه تاریخی نهم دی

بخشی از سخنرانی‌های آیت‌الله علم‌الهدی در مراسم 9 دی تهران که گفته بود: ما به سران فتنه اعلام می‌کنیم کاری را که شما شروع کردید از بغی شروع کرده و به محاربه رساندید. امام عادل این امت رهبر عظیم‌الشان در 29 خرداد در خطبه نماز جمعه شما را به حق دعوت کردند، گفتند اگر اشکالی به انتخابات دارید از طریق قانونی رسیدگی کنید. مطالبه ناحق کردید بر طبق مخالفت با جمهوری اسلامی کوبیدید و بغی ورزیدید.

بغی شما بستر را آماده کرد، جریان‌الحادی کفر و مارکسیستی و منافقین ناپاک در بستر آن آمدند و این حرکت را شروع کردند. در عاشورا بغی شما به محاربه انجامید. حرکت روز عاشورا دقیقا محاربه بود. همه شاهدیم شعارهایی که مافقین روی سایتشان از 16 آذر گذاشتند، آشوب‌گران عاشورا آن شعارهای منافقین را سر دادند، پس آنها دستیار منافقین بودند. فرمانده روز عاشورا منافقین بودند. امام بزرگوار در جریان عملیات مرصاد فرمودند منافقین محارب‌اند و هر کس در داخل کشور با منافقین اعلام همکاری کند، آن هم ملحق به آن منافق است و مهدورالدم است.
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگر کسی امروز ولایت‌فقیه را پذیرا نباشد، ولایت امام زمان(عج) را پذیرا نیست. اصل ولایت فقیه همان اصل امامت است و مخالفت با اصل ولایت مخالفت با اصل امامت است.  

قرائت قطعنامه پایانی در تجمع بزرگ عاشوراییان در میدان انقلاب

در پایان تجمع بزرگ عاشوراییان که 9 دی ماه 88 صورت گرفت قطعنامه‌ای بدین شرح قرائت شد: "در روز عاشورای حسینی روز حزن و اندوه و مصیبت عظمای سالار شهیدان که روز عزای عمومی جهان بشریت محسوب می‌شود، معدودی ضد انقلاب و فتنه‌گر که مخالف امنیت، آسایش، پیشرفت،‌ آبادانی،‌ سربلندی و عزت مردم  ایران هستند،‌ در برخی از خیابا‌ن‌های تهران با پشتیبانی رسانه‌های بیگانه و برخی قدرت‌های استکباری مقدس‌ترین ارزش‌های اسلامی را نشانه گرفته و با هلهله، سوت و کف به تخریب اموال دولتی، اماکن عمومی، سنگ‌پرانی و حمل سلاح‌های گرم و سرد به صفوف نمازگزاران و عزاداران حسینی وحشیانه یورش برده، حتی به ساحت قرآن کریم جسارت کرده‌اند و بدین سان کارنامه ننگین وارثان یزیدیان را سیاه و سیاه‌تر کردند.  
 
برای آخرین بار به برخی جریانات سیاسی و اشخاص که با شکست در انتخابات با نه بزرگ مردم مواجه شدند و به جای تن دادن به قانون و رای اکثریت نمایش و بازی تقلب را به راه انداختند و زمینه‌ساز و بستری برای ساختارشکنی، هنجارشکنی و اقدامات ضد انقلابی شدند و بسیاری از اغتشاشات پس از انتخابات با سکوت، همراهی یا حمایت آنان بوده است، قاطعانه هشدار می‌دهیم که اگر به صراحت از انقلاب حرمت‌شکن و یزیدیان وابسته به استکبار و صهیونیسم بین‌الملل اعلام بیزاری و برائت نجویید و همچنان با لجاجت و پیمودن راه باطل و خلاف مسیر ملت و ا سلام پافشاری نمایند با خشم ملت انقلابی و غیور ایران اسلامی مواجه و برای همیشه از صحنه طرد خواهید شد...

اغتشاش‌گران و آشوبگران روز عاشورا را که علیه قرآن، ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دست به توطئه زدند،‌ مصداق بارز ضدانقلاب، مفسد فی‌الارض و محارب با خدا می‌دانیم و از نهادهای مسئول خواهان شناسایی، محاکمه عاملان و مسببان این حرمت‌شکنی و اشد مجازات برای آنان هستیم."



بیانیه قوه قضاییه و وزارت اطلاعات بعد از هتک حرمت به عاشورا

 
قوه قضاییه طی بیانیه‌ای با اشاره به جریانات روز عاشورا تهران اعلام کرد: فارغ از هرگونه ملاحظات سیاسی، قاطعانه و با سرعت و وفق موازین شرعی و قانونی به این مسئله رسیدگی و مجرمان را به سزای اعمالشان خواهد رساند.  
 
وزارت اطلاعات طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اطلاعات موثقی که از ارتباطات برخی از فتنه‌گران با بیگانگان و گروهک‌های ضدانقلاب وجود دارد، مجددا، و به عنوان اتمام حجت، هشدار می‌دهیم تا فریب‌خوردگان بیش از این بازیچه دست بیگانگان که به دنبال سلطه مجدد بر کشور هستند نشوند.  
 
در طول تاریخ مشروطه، ایرانیان با حفظ و تقویت اعتقادات مذهبی و دینی خود به جهاد علیه دشمن پرداخته و هیچگاه زیر بار حرف استکبار نرفته‌اند. لذا دشمنان ایرانی پس از شکست‌های پی در پی در حوزه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از گذشته تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

پایبندی ایرانیان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه اصلی انکارناپذیر است که همیشه از آن به عنوان انقلابی دیگر و فصلی مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران نام برده می‌شود و ملت همیشه بیدار ایران هیچگاه این بی‌حرمتی‌ها و فتنه‌گری‌هایی که در تلاش برای براندازی نظام و ولی‌فقیه بوده را از ذهن خود پاک نخواهند کرد و در هر حالتی در تبعیت از فرامین معظم‌له مقابل دشمنان با مقاومت و ایستادگی همچون 34 سال گذشته خواهند ایستاد و به محض مشاهده فتنه‌ای دیگر، در خلق حماسه‌هایی همچون نهم دی ماه، انتخابات، مقاومت در برابر تحریم و تهدید با بصیرت و آگاهی و  تلاش مضاعف به مبارزات انقلابی خود ادامه خواهند داد و امید دشمنان را با یأس تبدیل خواهند کرد و این پایانی بود بر 8 ماه فتنه. تا دیگر دشمنان اسلام به خود جرات دخالت و حمله در مواضع داخلی کشورمان را در ابعاد سیاسی، اقتصادی مذهبی و... به خود ندهند.

گزارش: زهره حاتمی

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار