وزير راه وشهرسازي اعلام كرد

کمبود اعتبار براي تکمیل ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی/دولت از تصدی گری مستقیم فاصله بگیرد

آخوندي گفت: مهمترین مشکل تکمیل ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی کمبود اعتبار است

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران عباس آخوندی که به همراه وزیر بهداشت از پروژه احداث بیمارستان 800 تختخوابی مهدی کلینیک تهران و ساختمان جایگزین مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در حال ساخت است؛ بازدید می کرد با بیان اینکه دولت لزوما نباید ساخت، اداره و بهره برداری را برعهده داشته باشد که با تغییر پارادایم باید دولت از تصدی گری مستقیم فاصله بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در بسیاری از کشورها اجرای پروژه های خدماتی توسط بخش خصوصی انجام می شود و ساخت بیمارستان نیز از طریق مشارکت بخش خصوصی ساخته می شود.

وی اظهارداشت: از 145 بیمارستان در دست ساخت وزارت راه و شهرسازی پیش بینی شده است که تا پایان سال آینده، 23 بیمارستان تکمیل و در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

آخوندی تصریح کرد: مهمترین مشکل تکمیل ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی کمبود اعتبار است که دولت تدبیر و امید در نظر دارد تا با رفع موانع جذب مشارکت و خرید خدمات توسط دولت، ساخت این مراکز تسریع شود.

وی  در ادامه  اظهار داشت: به طور قطع امکانات رفاهی که مردم برای هموطنان خود می توانند فراهم کنند بیش از اقداماتی است که دولت به تنهایی می تواند به انجام برساند و ما با انحصار اجرای این گونه خدمات در دولت مخالفیم زیرا امکانات رفاهی محصول جامعه است و دولت فقط باید نقش تسهیل کننده را داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از خیرین بیمارستان ساز تاکید کرد: دولت از تمام مردم برای مشارکت در ساخت بیمارستان ها در تمام نقاط کشور یاری می طلبد و در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت و حتی نگهداری و بهره برداری دولت می تواند محصول نهایی آنها را خریداری کند.

بنابر این گزارش در این بازدید، هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز با اشاره به اینکه دولت قادر به حل مشکلات متعدد کشور بدون مشارکت مردم نیست، افزود: ما از همکاری نیکوکاران نه تنها برای ساخت بلکه برای بهره برداری از بیمارستانها هم استقبال می کنیم.

هاشمي در ادامه گفت: در این مورد، زمینه حضور برای کسانی که توان مالی و تصمیم ساخت مراکز بیمارستانی خصوصی را دارند نیز باید فراهم شود و این امر با واقعی کردن تعرفه ها می تواند سرعت بیشتری بگیرد.

وی در ادامه اظهار داشت : در دولت یازدهم معتقدیم سیاستگزاری برای بهداشت ، درمان و توانبخشی را حاکمیت تعیین می کند اما اجرای ان نیازی به تصدی‌گری دولت ندارد زیرا برای اصلاح نظام سلامت راهی جز واگذاری وجود ندارد.

درابتدای این بازدید وزیر راه و شهرسازی از خانواده مرحوم سید محمد گرامی که ساخت بیمارستان 800 تختخوابی فوق تخصصی مهدی کلینیک را برعهده گرفته اند، تقدیر و تشکر کرد.

بیمارستان مهدی کلنیک تهران با سرمایه گذاری خیریه مرحوم سید محمد گرامی و موسسه خیریه المهدی(عج) در ضلع شمال میدان توحید ابتدای باقرخان جنب مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از سال گذشته در حال ساخت است و مرحله اسکلت سازی آن 70 درصد پیشرفت داشته است.

پروژه بیمارستان مهدی کلنیک در زمینی به مساحت بیش از 107 هزار مترمربع در دست ساخت است و مجهز به 33 اتاق عمل و 800 تخت بستری خواهد بود؛ این پروژه عظیم تا نیمه دوم سال 95 تکمیل خواهد شد و برآورد می شود با هزینه های ساخت و تجهیز با مبلغ حدود 800 میلیارد تومان کل پروژه به اتمام می رسد و بنابر این گزارش اورژانس این طرح بیمارستانی در مساحتی بیش از 4700 مترمریع ساخته می شود و پارکینیگ آن با ظرفیت 3000 دستگاه خودرو خواهد بود.


انتهاي پيام/

برچسب ها: وزیر ، مسکن ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار