در "معاملات" روز جاری؛

عبور ارزش "بازار" از 431 هزار میلیارد تومان/ پنجاهمین رکورد "بورس" در سال جاری ثبت شد

در داد و ستدهای روز جاری تالار حافظ شاخص کل توانست با عبور از مرز ۸۸ هزار واحد، پنجاهمین رکورد خود را در سال جاری ثبت کند و بازدهی این بازار را از ۱۳۲ درصد بگذراند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سرمایه گذاران بورسی امروز یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۶ هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال بود.
 
در معاملات روز جاری شاخص کل هزار و ۸۸ واحد بالا رفت و در عدد ۸۸ هزار و ۱۱۲ نشست. ارزش بازار نیز از عدد ۴۳۱ هزار میلیارد تومان عبور کرد.
 
نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، چادرملو، مپنا و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ثبت کردند. این در حالی است که نماد تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشت.
 
امروز شاخص صنعت نیز ۸۵۳ واحد بالا رفت. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب یک هزار و ۷۹ واحد و ۶۳۷ واحد رشد کردند.
 
گفتنی است: در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت ها نیز نمادهای مهرکام پارس، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، پاکسان، تولید محور خودرو، توسعه معادن روی، فیبر ایران و سرمایه گذاری توسعه آذربایجان قرار گرفتند.
 
در مقابل نمادهای نفت پارس، قند هکمتان، کشت و صنعت چین چین،کارتن ایران، شکر شاهرود، جام دارو و لامیران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.
 
همچنین سنگین ترین صف های خرید نیز در نمادهای مپنا، خدمات انفورماتیک، توسعه معادن روی، فرآورده های نسوز پارس، سرمایه گذاری خوارزمی، پارس مینو و فولاد آلیاژی ایران تشکیل شد.
 
طولانی ترین صف های فروش نیز متعلق به نمادهای نفت پارس، سیمان غرب، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، لاستیکی سهند، تولیدی شهید قندی و کنتورسازی ایران بود.
 
بانک پاسارگاد در معاملات امروز با داد و ستد بیش از ۱۴۰ میلیون سهم به ارزش ۴۱۵ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد. نماد پالایش نفت بندرعباس و تاپیکو نیز پس از بانک پاسارگاد بیشترین حجم معاملات و بانک صادرات و ایران خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند و در معاملات روز دوشنبه نیز گروه مالی در صدر جدول برترین گروه های صنعت قرار گرفت. گروه بانکها و شیمیایی ها نیز رتبه دوم و سوم را در این بین از آن خود کردند.


انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، سهام ، بازار ، تالار ، مبادله ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار