مشروح چهارمین دادگاه اختلاس از بیمه ایران در دور جدید/

پایان چهارمین جلسه دادگاه/ ادامه رسیدگی فردا/ قاضی کشکولی: این هفته دادگاه اختلاس بیمه به کار خود پایان می‌دهد

قاضی رسیدگی کننده پرونده اختلاس بیمه ایران گفت: طی هفته جاری بررسی این پرونده در دادگاه به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دقایقی پیش چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران در شعبه 79 دادگاه کیفری به صورت علنی آغاز شد.

** قاضی محمدی کشکولی ریاست این دادگاه را بر عهده دارد و در این جلسه تمام متهمان پرونده به همراه شاکیان و نماینده حقوقی آنها حضور دارند.

** کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد.

** نماینده دادستان در شرح اتهامات آقای "م.خ" گفت: وی متهم به وصول تعرفه مازاد بر حقوق دولتی به صورت غیرقانونی به میزان یک میلیارد و 250 میلیون تومان و همین‌طور اختلاس به میزان 795 میلیون ریال است.

** متهم "م.خ" : در اختلاس نقشی نداشتم

**
متهم "م.خ" در دفاع از خود اظهارداشت: امضای قراردادها در دفتر فنی توسط مدیرکل صورت می‌گرفت و مبلغ آن به ازای هر متر مکعب 500 ریال تعریف شده بود و این در حالی است که آقای «ب» در دادگاه قبلی به صراحت  این موضوع را اعلام کرد و بنده فقط رابط بودم.

این متهم در دفاع از خود اظهار داشت: بنده اتهامات وارده را قبول ندارم چرا که اجازه اخذ وجوه توسط مدیریت صادر شده بود و این امر به عنوان یک روند عادی در دفتر فنی استانداری تلقی می‌شد و موضوع تازه‌ای نبود.

وی ادامه داد: امضای قراردادها در دفتر فنی توسط مدیرکل صورت می‌گرفت و مبلغ آن به ازای هر متر مکعب 500 ریال تعریف شده بود و این در حالی است که آقای «ب» در دادگاه قبلی به صراحت  این موضوع را اعلام کرد.

قاضی کشکولی خطاب به متهم اظهار داشت:‌ در آئین‌نامه اجرایی نحوه محاسبه حقوق دولت و تکالیف آنها مشخص شده و در قرارداد نوشته شده که شما به ازای هر مترمکعب باید 250 ریال به عنوان عوارض دولتی اخذ کنید و این در حالی است که شما علاوه بر این مبلغ 500 ریال اضافه دریافت می‌کردید، بنابراین توضیح دهید که چرا مازاد 500 ریال را دستی می‌گرفتید و به حساب شخصی واریز می‌کردید؟

متهم "م.خ" در پاسخ قاضی گفت: بنده فقط رابط بودم و گروه معادن این مبلغ را می‌گرفت و بنده رابط بودم و به معدن‌داران گفته شده بود که این دستور مدیر کل است و این موضوع را خود استاندار تایید کرده و به شکل یک عرف درآمده بنابراین بنده اشکالی در این موضوع نمی‌دیدم چرا که خود استانداری در جریان بود و بنده جزء هیات رسیدگی شن و ماسه نبودم....

متن کامل اظهارات متهم"م.خ" را اینجا بخوانید.


** دفاعیات نجفی توانا وکیل متهم"م.خ"

** نجفی توانا خطاب به قاضی گفت: متاسفانه اتهامات منتسبه به موکل به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد اراده بسیار قوی در برخورد با مجموعه مرتکبین اتهام منتسبه وجود نداشته است.

وی ادامه داد: موکل بنده مشارکت در اختلاس و دریافت وجوه مازاد بر تعرفه کرده، اما این پرونده به ریاست استاندار بوده است که وی به صراحت در دادگاه قبلی کتبا اعلام کرده و مسئولیت این موضوع را پذیرفته است.

وکیل مدافع م.خ افزود: بنده خواستار شدم که مدیرکل «ق» و آقای «ت» برای توضیح به دادگاه بیایند که به این تقاضای من رسیدگی نشد.

نجفی توانا گفت: مبلغ مربوطه طبق تصویب استاندار به تصویب رسیده، دریافت و وصول شده است، بنابراین اشتباه موکل من نمی‌تواند لباس کیفری داشته باشد و این در حالی است که باید با دانه‌درشت‌ها در این پرونده برخورد کنید.

وی افزود: آقایان طبق دستور مدیرکل این وجوهات را دریافت می‌کردند و این موضوع در گزارش سازمان بازرسی کل کشور نیز اشاره شده است و این گزارشات در حالی می‌تواند منشأ اظهار نظر باشد که در تعارض با حقیقت نباشد و این در حالی است که ما هیچ شاکی نداریم و دعوا خصوصی است...

متن کامل اظهارات وکیل مدافع متهم"م.خ" را اینجا بخوانید.

** دفاعیات متهم "ف.ه": هیچکدام از اتهامات را قبول ندارم

متهم "ف.ه" که در دور  جدید جلسه رسیدگی مجدد پرونده اختلاس از بیمه ایران به دریافت رشوه به میزان 60 هزار درهم بابت خرید مبلمان و یک میلیون و 300 هزار درهم بابت خرید آپارتمان در دبی که از آقای د.س دریافت کرده، متهم است در جایگاه دفاع حاضر شد.

متهم "ف.ه" در مقام دفاع گفت: کلیه اتهامات را رد می‌کنم و هیچکدام را قبول ندارم.

قاضی خطاب به متهم گفت: توضیحات خود را ارائه دهید.

متهم پاسخ داد:‌ مبلمان را خودم خریدم و مبلغ آن 54 هزار درهم بوده و این در حالی بوده که بنده با آقای د.س روابط مالی نداشتم و فقط روابط اجتماعی داشتم چرا که وی جزء مشتریان خوب و برتر بانک بوده است.

وی افزود: در خصوص اینکه گفته شده بنده اقامت دائم در دبی دارم، این مسئله صحت ندارم و اقامت من 3 ساله است.

قاضی خطاب به متهم گفت: طبق اظهارات آقای د.س گفته شده که وی10 الی 11 مرتبه حدود 50 میلیون تومان وام تحت عنوان صادرات و  واردات تسهیلات  اخذ کرده است و یک میلیون و 300 هزار درهم را دریافت کرده است.

متن کامل اظهارات وکیل مدافع متهم"ف.ه" را اینجا بخوانید.

** برخی متهمان در دادگاه حضور ندارند.

** قاضی کشکولی: این هفته دادگاه اختلاس بیمه به کار خود پایان می‌دهد.

** قاضی پرونده گفت: در روزهای آتی جلسه دادگاه به پایان می‌رسد بنابراین حضور غایبین از جمله آقایان "آ.ب.ح"، "د.س" و "ح.ر.ب" الزامی است. 
 
گفتنی است؛ هفته گذشته طی سه روز برگزاری دادگاه‌های علنی به اتهامات برخی متهمان این پرونده رسیدگی شد.

این خبر تکمیل می‌شود...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار