ميوه‌اي استثنايي براي پوست در فصل زمستان

فصل سرما مي‌تواند تأثيرات نامطلوبي برروي پوست بگذارد، اما با كمي صرف وقت و حوصله براي رسيدگي به پوست بدن مي‌توان با اثرات نامطلوب تغييرات آب و هوا بر روي پوست مبارزه كرد.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ در فصول سرد سال خشكي پوست يكي از اتفاقات شايع است، اما تنها خشكي پوست صورت و دست‌ها رخ نمي‌دهد بلكه تمام پوست بدن دچار خشكي مي‌شود. 

گفتني است، يكي از مناطقي كه اغلب بانوان در مراقبت‌هاي پوستي به آن توجه نمي‌كنند، پوست ناحيه گردن است كه خشكي آن ناحيه مي‌تواند منجر به پيري و چروك زودرس پوست گردن شود، كه اغلب باعث ايجاد منظره ناخوشايند براي بانوان ميانسال است.
 
علاوه بر مصرف كرم‌ها و اسپري‌هاي مرطوب كننده براي رفع خشكي پوست پژوهشگران مصرف مايعات بويژه آب‌ميوه نارگيل به ميزان متناسب را توصيه مي‌كنند زيرا به طور كلي ميوه نارگيل باعث آب‌رساني فراوان به بدن مي‌شود.  

استفاده از صابون‌هاي قليايي در فصل زمستان توصيه ‌نمي‌شود زيرا پوست را زبر و خشك مي‌كند در اينصورت افراد مي‌توانند از فوم‌ها و صابون‌هاي ملايم مخصوص شستشوي پوست صورت استفاده نمايند. 

مصرف ضد‌آفتاب نيز براي جلوگيري از نفوذ "اشعه ‌‌UVA خورشيد" كه به‌طور قوي‌تري جذب پوست مي‌شود از جمله ديگر راه‌هاي مراقبت از پوست صورت است. 

در فصل زمستان مشكل ترك‌خوردگي پاشنه پا نيز اغلب پيش مي‌آيد كه با استفاده از كرم‌هاي ضد ترك‌خوردگي و استمرار در مصرف آنها در كنار پوشيدن جوراب‌هاي نخي و نه نايلوني به آساني قابل رفع شدن است. 

انتهاي پيام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار