با اجرای مديريت سيستم "امداد و نجات" در کشور محقق می‌شود؛

"تلفات جاده‌اي" 20 درصدي کاهش مي‌يابد

رئيس پليس راهور کشور گفت: در صورت مديريت بهتر زمان در سيستم امداد و نجات، مي‌توانيم ميزان تلفات جاده‌اي را 20 درصد کاهش دهيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سردار مومني رئيس پليس راهور کشور در مراسم هفته حمل و نقل که شب گذشته در محل همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد گفت: در ابتداي دهه 80 خورشيدي حدود 4 ميليون خودرو در کشور وجود داشت که اين رقم در حال حاضر حدود 16 ميليون خودرو رسيده است.

وي افزود: در سال 85 ميزان تلفات جاده‌اي کشور 28 هزار کشته بود و اين درحالي بود که تعداد خودروهاي در حال تردد در سراسر کشور کمي بيشتر از 6 ميليون خودرو بود.

مومني با اشاره به همت خادمان حمل و نقل کشور و پيگيري و برنامه ريزي‌هاي جدي و نيز تغيير قوانين اظهار داشت: امروز با وجود 16ميليون خودرو در کشور ميزان تلفات جاده‌اي را از 28 هزار کشته به 19 هزار کشته رسانده‌ايم.

وي ادامه داد: در سال 85 به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه 25 نفر و امروز به ازاي هر 10 هزار وسيله نقليه 7.3 نفر تلفات داريم.

رئيس پليس راهور کشور با اشاره به اينکه ميانگين تعداد تلفات به ازاي هر ده هزار وسيله نقليه در جهان 7.5 نفر و ميانگين آسيايي آن 10 نفر است اظهار داشت: در 8 ماهه نخست سال جاري با برنامه‌ريزي جدي براي کاهش تلفات جاده‌اي حدود 1100 نفر يعني 8 درصد در آمار کشته شدگان و تلفات انساني کاهش داشته‌ايم.

سردار مومني با اشاره به اينکه در سال گذشته 50.3 درصد کشته شدگان تلفات جاده‌اي در کشور سر صحنه تصادف (مسير تصادف تا بيمارستان) بوده اظهار داشت: در صورتي که بتوانيم با برنامه‌ريزي و سيستم امداد و نجات در راه‌هاي کشور را مديريت کنيم در کوتاه مدت ميزان تلفات جاده‌اي سرصحنه تصادف از رقم 50.3 به 30 درصد کاهش مي‌يابد.

وي همچنين به ايمني دستگاه‌هاي حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در زمينه ايمني وسايل حمل و نقل ظرف سال‌هاي گذشته پيشرفت خوبي نداشتيم و در صورتي که اين گزينه را نيز به گزينه‌‌هاي کاهش تلفات جاده‌اي اضافه کنيم به زودي 30 الي 40 درصد از تلفات جاده‌اي را از اين طريق کاهش خواهيم داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تلفات ، جاده ای ، سردار ، مومنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.