آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد

جامعيت طرح ايران دليل عصبانيت رژيم صهیونیستی/ ضعف صهیونیست‌ها به دلیل اراده و عزم ملت ایران

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام جامعيت طرح ايران را دليل عصبانيت رژيم غاصب اسرائيل و تندروهاي آمريكا دانست و گفت: انزوا و عصبانيت رژیم صهیونیستی به دليل ضعف در مقابل اراده و عزم دولت و مردم ايران است و 5+1 اگر صداقت دارند نبايد تحت تأثير تندروها زياده‌خواهي كنيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي پیگیری شد و 4 بند ديگر از اين سياست‌ها به تصويب اعضا رسيد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با گراميداشت حماسه عاشوراي حسيني و تسليت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين(ع) واقعه عاشورا را، رخدادي مهم و تأثيرگذار در تاريخ اسلام به‌ويژه تاريخ معاصر دانست و اظهار داشت: قيام امام حسين(ع) در واقع معنا و تفسير كامل اين جمله معروف است كه امام حسين(ع) مصباح‌الهدي و سفينه‌النجاه است. هادي بشر براي نجات از جهالت و گمراهي، و مسير نجات به سمت رستگاري و نور خواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام لقب جاودان ثارالله را براي حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) عنواني پرمعنا و محتوا ذكر و تصریح كرد: خون‌بهاي خون خدا، همان تحقق اهدف قيام امام حسين(ع) است كه بايد ريشه‌ها و نمادهاي ظلم و ستم، تجاوز و سلطه در جهان كنده شود و تنها در اين صورت است كه راه و هدف امام حسين(ع) محقق خواهد شد.

وی به با اشاره به مذاكرات جاري در ژنو گفت: مذاکرات مذکور به عنوان نقطه جدّي و عطف در تاريخ ايران، منطقه و جهان است و با توجه به اینکه شرايط كنوني ايجاد شده براي جمهوري اسلامي ايران، تحميلي و ظالمانه است و حل منصفانه اين شرايط مي‌تواند موجب اطمينان خاطر دنيا براي رفع تبعيض و تأمين انرژي سالم و مسالمت‌آميز هسته‌اي براي كل جهان باشد و اگر اين مذاكرات مثبت پيش برود كار بزرگي است كه عواقب آن، امنيت استفاده از انرژي در سطح بين‌المللي را به همراه خواهد آورد و منطقه آرام و مطمئن خواهد بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، رهنمودهاي اخير رهبري معظم انقلاب را به‌ويژه در مقطع كنوني در مورد حمايت از تيم مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران بسيار راهگشا و بامعنا دانست و افزود: اين رهنمودها در حالي ارائه شد كه عده‌اي سعي داشتند در آستانه مذاكرات، جوّ سياسي جامعه را ملتهب، دوگانه و‌ تيم مذاكره‌كننده را سازشكار معرفي كنند بنابراين اين رهنمودها، عزم نمايندگان سياسي ايران را براي ادامه گفتگوها جدّي‌تر كرد و دنيا هم متوجه شد مذاكره‌كننده‌ها پشتيباني رهبري و تبع آن پشتيباني مردم و مسئولان را هم دارند و اگر جدّي نبودند، آنها هم جدّي نمي‌شدند و وزراي خارجه 5+1 راهي ژنو نمي‌شدند و مذاكره 5 ساعته آقاي ظريف با آقاي كري و خانم اشتون دليل خوبي بر جدّيت دو طرف است.

وی طرح جمهوري اسلامي ايران را در اين دور از مذاكرات، جامع و هوشمندانه توصيف كرد و گفت: اين طرح نشان مي‌دهد ايران به دنبال ساخت و استفاده از سلاح هسته اي نيست و تنها به دنبال تحقق حقوق خود و جامعه بين‌الملل براي استفاده از فوايد و منافع انرژي هسته‌اي است.

آیت‌الله هاشمی جامعيت طرح جمهوري اسلامي ايران را دليل عصبانيت رژيم غاصب اسرائيل و تندروهاي آمريكا دانست و ادامه داد: ذكر و جمله صريح نتانياهو كه با خشم گفته: ايران هر چه مي‌خواست از اين مذاكرات به دست آورد و غرب چيزي نگرفت، گرچه براي تحريك آنها گفته شده خيلي معنادار است.

وی افزود: حضور وزراي خارجه كشورهاي 5+1 در ژنو، حاكي از اين است كه مذاكرات وارد مرحله جديدي شده است و اميدواريم با شجاعت و صراحت تيم مذاكره‌كننده جمهوري اسلامي ايران كه قطعاً در چارچوب منافع و مصالح نظام و رهنمودهاي رهبري حركت خواهند كرد، نتايج گفتگوهاي سخت پيش رو، به سمت پيشرفت باشد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: البته امروز رژيم اسرائيل در دنيا منزوي و عصبانيت آن به دليل ضعف در مقابل اراده و عزم دولت و مردم ايران است و 5+1 اگر صداقت دارند نبايد تحت تأثير تندروها زياده‌خواهي كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر ضرورت حفظ وحدت و همدلي در داخل كشور و پرهيز جدي از اظهار سخنان تفرقه‌افكنانه كه گاهي منطبق با اظهارات نتانياهو و مك‌كين مي‌شود، موجب سوءاستفاده بيگانگان و دشمنان مي‌شود، گفت: جمهوري اسلامي ايران به دنبال تحقق منافع و مصالح ملي خود است و بايد به‌‌گونه‌اي عمل و اظهارنظر كنيم كه در اين راه همه متحد و يكپارچه هستيم.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني ياد و خاطره مرحوم حبيب‌الله عسگراولادي را به عنوان همرزم، همكار صميمي و فعال خود و اعضاي مجمع گراميداشت و افزود: سابقه آشنايي بنده با این مرحوم و دوستانش به قبل از شروع مبارزات دوران انقلاب مربوط مي‌شود و طي سال‌هاي قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، وی از جمله دوستان و همراهان خوب و دلسوز ياران انقلاب بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، يكي از خصوصيات خوب مرحوم عسگراولادي را ايمان به خدا و حركت و اقدام براي جلب رضاي حق ذكر كرد و گفت: وی به قول خودشان يار زندان و ايوان بود و سعي كرد از مسير درست اعتقادي خود خارج نشود و فردي خداترس و همكاري منصف براي مجموعه نيروهاي انقلاب بود.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، فقدان ايشان را به خانواده محترم، دوستان، اعضاي مجمع تشخيص و مردم ايران تسليت گفت و از درگاه خداوند علوّ درجات و سعادت محشور شدن با شهداي همرزمش را آرزو كرد.

گفتنی است که در جلسه امروز به جاي مرحوم "حبیب‌الله عسگر اولادی" گُل قرار گرفته داده بودند.

لازم به ذکر است که در اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس كميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي از مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند، پس از طرح موارد پيشنهادي كميسيون اقتصاد كلان، بازرگاني، اداري مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي و بحث و بررسي مبسوط اعضا، موارد ذيل به تصويب رسيد:

1- مديريت مصرف با تأكيد بر اجراي سياست‌هاي كلي اصلاح الگوي مصرف و ترويج مصرف كالاهاي داخلي همراه با برنامه‌ريزي براي ارتقاي كيفيت و رقابت‌پذيري توليد.

2- اصلاح و تقويت همه‌جانبه‌ي نظام مالي كشور با هدف پاسخ‌گويي به نيازهاي اقتصاد ملي، ايجاد ثبات در اقتصاد ملي و پيشگامي در تقويت حركت‌هاي توسعه‌اي بخش واقعي.

3- حمايت همه‌جانبه‌ي هدفمند از صادرات كالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوري مثبت از طريق:
- تسهيل مقررات و گسترش مشوق‌هاي لازم.

- گسترش خدمات تجارت خارجي و خدمات زيرساختي ترانزيت.

- تشويق سرمايه‌گذاري خارجي براي صادرات.

4- توسعه پيوندهاي راهبردي و گسترش همكاري و مشاركت با كشورهاي منطقه و جهان به ويژه همسايگان.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار