رودهن/

سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ علت اصلی سوانح جاده ای است

فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: سه عامل اصلی سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ، عامل 70 درصد سوانح و حوادث جاده ای در ایران است.

سردار ˈاسکندرمومنیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: درمجموع نسبت به سال گذشته 5/8 درصد به ظرفیت همه دستگاه های امدادی و انتظامی افزوده شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه ازابتدای سالجاری تاکنون (هشت ماه ) با همت و تلاش دستگاه های راهداری، اورژانس، هلال احمر، امداد خودروها، آتش نشانی ها و پلیس، آمار سوانح و حوادث حدود هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار مؤمنی با اشاره به کاهش هزار و 100 نفری تلفات جاده ای، تصریح کرد: 97 هزار نفر از پرسنل دستگاه های امدادی و انتظامی در سراسر کشور با آمادگی کامل مردم را در سفرهای زمستانه همراهی می کنند.

فرمانده پلیس راهور هشدار داد: ایمنی خودرو و داشتن تجهیزات ایمنی خط قرمز امسال پلیس است.

وی اضافه کرد: به واحدهای پلیس درسراسر کشور ابلاغ شده داشتن معاینه فنی خودروها، برخورداری از تجهیزات لازم و زنجیرچرخ را از مبدأ حرکت، کنترل کنند.

سردار مؤمنی خطاب به مردم توصیه کرد: افراد پیش از سفر مقدمات آن را فراهم کنند، تست خودرو و زنجیر چرخ را تمرین کنند و معاینه فنی خودرو را اخذ کنند تا در جاده موجبات آزار و اذیت خود و دیگر هموطنان را فراهم نکنند.

وی بیان کرد: دومین سال متوالی است که دستورالعمل مشترک طرح امداد زمستانه با امضاء رؤسای راهداری ها، هلال احمر، پلیس و اروژانس کشور اجرایی می شود.

فرمانده پلیس راهور افزود: تیم های مشترک ناظر بر اجرای این دستورالعمل خواهند بود و با اطلاع رسانی مناسب به مردم و همکاری آنان پیش بینی می شود آمار سوانح و حوادث تا پایان سال به کمتر از 18 هزار نفر برسد.

وی افزود: این در حالی است که در سنوات گذشته حدود 27 هزار نفر در حوادث جاده ای کشته می شدند و این تلفات در سال 91به حدود 19 هزارنفر رسید.

سردار مؤمنی با بیان اینکه بیش از 70 درصد علت تصادفات، سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است، گفت: درصورتی که مردم با شکیبایی بیشتر و بدون عجله و شتاب رانندگی کنند، بیش از 70 درصد تصادفات کمتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: بدون مشارکت و همراهی مردم در این طرح راه به جایی نخواهیم برد.

این مقام انتظامی یادآور شد: پیش بینی های هواشناسی حاکی است زمستان سرد و پربارشی در راه است و مردم باید پیش از هر سفر مقدمات آن را فراهم کنند.

فرمانده پلیس راهوربا بیان راهکارهایی برای پیشگیری از حوادث، گفت: مردم با اخذ معاینه فنی از سالم بودن تجهیزات ایمنی خودرو به ویژه ترمزها، چراغ های روشنایی، سیستم برف پاک کن و آب پاش اطمینان حاصل کنند و وسایل گرمایی، غذای کافی و به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

سردار مؤمنی ابراز امیدواری کرد؛ با همیاری دستگاه ها و مشارکت مردم و رسانه ها امسال زمستان ایمن تری نسبت به سال گذشته داشته باشیم./س


برچسب ها: سرعت ، سبقت ، انحراف ، سوانح ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.