رایگان درمان شوید/

پاسخ سوالات خود در زمينه "پوكي استخوان" را اینجا مشاهده کنید

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص ارتوپدي" پاسخ داده شد.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص "پوكي استخوان" كه توسط دكتر محمد اكبري متخصص اين رشته داده شده است، به شرح ذیل است:

***مینا: 

می‌خواستم بپرسم در چه سنی پوکی استخوان خود را نشان می‌دهد و برای درمان آن چه باید کرد؟ با تشکر 

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: پوکی استخوان معمولی مربوط به کهولت سن است كه در طول یائسگی در زنان بروز مي كند. در آقایان دیرتر و نسبت به زنان میزان آن کمتر است و در صورت ورزش کردن میزان آن کمتر می‌شود بیماری‌های خاص در بروز پوکی استخوان دخالت دارند رژیم غذایی مناسب، فعالیت فیزیکی و مصرف داروها در درمان و پیشگیری مناسب  اين بيماري موثرند.
 
***رهور: 

از چند سالگی می‌توان برای اطلاع از وضعیت پوکی استخوان آزمایش مربوط به آن را انجام داد؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: با وجود بیماری‌های خاص باید در سنین پایین و در زنان از 40 سالگی بايد تست سنجش تراکم استخوان صورت بگیرد. 

***مسلم: 

روش‌های پیشگیری از پوکی استخوان؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: در درجه اول فعالیت فیزیکی مناسب و رژیم غذایی خاص در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر است. 

***ناشناس: 

علائم پوکی استخوان چیست؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: پوکی استخوان به عنوان بیماری خاموش مطرح شده که تا به حد خاصی نرسد علائم خود را نشان نمی‌دهد و با علائمي مانند "دردهای موضعی"، "سيستمك" و در بیشتر اوقات شکستگی خود را نشان می‌دهد. 

***ناشناس: 

اینجانب با جنسیت مرد 32 سالمه که از سن 22 سالگی بخاطر بیماری شدید ریفلکس معده آنتی اسید امپرازول یک عدد هر روز مصرف می‌کنم. آیا با ادامه مستمر به پوکی استخوان مواجه می‌شم اگر جواب مثبته راهکار برای جلوگیری از پوکی در صورت مصرف امپرازول چیست؟ با تشكر فراوان.

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: این عارضه به دليل پوکی استخوان نیست با این حال دارو و وسیله خوراکی و مکمل هم لازم است که همراه آن مصرف شود با متخصص داخلی مشورت کنید.

***فاطمه: 

سلام خانمی 48 ساله هستم و دارای 3 فرزند 42 سالگی یائسه شدم هفته‌‌ای 1 یا 2 بار قرص "مولتی دیلی"و کلسیم دی مصرف می‌کنم. آرتروز گردن و دیسک مهره ی 4 و 5 کمر هم دارم که هر چند وقت یک بار شدت پیدا می کند اگر هم به مدت 5دقیقه به پشت بخوابم عضلات بین شانه هایم آنقدر درد میگیرد که نمیتوانم ادامه دهم مفاصل بین پاهایم هم به خصوص صبح ها خیلی صدا میدهد میخواستم ببینم اینها همه نشانه ی پوکی اسخوان هست و آیا درمان قطعی دارد و راه درمان چیست ؟ممنون

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: این علامت ناشی از پوکی استخوان نیست با مراجعه و معاینه مشخص می‌شود که دلیل چیست. 

***رحمت: 

با سلام، مامانم دو سال بیماری اعصاب داره و داروهای اعصاب مثل: پردنیوزولون، کاربا مازاپین و ... مصرف میکنه، الان درد شدیدی در تمام بدنش بوجود آمده، باید چیکار کنیم؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: بايد به متخصص نورولوژی مراجعه کنید و با متخصص داخلی اعصاب مشورت کرده و مشکل را حل کنید. 

***مریم: 

با سلام و خسته نباشید. مادرم چندماهی میشه که داروهای افسردگی، فشار خون و چربی خونمصرف میکنه و به تازگی دکترش گفته که داره دچار پوکی استخوان میشه. لطفا راهنمایی کنید برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری یا درمانش چه کاری باید انجام بدیم. ممنونم

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: با انجام سنجش تراکم استخوان اگر ثابت شد که تراکم استخوان کم است باید مناسب با میزان کم بودن تراکم دارو مصرف شود. فعالیت روزمره، رژیم غذایی حاوی کلسیم و پیاده‌روی در خشکی در کاهش میزان پوکی استخوان نقش دارد.
 
***فاطمه:
 
من یه دختر 16 ساله‌ام می‌خوام بدونم چه عواملی باعث بروز پوکی استخوان میشه و چه عوارضی داره و از چه سنی شروع میشه و راه درمانش چیه؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: اگر فعالیت جسمی مستمر داشته باشید دیرتر دچار آن می‌شود اغلب زنان از 45 سالگی به بعد به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند. 

***سمیه: 

من مدت 11 سال است کوهنوردی می‌کنم و 30 سال سن دارم بعضی شبها نصفه‌های شب از خواب بیدار می‌شوم و حس می‌کنم که زانوی سمت چپم قفل شده و به سختی زانویم را باز می‌کنم علت چیست؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: علت قفل شدن زانو ممکن است پارگر مینسیک در اثر یک حادثه و گرفتگی عضلات در اثر فعالیت زیاد رخ دهد که با تحمل و فعالیت سبک می‌توان آن را برطرف کرد. 

***امیررضا: 

چند سال است که مچ دست راست و چپم درد بسیار زیاد دارم و وقتی مچم را تکان میدهم صدای تق تق میدهد لطفا من را راهنمایی کنید. 

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: صدای تق تق اگر بدون درد باشد اشکالی ندارد دلیل تق تق کاهش روغن کاری مفصل در اثر فعالیت طولانی مدت است که بعد از آن فعالیت کم می‌شود. 

***ناشناس: 

دلیل اصلی پوکی استخوان چیه؟ از چه سنی باید نگران پوکی بود؟ علایمش؟ 

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: دلایل متعددی مانند کافی نبودن کلسیم در رژیم غذایی، اختلال در جذب کلسیم، کاهش قرار گرفتن در معرض نور خورشید و دلیل هورمونال (یائسگی) در بروز پوکی استخوان نقش دارند. 

***رسول‌پور: 

من يه پام فلجه الان لگن پاي سالمم دچار آرتروز شده چگونه مي‌تونم كاري كنم كه برام قابل تحمل باشه؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: بايد به ارتوپد مراجعه شود و بنا بر فعاليت‌هاي روزانه شما عصا و وسيله كمكي جهت كاهش درد كمك كنده باشد. 

***الف-خ:

براي درمان پوكي استخوان به چه متخصصي مراجعه نماييم؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: متخصص بيماريهاي داخلي يا روماتولوژي

***محمد:

آيا پوكي استخوان زنان در سن 28 سالگي قابل جبران است؟‌ چگونه مي‌توان آنرا مهار و درمان كرد؟‌

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: بستگي به دلايل بروز پوكي اسخوان دارد با توجه به بررسي علت در خيلي از موارد قابل درمان است. 

***اميرحسين ملكشاهيان:

باسلام،‌ نزديك به شش ماه است كه مادرم در ناحيه‌ي استخوان رانش درد و داغي زيادي را احساس مي‌كند آيا ممكن است كه مادرم با سن 42 سالگي دچار پوكي استخوان شده باشد؟ 

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: خير‌ داغي استخوان نشانه پوكي استخوان نيست.

***محمد:

باسلام مچ ‌پاي من سه سال قبل تو فوتبال از سه جا شكسته بود الان تازگي وقتي مي‌دوم و يا زياد راه مي‌رم درد و تورم زيادي به سراغم مياد ميخواستم بدونم اين طبيعيه؟‌

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: خير طبيعي نيست بايد به ارتوپد مراجعه شود و فيزيوتراپي لازم است. 

***فهيمه: 

آيا پوكي استخوان درمان دارد؟ 

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: باتوجه به دليل و علت بروز آن در بسياري از موارد قابل درمان است. 

***احسان خ:

پدربنده 52 ساله است نتيجه DNA به شرح ذیل استT-BMD = 1.003،T-SCORE= -2.7
Z-SCORE= -2.7، IMPRESSION: 1:OSTEOPOROTIC ، IMPRESSION: 1:OSTEOPOROTIC ،Total body fat percentile = 18.3 ،حال نظر حضرتعالی در این خصوص چه می باشد؟ روند درمانی چگونه و از کچا شروع شود و به چه متخصصی مراجعه نماییم ؟
با تشکر فراوان

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: با مراجعه به متخصص داخلي و روماتولوژي و ارائه آزمايش، روند درماني را شروع كنيد. 

***ناشناس:

چگونه از پوكي استخوان جلوگيري كنيم؟ 

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: مصرف مكمل‌هاي كلسيم، رژيم غذايي حاوي كلسيم، قرارگرفتن در نور خورشيد و فعاليت‌هاي مناسب روزانه از پوكي استخوان جلوگيري مي‌كند. 

***ناشناس:

پوكي استخوان چيست؟ دختري 30 ساله‌ام چه كنم دچار پوكي استخوان نشوم باتوجه به اينكه از ناحيه زانو دچار ساييدگي و سرانجام عمل كرد آيا اين قضيه ارثي است. 

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: كاهش تراكم استخوان كه با سنجش تراكم استخوان مشخص مي‌شود رژيم غذايي مناسب فعاليت روزانه قرارگرفتن در نور خورشيد از پوكي استخوان جلوگيري مي‌كند. پوكي استخوان ارثي نيست. 

***هاشمي:

چند مدتي است استخوان انتهاي سمت راست احساس خالی کردن همراه با درد رو دارم که بعد از 10 دقیقه استراحت خوب میشه در ضمن حساسیت به گلوتن نیز دارم و نان و مشتقات گندم را از جیره غذایی حذف کردم.همراه قرص داپسون لطفا منتظر راهنمایی شما هستیم.

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: به ارتوپد مراجعه شود تا علائم بررسي شود.

***الهام: 

با سلام من دختر 22 ساله‌اي هستم که پاهای پرانتزی دارم و علاوه بر اون روی زینوهام یعنی درست از اونجایی که خم میشه یکم بر امدگی داره که استخونیه و درد هم دارم به پزشک مراجعه کردم گفت آرتریت هست ولی من همیشه درد دارم از زانو به پایین میشه بگین مشکل چیه؟؟

پاسخ از: محمد اكبري، متخصص ارتوپدي: بايد مشاهده شود كه برجستگي در كجاي پاي قرارداد چه موقع درد احساس مي‌شود آيا با فعاليت و سرما و گرما تغيير مي‌كند شما به ارتوپد و روماتولوژي مراجعه كنيد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام .مادرمن ۸۰سالشه مدتی دچار یبوست بوده دکتر گوارش تشخیص سوء تغذیه داده بود چون خیلی کم غذا میخورد و جثه کوچکی داره مادرم .مدتی پیش کمر درد سراغش اومد رفتن دکتر ارتوپد گفت پوکی استخوان شدید داره الان کمر خوب شده زده به پای سمت چپ زیر زانو طوری که بسیار درد داره و سخت میتونه روی پا بایسته دکتر دارو داده وگفته سه ماه حداقل طول میکشه .احتیاجی هست یه دکتر دیگه ببریم واسه بررسی بیشتر .ممنونم از محبتتون .
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۰۶:۴۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید
خواهر من حدود 60قرص فرشته(که حاوی دگزامتازونو کورتون هست) رو در ا ماه و چند روز مصرف کرده و به علت درد شدید زانو مصرف رو قطع کرده و الان هم که استخوان های ساق پا و ران و لگنش درد میکنه رفت دکتر ارتوپد و عکسی گرفت از پاهاش با ابنکه الان مشکلی نداره ولی دکتر میگه که ممکن استخوان لکنش سیاه بشه قرص کلسیم و ویتامین و... میخوره میگم برای جلوگیری از سیاه شدن استخوان راه درمانتون چیه؟؟؟
لطفا جواب بدید من با امید اینکه یه شخصی هست اینجا و جواب بده این نظر نوشتم لطفا اگه نظرم به دستون رشید پاسخ بدید منظر پاسخ گوییتون هستم
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام مادر من پوکی استخوان شدید داره باید قرص زد پوکی بخوره همیشه
Iran (Islamic Republic of)
روناک
۱۵:۱۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
با سلام. دختری ۳۵ ساله با سابقه ۱۹ ساله ام اس و مصرف کورتون دارم. مهره ۴و۵ کمرم هم مشکل دارد. تست تراکم استخوان دادم مشخص شد که تراکم استخوان بنده کم است آیا راهی برای این مورد اخیر پوکی استخوان است؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
زهری جوهری
۱۰:۰۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام من الان دوسال پواستخوان دارم ازدست تاکی دارو بخ. رم
Iran (Islamic Republic of)
دایان
۲۰:۵۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام
19سالمه و از سن 12/13 سالگی یا زود تر تمام بدنم صدا میده زانو هام,مچ پاهام و دست هام و...فقط صدا میده وه خیلی بی حس حال هستم درصورتی که بدنم بطور فیزیکی خیلی سرحاله ایا مشکل کمبود ویتامین خاصی دارم ؟ ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۰:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
زیاد اهل خوردن لبنیات نیستم تا دو سال پیش استخوان درد شدیدی گرفتم چند وقت پیش ازمایش دادم گفتن ویتامین دث به مرز رسیده خواستم بدونم میشه درمان کردامیدی هست در ضمن 35سال سن دارم تورو به خدا کمکم کنید خیلی درد دارم
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۰۱:۰۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
من تراکم استخوان 30درصد زده وکم کاری تیروئید با دوز100خارجی مصرف میکنم وکلا صدماا سمت راست بدنم اتفاق میافته و30 سال سن دارم لطفا راهنمایی
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام من فردی 15 ساله لاغر هستم مچ دست من بیش از حد لاغر هست میخواستم بدونم ایا هیچ راهی وجود نداره تا در این سن چاق بشود؟ کسی میدونه
Iran (Islamic Republic of)
م/ق
۰۹:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
با عرض سلام و ارزوی سلامتی 52 ساله هستم و دچار پوکی استخوان به ویژه با درصد بالا در ناحیه لگن ایا اهدا خون برای من مضر است. سپاس
Germany
مريم
۰۴:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
باسلام. خانم ٤٩ساله هستم كه در سن ٤٥سالگي يائسه شدم. ازمايش تراكم استخوان دادم و در ناحيه كمر ٣٢٪‏ پوكي استخوان دارم و در بقيه نواحي نيز وجود دارد. اگر تغذيه و ورزش و مصرف دارو درست انجام بدم ايا از شدت و درصد اين بيماري كم مي شود يا فقط از پيشرفت جلوگيري مي كند؟
Germany
مريم
۰۴:۴۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
باسلام. خانم ٤٩ساله هستم كه در سن ٤٥سالگي يائسه شدم. ازمايش تراكم استخوان دادم و در ناحيه كمر ٣٢٪‏ پوكي استخوان دارم و در بقيه نواحي نيز وجود دارد. اگر تغذيه و ورزش و مصرف دارو درست انجام بدم ايا از شدت و درصد اين بيماري كم مي شود يا فقط از پيشرفت جلوگيري مي كند؟
Iran (Islamic Republic of)
mita
۰۱:۱۴ ۱۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام ببخشید امکانش هست کسی در 24 سالگی دچار پوکی استخوان شود و اینکه عدد مربوط به تشخیص پوکی استخوان در چه رنجی است.ایا کسی که پوکی استخوان دارد نباید باردار شود؟
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۲۰:۱۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مردی هستم ۴۰ ساله به گفته دکتر از استخوان ضعیفی بر خوردارم که احتمالا مبتلا به پوکی استخوان هم هطتم ایا درمان قطعی دارد
Iran (Islamic Republic of)
لیلا نمدی
۰۱:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۶
سلام وقت بخیر من 39 ساله هستم واز ناحیه سمت راست معلول میباشم بعلت درد ی که در ناحیه لگن و ران برام ناراحت کننده بود البته وقت زمانیکه میخوام بلند شم و بایستم به دکتر مراجعه کردم بعد از عکس دکتر گفتند استخوان لگن ضعیف شده ایا این ضعیف شدن همون از ترور یا ساییدگی هستش،و اینکه بطور کامل رفع میشه یا نه با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
دنیز
۱۳:۵۸ ۰۸ دی ۱۳۹۶
شانزده ساله ام و بعد از انجام ازمایش متوجه شدم ک ویتامین دی بدنم یازده است و خیلی وقتا هم پا درد دارم،،با معلم زیستم ک مشورت کردم گفت جدی بگیر و ب ی مرکز تراکم سنجی مراجعه کن گفت شاید مبتلا ب پوکی استخوان باشم،ولی شهر ما ن مرکز تراکم سنجی دارد و ن من شرایط این را ک ب شهر دیگری مراجعه کنم،،خواستم ببینم اگر واقعا ممکن است خطرناک باشد کاری کنم،هفت ساله هم ک بودم دچار بیماری روماتیسم جوانی شدم،لطفا راهنمایی کنید.مرسی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۱۹ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
سلام مادر من در مرحله استیوپنیا TScore2/43 و zscore2/14 و لوتیروکسین مصرف می کنند ایا می توان کاری کرد که به سمت پوکی نرود و ایا درمان قطعی دارد
Singapore
تارا
۱۷:۰۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
دختر من ۹سالشه پای راستش دچار پیچ خوردگی شد بعد عکس انداختن از پاش گفتن شکسته یک سال هم هست قرص ویتامین دی میخوره حالا دکترا میگن پوکی استخوان داره باید چگونه بفهمیم که پوکی استخوان داره‌...
Iran (Islamic Republic of)
Simin
۱۳:۳۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام من فروردین امسال تو آزمایش ویتامین D نتیجه 7.5 بود ولی بقیه موارد مشکلی نداشت. آیا صرف کم بودن ویتامین D میشود گفت دچار پوکی استخوان شده ام؟
United States of America
حسن
۰۶:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
آیا پوکی استخوان درمان میشود.بنده ۱۷سال سن دارم و دکتر گفته پوکی استخوان دارم آیا قابل درمان است؟؟
United States of America
نیلوفر
۲۲:۵۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
سلام
شما که جوان هستید می تونید با تغذیه مناسب و با ورزش کردن این پوکی استخوان را درمان کنید و از اینکه شرایط بدتری پیش بیاد جلوگیری کنید مطالبی در این زمینه خواندم که مفید بود برایتان می گذارم:
تغذیه:
رژیم غذایی سالم با کلسیم و ویتامین دی کافی می تواند استخوان ها را تقویت کند. خیلی از افراد به نحوی تغذیه می کنند که کمتر از نیمی از کلسیم مورد احتیاج بدن شان تامین می شود. منابع غذایی کلسیم عبارت است از:

شیر، ماست و پنیر کم چرب
غذاهای غنی شده با کلسیم مانند آب پرتقال، نان، غلات فراوری شده، توفو
شیر سویا
سبزیجات با برگ سبز مانند کلم بروکلی و کلم پیچ
حبوبات
ماهی ساردین و سالمون
نان
دانه های خوراکی/ بادام
ویتامین دی نیز برای تقویت استخوان ها ضروری است. برخی از افراد به مصرف مکمل های ویتامین دی نیاز دارند.
Iraq
Samira
۲۰:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
سلام و خسته نباشید..من سوالم اینه که سنم ۳۲ سال و ۳ سال پیش دکتر بهم گفت پوکی استخوان دارم و همینطور دیسک مهرهای ۴ و ۵درا هم دارم و صب از درد بیدار میشم بعضی وقتا فشار میاد به پاهام و سر زانوهام .....من خیلی ناراحت شدم بخاطر اینکه سنم برای پوکی اسخوان زوده ..واقعا راه چاره ای هست....در ظمن من خارج از کشورم ممنون میشم از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
نیلوفر
۱۷:۲۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
سلام زهرا جان
به نظر من شما تا زمان عمل از قرص های مسکن از رژیم غذایی که به بهبود درد شما کمک می کند استفاده کنید غذایی که بیشتر کلسیم دارد می تواند برای شما مفید باشد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۳:۳۶ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام من از ناحیه لگن دچار مشکل شدم به دکتر مراجعه کردم گفتند ک در سن 50سالگی باید عمل بشی درد هام از کمر کشاله رانم تا زانویم به قدری فشار میاره ک عصبیم ونفس تنگی میگیرم حتی نمیتونم صدمتر راه برم زود خسته میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۶ دی ۱۳۹۵
سلام ؛من چندسال است امپرازول به خاطر ریفلکس معده مصرف میکنم برای اینکه دچار پوکی استخوان نشوم .لطفا راهنمایی کنید که من باید چه کار کنم؟ ضمن من پنجاه ساله هستم .باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۵
سلام من 52سالمه وآزمایش پوکی استخوان دادم درقسمت مهره کمر93ودر قسمت ران89ودرقست دست107درصد پوکی استخوان دارم آیا طبیعیه .ممنون از پاسختون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
سلام من۲۲ سالمه و چهلو خورده ای درصد پوکی استخوان دارم آیا پوکی استخوانم کامل خوب میشود؟و اینکه ورزش بدن سازی برایم ضرر دارد یا مفید است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
ورزش تردمیل برای کسی که زانو درد و پوکی استخوان دارد مناسبه؟با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
ناهيد:باعرض سلام وخسته نباشيدمن 42سالمه چن مدتيه زانوهام گاهي داغ ميشن گاهي سردوشوزش ميکنن وقتي ازپله بالاپائين ميرم دردصدايي مثل خس خس ميدن ازدواج هم نکردم ميخواستم بپرسم علتش چيست
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۰۰:۱۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
سلام اینجانبه 36 ساله هستم مدت 15 سال است که به دلیل اختلال هورومون پورولاکتین دارویه داستینکس 0/5میلیگرم مصرف میکنم ودر حال حاضر جدیدا دردهایی موضعی در ناحیه ساق پا نزدیک زانو و در قسمت مچ دستم خیلی آزارم میدهد آیا این دردها باتوجه به سابقه بیماری من ربطی به پوکیه استخوان دارد لطفا من را راهنمایی کنید ( باسپاس)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۱۹ تير ۱۳۹۴
سلام من خانمی هستم 58 ساله ورزشکار هستم یک ساله روی لگنم خوردم زمین 2 ماه اول درد نداشتم وبعداز سه ماه درد شدیدی در رانهایم شروع شد آم آرای وستی اسکن هم گرفتم گفت التهاب در رانهایت استومشگل دیگری نداری الان یک سال است فزیوتراپی ولیزر درمانی وحامت کردم هیچ فایده نداشت کمی بهتر شده ام ولی درد در ناحیه رانم وسر شدن وسوزش شدید در رانهایم دارم خیلی هم دکتر ارتوپد رفتم ولی فایده نداشه چکار کنم که خوب بشوم وبتونم مثل روزهای اول بدوم من ورش کار حرفیه ای بود تی مسابقات می رفتم باتشکر راهنمایم کنید خیلی ناراحت ونگرانم که نمی توانم مثل یک سال پیش باشم خیلی درد دارم ترا خدا بگو چکار کنم آب درمانی هم رفتم ولی فایده نداشت کمی بهترم می توانم راه بروم ولی شب خیلی اذیتم چون رانهایم سر میشود ودرد هم دارد پوکی استخوان هم رانهایم دارد یک سال است کلسبم دی خارجی می خورم وامگاسهرهم می خورم راهنمایم کنید خواهش می کنم
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۱:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام، من دختر 7 ماهه ای دارم که وقتی پاهوشو میکشه، صدای تق تق میده،آیا مشکلی هست؟ واگر مشکلی هست راه درمانش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
رباب
۱۹:۵۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۴
من خانم 49 ساله هستم تغذیه ی خوب دارم دردی احساس نمی کنم ولی طی آزمایش فهمیدم کمبود ویتامین د شدید دارم آیا پوکی استخوان دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۳
سلام
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۰۹:۴۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
چهل ساله هستم درسن بیست سالگی یائسه شدم به دلایل کم توجهی دارو هورمونی نخوردم هشت سال پیش قرص استیوفوس خوردم ولی به خاطره ناراحتی مرمن کلیه رها کردم دوباره میخوام درمان و شروع کنم چه دکتری برم آیا فایده داره استخوانم دوباره کمی بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۲۲:۳۹ ۱۳ دی ۱۳۹۳
سلام کسی که پوکی استخوان داره ایا کامل درمان میشه یا بعد درمان مثل یک فرد معمولی میتونه باشه؟
United States of America
مهدوی
۰۷:۳۲ ۰۵ دی ۱۳۹۳
باسلام مادرم از ناحیه شانه تا انگشتان دست دچار درد شدید وعدم تا شدن بعضی ازانگشتان میباشد با توجه به سنجش تراکم استخوان که انجام دادیم پوکی استخوان دارند ودردستان بیشتر خواهش میکنم راهنمایی کنید برای درمان به چه دکتری مراجعه کنیم.باتشکر
United States of America
مهدوی
۰۷:۲۹ ۰۵ دی ۱۳۹۳
باسلام مادرم از ناحیه شانه تا انگشتان دست دچار درد شدید وعدم تا شدن بعضی ازانگشتان میباشد با توجه به سنجش تراکم استخوان که انجام دادیم پوکی استخوان دارند ودردستان بیشتر خواهش میکنم راهنمایی کنید برای درمان به چه دکتری مراجعه کنیم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
سينا
۰۰:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۳
با سلام ميخواستم بدونم كه پوكى استخوان فقط در سنين بالا به وجود مياد؟مثلا ممكنه كه جوان ١٨ساله هم دچار اين بيمارى بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مريم
۱۸:۵۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
با سلامة عرض خسته نبا شيد من ٢٤سال دارم و از سال ١٣٨٩ ام اس گرفتم نزديك ٢٠ گرم كورتون مصرف كردم و حدود ١/٦درصد پوكى استخوان گرفتم فعاليت ورزشى هم دارم براى درمان چه كار كنم؟ لطفأ مرا راهنماى كنيد با تشكر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
مهتاب
۲۳:۵۹ ۱۸ تير ۱۳۹۳
سلام مادرم 45ساله است مدتي كه درناحيه كردن وشانه دردشديدي احساس ميكنه به دكترمراجعه كرده تشخيص پوكي استخو ان بوده.ايادرست است؟اياتمام بدن دچاراين بيماري ميشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۱۷:۰۶ ۰۷ دی ۱۳۹۲
سلام.مادرم 55سالشه زانوهاش شدیدا درد میکنه جوریکه به زور تعادلشو نگهمیداره چند وقتی هم هست این دردها به شانه هاش زده.علتش چیه باید چیکار کرد؟
آخرین اخبار