باهنر در نشست خبری:

اگر توافق‌نامه باطل شود، احتمال غنی سازی 60درصد وجود دارد/ استیضاح و تعویض، تیم مذاکره کننده را تضعیف می‌کند

دبیر کل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت دولت یازدهم گفت: دکتر روحانی خود به شرط خردگرایی، اعتدال و حرکت‌های علمی به میدان آمده است و ما نیز با پشتوانه‌های تحقیقات درست از عملکرد دولت یازدهم دفاع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" دبیر کل جدید جبهه پیروان خط امام و رهبری در اولین نشست خبری جبهه متبوعش ضمن تسلیت به مناسبت اربعین حسینی در توصیف وی‍ژگی‌های "مرحوم حبیب عسگراولادی" دبیر  کل پیشین این جبهه اظهار داشت: عسگراولادی شخصیت کم نظیر انقلاب اسلامی بود که از زمان 15 سالگی مبارزه با رژیم طاغوت را شروع کرد چراکه وی تلاش مجدانه‌ همراه با مراجع عظام تقلید در آن زمان داشت و تلاش کرد که اعدام امام(راحل) در آن زمان تبدیل به تبعید ایشان به نجف اشرف شود.
 
وی با بیان این که اگر عسگراولادی را تراز یک شخصیت مسلمان ولایی بگوییم اغراق نکرده‌ایم، اضافه کرد: این مرحوم چه در زمان حضرت امام(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری سربازی با بصیرت، دیدگاهی عمیق و برای خدمت به نظام و انقلاب آماده رکاب بود. 

*مرحوم عسگراولادی برای برگرداندن سران فتنه به دامن انقلاب از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کرد
 
باهنر با بیان این که مرحوم عسگراولادی همواره تفکرات نو و جوانی داشت و از هدایت کسی ناامید نمی‌شد، ادامه داد: مرحوم عسگراولادی برای برگرداندن سران فتنه به دامن انقلاب و مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کرد.  
 
دبیرکل جبهه پیروان افزود: امیدواریم راه مرحوم عسگراولادی پر رهرو باشد که قطعا جایگزینی برای ایشان نیست. 

*جبهه پیروان حزب نیست بلکه یک ائتلافی انتخاباتی بود

دبیر کل جبهبه پیروان خط امام و رهبری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آینده جبهه پیروان چگونه دنبال می‌شود و آیا با جریان اصلاح طلب دیداری داشته‌اید؟ گفت: بنده از دیدار با حزب اصلاح طلب اطلاعی ندارم و اگر بخواهیم تعریفی از عملکرد جبهبه داشته باشیم باید بگویم جبهه یک ائتلافی برای انتخابات بود که عملکرد حزبی نداشت و تنها در زمان انتخابات ظهور و بروز داشت.
 
وی با بیان اینکه جبهه پیروان با همدلی و همراهی مانند سایر احزاب واحدهای متنوع فرهنگی، سیاسی را داشت، تصریح کرد: اعضای این جبهبه عمدتا حقوقی هستند و کسانی را شامل می‌شوند که تشکل‌هایی صد درصد سیاسی یا صنفی سیاسی بوده ‌اند ازجمله حزب موتلفه که کاملا حزب سیاسی است و جامعه‌ی اسلامی مهندسین که حزبی صنفی - سیاسی را تشکیل می‌دهد.

*تحت عنوان جبهه هنوز مکان و واحد اجرایی نداریم
 
وی پیرامون آینده جبهبه و رویکرد متناسب با آن اضافه کرد: جبهه پیروان می‌تواند هم به صورت یک ائتلاف باقی بماند و یا ممکن است رویکرد و کارکرد حزبی داشته باشد که این مهم هیئت اجرایی قوی و دفاتر استانی احتیاج دارد بنابراین ما تحت عنوان جبهه هنوز مکان و واحد اجرایی نداریم.
 
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اگر جبهه پیروان تبدیل به حزب شود بایستی اعضای حقوقی بعضی از اختیارات خود را به جبهه بدهند، اظهار داشت: اگر اعضای حقوقی اختیاراتشان را در جبهه متمرکز کنند جبهبه به صورت کارکرد حزبی پیش می‌رود و دادن اختیارات تناقص ایجاد نمی‌کند.
 
*برتری تشکل جبهه اصولگرایان کشور عملا جبهه پیروان است
 
باهنر با بیان اینکه به عقیده بنده تنها فعالیت انتخاباتی کافی نیست، گفت: جبهه سیزده عضو اصلی دارد که همه‌ی آنها از وزارت کشور پروانه فعالیت را دریافت کرده‌اند بعلاوه دو عضو ناظر دانشجویان و دانشگاهیان که تلاش می‌کنیم جهت تامین امکانات مادی، حقوقی و فرایندی جبهه آن را به سمت کارکرد حزبی هدایت کنیم اما هم اکنون تبدیل جبهه به حزب در دستور کار نیست.

*تمام جریانات سیاسی باید بر اساس قانون فعالیت کند

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شما به عنوان دبیر کل جبهه پیروان و جامعه اسلامی مهندسین سهم گروه‌های سیاسی برای تداوم و آرامش بین گروه‌های مختلف سیاسی را چه می‌دانید؟ گفت: شرط کلی این است که احزاب و جریانات سیاسی در چارچوب قانون فعالیت کند چرا که این مهم یک شرطی است که در همه‌ی حکومت‌ها رعایت می‌شود در این میان حتی ممکن است جریانی هم نقد داشته باشد اما این نقدمجوزی برای شکستن قانون نیست.
 
وی ادامه داد: حتی بزرگترین مجری کشور نیز می‌تواند قوانین را نقد کند اما اجازه تصدی از قانون را ندارد پس از این شرط طبیعی و علمی ما از هر نوع همکاری استقبال می‌کنیم بنده معتقدم رقابت باید وجود داشته باشد و این رقابت نباید بهانه‌ی برای جلوگیری از رشد موفقیت ایجاد کند، بنابراین رقابت‌ها نباید رقابت حذفی باشد.

*حذف رقبا توسط احزاب افتخار نیست
 
باهنر با اشاره به تلاش رقبای جریانات سیاسی اضافه کرد: احزاب اگر فکر کنند رقبای ضعیف دارند و بر آنها پیروز شوند افتخار نیست چرا که در یک رقابت سالم رقبا باید قدرتمند باشند.
 
باهنر با بیان اینکه امکان حذف جریانات سیاسی در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: زمانی که در کشور بحث حذف یک جریان سیاسی بود بنده اعتقاد داشتم که اگر چه فعالیت‌ها ممکن است زیر زمینی باشد اما قابل هضم نیست.
 
وی با بیان اینکه برخی به من انتقاد می‌کردند چرا از اصلاح طبان برای فعالیت و میدان‌های رقابتی دعوت می‌کنید گفت: با حمایت مجلس و دولت و قوه قضاییه همه باید به اختیارات قانونی خود بسنده کرده و به وظایف خود عمل کنیم.
 
* قانون اساسی ما تفکیک قوا را برای هگرایی آماده کرده است
 
باهنر با تاکید بر اینکه قانون اساسی تفکیک قوا را برای همگرایی و هم افزایی و نه تقابل آماده کرده است، ادامه داد: اگر قوا به وظایف و اختیارات خود پایبند باشد قاعدتا مجلس نیز حمایت می‌کند.

*از عملکرد دولت یازدهم دفاع می‌کنیم
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت موفقیت دولت یازدهم تاکید کرد: دکتر روحانی خود به شرط خردگرایی، اعتدال و حرکت‌های علمی به میدان آمده است و ما نیز با پشتوانه‌های تحقیقات درست از عملکرد دولت یازدهم دفاع می‌کنیم البته در سیاست‌های کلی نظام موظفیم که درچارچوب عمل کنیم.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بعد از ارائه بودجه توسط دولت شاهد استعفای برخی نمایندگان بودیم شما به عنوان هیئت رئیسه مجلس تا چه اندازه بودجه سال 93 را منطبق بر واقعیت می‌دانید؟ گفت: دولت عقیده داشته که بودجه پروژه‌های نیمه تمام تا چهارصد و پنجاه هزار میلیارد تومان بوده است اما ما می‌گوییم تنها سیصد هزار میلیارد تومان هزینه استهلاک پروژه‌های نیمه تمام است که آن هم باید اولویت بندی شود.

*استعفا و صندلی را خالی کردن به مسائل کشور نیست
 
وی با بیان اینکه قرار نیست استان‌های برخورداربرخوردارترشده و استان‌های محروم محروم‌تر شوند، اضافه کرد: در برخی شاخص‌ها استان‌هایی رتبه اول و برخی رتبه آخر را دارند، زمانی فاصله‌ استان اول و آخر سی تا پنجاه برابر و زمانی فاصله‌ها کمتر در حد یک دهم است از طرفی نیز صحبت نماینده‌های مجلس درست است و از طرفی بودجه عمومی و درآمدی دولت کشش ندارد.
 
نایب رئیس مجلس اضافه کرد: پیشنهاد ما به نماینده ‌های مجلس این بود که به دنبال این رویکرد رویم که پروژه‌های بالای هشتاد درصد و نیمه تمام را تکمیل کنیم که این رویکرد به شرط تعادل منطقه‌ای مثبت ارزیابی می‌شود بنابر این خوب است بخشی از بودجه را برای تعادل منطقه‌ای جدا کرده و استان‌های محروم و برخوردار را درجهت برخورداری از بودجه متمایز کنیم و این بایستی یک اعتدال را به وجود آورد.

وی با اشاره به استعفای برخی نمایندگان افزود: نمایندگان برای ابراز نارضایتی خود  این حرکت را انجام داده اند اما معتقدم استعفا و صندلی را خالی کردن به مصلحت مسائل کشور نیست.

*متکی دیگر عضو شورای مرکزی جبهه پیروان نیست
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه  از حضور "منوچهر متکی" در جبهه پیروان شفافیتی ارائه کنید و به عنوان یک تشکل اصولگرا قصد حمایت از منوچهر متکی را دارید یا خیر؟ اظهار داشت: متکی نیروی ارزشمندی است که دوست داریم از ظرفیتشان استفاده کنیم همان طور که گفتم اعضای جبهه پیروان حقوقی بوده و شورای مرکزی آن دبیر کل‌های عضو جبهه هستند.
 
وی با بیان اینکه متکی از دبیر کلی انجمن فارغ التحصیلان استعفا داده است، خاطر نشان کرد: از این جهت که وی از دبیر کلی کنار کشیده است طبیعتا عضو شورای مرکزی جبهه پیروان نیست ما علاقمندیم از تجربیات ایشان در جبهه استفاده کنیم و تلاش داریم که وی فعالیت سیاسی خود را ادامه دهد.
 
باهنر با بیان اینکه در انتخابات مجلس نهم با جامعه روحانیت مبارز بایدها و نباید‌های اصولگرایی را تنظیم کردیم، تصریح کرد: باید‌هایی که در مانیفست دوازده بندی ارائه شد در رسانه‌ها منتشر شد  در حالی که نبایدها بیشتر رویکردی داخلی داشتند و میان اعضا باقی ماند.

*تضعیف تیم مذاکره‌کننده هم اکنون به مصلحت نیست

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه درباره انتقادهای برخی نمایندگان مجلس به وزیر امور خارجه و نامه 60 نفره آن‌ها برای تقویت تیم مذاکره کننده توضیحاتی ارائه کنید، اظهار داشت: در مسئله تیم هسته‌ای و دیپلماسی یک بحث کلی این است که تیم مذاکره کننده سربازان و سردارانی هستند که در جبهه دیپلماسی نبرد جدی و جانانه‌ای دارند که می‌تواند حافظ منافع باشد ما از این نیروها با تمام توان حمایت کرده و معتقدیم تضعیف آن‌ها هم اکنون به مصلحت نیست. همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند "ما با تمام گوشت و پوست و استخوانمان بی‌اعتمادی طرف مقابل را حس کرده‌ایم."
 
وی ادامه داد: ما در یک آزمون و خطا وارد شده‌ایم و به دنبال یک بازی برد - برد هستیم و در این مذاکرات به وظایف حقوقی خود عمل کرده و به تعهدات خود نیز پایبندیم، طبیعی است که ما از طرف مقابل انتظار داریم که به تعهدات خود پایبند باشد لذا لحظه به لحظه و قدم به قدم مسئله هسته‌ای را رصد می‌کنیم. 

*در تذکر و هشدار به تیم مذاکره کننده باید دقت کرده و اشتباه نکنیم
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باز هم اعلام می‌کنم ما اعتمادی به تعهد طرف مقابل نداریم، تصریح کرد: بعضی از انتقادهایی که انجام می‌شود ممکن است تندروی باشد که این باعث تضعیف تیم مذاکره کننده است؛ من معتقدم استیضاح و تعویض تیم مذاکره کننده را تضعیف می‌کند اما در تذکر و هشدار به تیم مذاکره کننده باید دقت کرده و اشتباه نکنیم.  
 
وی با بیان این که تیم مذاکره کننده نیز باید مواظبت کند، ادامه داد: طرفین مذاکره نیز باید موقعیت همدیگر را درک کنند و در این راستا بعضی گاف‌ها و اشتباهات در صحبت‌های رئیس‌جمهور آمریکا و بعضی سران کشورهای اروپایی پیدا می‌شود که ممکن است مصرف داخلی داشته باشد. 

*هر کدام از بندهای تعهدات امضا شده توسط طرفین شکسته شود این توافق نامه باطل است
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه آمریکا تحت فشار شدید لابی صهیونیستی است که مشکل کشور ما نیز با آمریکا همین مسئله است، تاکید کرد: آمریکا نشان دهند در مذاکرات و عملکردهایش در مقابل لابی صهیونیسم توان مقاومت دارد و می‌تواند به حرف‌های خود عمل کند؛ من معتقدم تفاهم نامه اخیر تعهدات یا همه یا هیچ است به این معنا که هر کدام از بندهای تعهدات امضا شده توسط طرفین شکسته شود این توافق نامه باطل است.  
 
وی با اشاره به صحبت‌های محمدجواد ظریف که گفته بود گفتگوی 1+5 با ایران هنوز تمام نشده است گفت: من صحبت وزیر امور خارجه را در این رابطه قبول دارم اما از سوی سران آمریکا و سران گروه اتحادیه اروپا سنگ اندازی می‌شود که باید به آن‌ها گفت مواظب رفتار و مهمتر از همه کردار خود باشید. ممکن است در بعضی جاها گفته‌هایشان را به حسن ظن توجیح کنیم اما در عمل این عذرها طبیعتا به هیچ وجه پذیرفته شده نیست. 

*اگر توافق‌نامه باطل شود، احتمال غنی سازی 60 % و حتی بالاتر وجود دارد
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه نمایندگان از تولید اورانیوم 60 درصد صحبت کردند، تولید این میزان چه قدر جدی است؟ اظهار داشت: اگر توافق ژنو به هم بخورد همه چیز امکان دارد، غنی سازی 20 درصد که موجود است غنی سازی 60 درصد نیز می‌تواند وجود داشته باشد که ممکن است حتی بالاتر هم برود بنده اعتقاد دارم اگر مذاکرات به درستی دنبال شده و طرفین به گفتار و موازی با آن عملکرد خود پای‌بند باشند، این توافق امکان دارد. 

باهنر با اشاره به صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان اضافه کرد: بالاترین مراجع تقلید ما استفاده از سلاح کشتار جمعی را حرام اعلام کردند و ما بارها اعلام کردیم که سلاح کشتار جمعی نداریم و این در دنیا یک سند رسمی است آن‌ها خودشان نیز می‌دانند اما خود را به نفهمی می‌زنند.

*این گزارش‌ها(تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی) باید موثر باشد و طوری تاکید کند که اقدامی به جهل نباشد
 
باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چه مقدار شفاف سازی بحث تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و برخوردهای متفاوت نمایندگان مجلس ضرورت دارد؟ گفت: این گزارش‌ها باید موثر باشد و طوری تاکید کند که اقدامی به جهل نباشد این گزارش باید بهتر و دقیق‌تر تنظیم می‌شد من معتقدم به هم خوردن مسئله شفاف سازی آن را مبهم می‌کند ما در تحقیقات اعتقاد داریم که تخلفات براساس قانون باید صورت بگیرد که می‌تواند قابل نقد هم باشد.
 
وی با بیان این که قانون مبرا از خطاست و مشکل جدی تخلف غیرقانونی است، تصریح کرد: متاسفانه در این گزارش برخی گزارش‌ها مطابق با واقعیت بود که قابل نقد نیز است اما با فعل غیرقانونی همراه شده بود، مسئولین کشور از شخص رئیس‌جمهور تا وزرا و مدیران کل و نماینده‌ها اختیارات قانونی دارند و متناسب با این اختیارات به ارباب رجوع خود رسیدگی می‌کنند. 

*توقعات موکلین از نمایندگان مجلس بسیار فراتر از 100 تا 200 هزار تومان است
 
وی با بیان این که برخی ارباب رجوع‌های مضطر با سیستم اداری به هدف خود نمی‌رسند، ادامه داد: ما در مجلس بحثی در این رابطه داشتیم که یک مقدار پول در اختیار نمایندگان قرار داده شود تا زمانی که به حوزه‌های انتخاباتی خود می‌روند به ارباب رجوع‌هایی که نیازمند هستند کمک کنند، در دیدار نمایندگان با حوزه‌های انتخاباتی زمانی می‌شود که مبلغی ناچیز برای مسجد و یا خرید کتاب نیازمند باشند که بسیار مبلغ ناچیزی است که من بیش از هزار همکار و نماینده دیدم که توقعات موکلین از نمایندگان مجلس بسیار فراتر از 100 تا 200 هزار تومان است.  
 
باهنر با اشاره به مبالغ هنگفتی که برخی مدیرعامل بنگاه‌های اقتصادی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: بحث بن‌های 500 هزار تومانی که در ماه‌های محرم و رمضان وجود دارد یک چیز است که در کنار آن مطلع می‌شویم در یک هیئت مدیره 100 میلیون پاداش در آخر سال به یک مدیر داده می‌شود که خود حقوق 24 میلیون تومانی دریافت می‌کند.

*اگر قرار باشد مسئولین از پاداش‌ها استفاده کنند، ظلم است
 
باهنر ادامه داد: زمانی یک سود واقعی از بنگاه اقتصادی به دست می‌آید که بخشی از آن به مدیرعامل می‌رسد بحث اینجاست اگر قرار باشد مسئولین از این نوع پاداش‌ها استفاده کنند ظلم است چرا که کارمندهای رسمی با 15 سال سابقه داریم که چنین مبالغی را دریافت نکرده‌اند، بنابراین باید رسیدگی شود. 

*مرتضوی باید در تحقیق و تفحص جواب قانونی دهد
 
نایب رئیس مجلس اظهار داشت: هیئت‌رئیسه مجلس تخلفات خلاف قانون را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد و مرتضوی باید در این تحقیق و تفحص جواب قانونی دهد. وی باید ثابت کند که آیا با زنجانی معامله کرده است یا خیر؟ بنابراین رسانه‌ای کردن این بحث‌ها فایده‌ای ندارد.  
 
باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا این پرونده به قوه قضاییه ارجاع داده شده است یا خیر؟ گفت: ما تحقیق را شروع کرده‌ایم و باید اسناد آن مشخص شود.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در دیدار 30 نفره اصولگراها حضور داشتید؟ گفت: در جلسه‌ای که با جامعه روحانیت مبارز داشتم جزو مدعوین بودم،‌ در این جلسه حول انسجام و همکاری اصولگرایان صحبت کردیم که اقدام مثبتی است و برای نتیجه‌بخش بودن آن باید منتظر ماند.

*جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین در اوج افراط منحل شدند

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در تعاملات اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برخی افراطیون از اسم جبهه مشارکت و مجاهدین دچار ترس می‌شوند، آیا احزاب با این دو حزب در چارچوب قانونی برخورد کنند یا تخریب‌شان کنند؟ گفت: ما در تمام جریانات مختلف سیاسی افراطی و معتدل هم داریم اما جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین در اوج افراط منحل شدند،‌ این دو جبهه در چارچوب قوانین موجود کشور اجازه فعالیت ندارند اما اعضای آنها می‌توانند مجددا شکایت کنند، در حال حاضر تحت عنوان سازمان مجاهدین و مشارکت هیچ فعالیتی نمی‌شود، کرد.

وی اظهار داشت: بارها به میانه‌روهای جریانات سیاسی گفته‌ام کاری نکنید که جریان عمده کشور به دست تندروها بیافتد چرا که اصولگراها و اصلاح‌طلبان افراطی در کشور گرفتاری ایجاد کرد‌ه‌اند، بنابراین می‌توانند فعال باشند اما نباید میدان‌داری کنند.

*سازمان مجاهدین با جبهه مشارکت، می‌توانند مجوزی دوباره بگیرند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میدان‌داری تندروها هزینه فعالیت‌هایشان را از منافع‌شان بیشتر کرد، افزود: سازمان مجاهدین با جبهه مشارکت فعالیت ندارند اما می‌توانند به وزارت کشور رفته و مجوزی دوباره بگیرند.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به انتخابات مجلس آتی برنامه جبهه پیروان برای وحدت اصولگرایان با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند، تصریح کرد:‌ بروز و نمود جریان سیاسی در انتخابات است و اینکه این جریانات چه میزان توانسته‌اند مخاطبان و افکار عمومی خود را گسترش دهند، بنابراین مزمتی نیست که اصلاح‌طلبان فعالیت‌هایشان را آغاز کرده‌اند.

باهنر ادامه داد: توصیه ما این است که اصولگرایان با یک انسجام و هم‌افزایی فعال باشند.

*هنوز اختلافاتی میان جریان اصولگرایی وجود دارد

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه گروه‌ها نمی‌توانند رقبا را با زور از میان بردارند، خاطرنشان کرد: ادبیات را باید طوری تنظیم کنیم که در یک انتخابات آزاد شرکت داشته باشیم، اصولگرایان کارهای فکری و تئوری را آغاز کرده‌اند اما هنوز اختلافاتی میان جریان اصولگرایی وجود دارد.

وی با اشاره به اختلافات درونی جریان اصلاح‌طلب گفت: این جریان نیز اختلافات داخلی دارند که ممکن است از اختلافات اصولگرایان نیز بیشتر باشد، ما از این اختلاف خوشحال نیستیم اما توصیه می‌کنیم که آنها را کنار بگذارند.

*جبهه پیروان به سمت حزب نمی‌رود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جبهه پیروان می‌تواند در یک ساز و کار جبهه فراگیر قرار بگیرد؟ اظهار داشت: خیر جبهه پیروان به سمت حزب نمی‌رود، اعتقاد دارم که نظام مردم‌سالاری در ایران نیازمند دو حزب فراگیر شناسنامه‌دار است و در این رابطه جریانات مختلف سیاسی اعم از اعتدال، اصلاح‌طلب و اصولگرا باید احزابی قوی داشته باشند تا کار به درستی سامان یابد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما مطالعات کتابخانه‌ای را در این رابطه آغاز کردیم، عنوان داشت: حزب یک نهاد وارداتی است که ما در جهت بومی کردن آن تلاش می‌کنیم، چرا که تقلید محض از احزاب غرب شایسته نظام ما نیست و گاها ما این احزاب را قبول نداریم.

*تعامل با جبهه پایداری را دنبال خواهیم کرد

باهنر با بیان اینکه حزب در تراز جمهوری اسلامی حزبی است که تمام اعضا در آن فعال باشند، ادامه داد: در یک نظام دموکراتیک احزاب باید رهبران خود را انتخاب کنند و همچنین وجود امکانات مادی و نیروی انسانی علاقمند به کار باید وجود داشته باشد؛ در این رابطه بر روی هم‌افزایی کار می‌کنیم ضمن اینکه تعامل با جبهه پایداری را نیز دنبال خواهیم کرد.

*باشگاه و خانه احزاب می‌تواند برای تمام جریانات مفید باشد

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه در مورد باشگاه سیاسی احزاب توضیحاتی را ارائه کنید، بیان داشت: در رابطه با این باشگاه خانه احزاب را داریم که تشکیل آن از زمان دولت اصلاحات بود.

وی با اشاره به انحراف خانه احزاب تصریح کرد: خانه احزاب در آن زمان تقاضای نظارت بر انتخابات را داشت و جریانات سیاسی قصد داشتند جریانات دیگر را از این خانه بیرون کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باشگاه و خانه احزاب می‌تواند برای تمام جریانات مفید باشد، اضافه کرد: مفید بودن این باشگاه زمانی است که تمام جریانات در آن سهم داشته باشند این باشگاه باید منشور جریان سیاسی نیز داشته باشد و جریانات موجود در آن قابلیت حذف نداشته و دیکتاتوری حداکثریت در آن حاکم نشود.

*مجلس پیگیر و مراقب صدرنشینی فتنه گران است

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی افراد سیاسی پرونده‌دار در فتنه 88 امروزه در نهادهای دولتی پست و مقام گرفته‌اند،‌ واکنش مجلس در این باره چیست؟ تصریح کرد: به کارگیری فتنه‌گران زمانی که رویکرد وزارت و صدرنشینی فتنه‌گران باشد، مجلس قطعا مواظبت می‌کند و پیگیر است.

باهنر ادامه داد: زمانی نیز به کارگیری این افراد در خدمات اجتماعی خلاف قانون نیست و رویکرد وزارت صدرنشینی نیست.

*در هر جریان و دولتی، کار نباید به دست رادیکال‌ها بیافتد

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه زمانی که کشور به دست رادیکال‌ها افتاد، دچار ضرر و زیان شدیم، گفت: چه در جریانات اصلاحات و دولت خاتمی و چه در دوره اصولگرایان در دولت نهم و دهم، کار نباید به دست رادیکال‌ها بیافتد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در مورد عدم ورود تلفن نمایندگان مجلس به جلسات غیرعلنی توضیحاتی ارائه کنید، بیان داشت: در مورد تلفن همراه یک بحث عرفی و یک بحث قانونی داریم؛ امروزه جاسوسی‌های دنیا 90 درصد اطلاعات‌شان را از همین اطلاعات عادی می‌گیرند که در مصاحبه‌ها و گفت‌وشنودها وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در خیلی از سازمان‌های کشور همچون وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و وزارت امور خارجه هزاران نامه طبقه‌بندی شده اعم از محرمانه و سیاسی رد و بدل می‌شود که افشا کردن آنها باید مجوز قانونی داشته باشد.

*باید مواظبت کنیم خسارت جدی به کشور وارد نشود

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به پرونده کرسنت افزود: در مورد این پرونده بحث‌های جدی در دادگاه و کمیسیون شده است که باید مواظبت کنیم خسارت جدی به کشور وارد نشود.

*اتباع بیگانه با اجازه مقامات کشور وارد می‌شوند/ خیانتی صورت بگیرد قوه قضاییه باید تصمیم بگیرد

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما به عنوان یک چهره مطرح سیاسی درباره دیدار نمایندگان پارلمان اروپا با جعفر پناهی و نسرین ستوده چیست؟ اظهار داشت: زمانی هست که اتباع بیگانه با اجازه مقامات کشور وارد می‌شوند که هر کدام وظایف تعریف شده‌ و مشخصی دارد، در این رابطه اگر اتفاقی خلاف مقررات و قوانین کشور صورت بگیرد، بایستی برخورد شود.
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان خاطرنشان کرد: اجازه مسئولین دیپلماسی باید براساس قانون باشد و اگر اقدامی خلاف عرف انجام شده باشد و خیانتی صورت بگیرد قوه قضاییه باید تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار