رئیس صندوق بین المللی پول:

بدهی‌های "ژاپن" فراتر از تولید ناخالص داخلی این کشور است

"کریستین لاگارد"، رئیس صندوق بین المللی پول از تصمیم دولت "شینزو آبه"، نخست وزیر ژاپن در خصوص افزایش مالیات‌ها برای بهبود اوضاع مالی این کشور استقبال کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ان اچ کی، اگر شینزو آبه بخواهد به وعده خودش برای به نصف رساندن کسری بودجه ژاپن تا سال 2015 عمل کند، باید به فکر اقداماتی برای افزایش منابع مالی دولت باشد که افزایش مالیات‌ یکی از این راه‌ها است. با این اوصاف، مشخص است که نخست وزیر ژاپن در وضع بسیار بغرنجی قرار گرفته است.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول با استقبال از تصمیم دولت شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برای افزایش مالیات بر فروش، به منظور بهبود اوضاع مالی کشور، خواستار آن شده است که "توکیو" اقدامات بیشتری در این زمینه انجام بدهد.

لاگارد بیان کرد: اقدام اخیر دولت ژاپن گامی است که باید ادامه پیدا کند و باید اقدامات مالی کافی برای برنامه زمانی میان مدت انجام شود تا بدهی‌های ژاپن بار دیگر کاهش پیدا کند.

به گفته وی، ژاپن باید در حوزه تامین اجتماعی و حوزه‌های دیگر، اصلاحاتی ایجاد کند و تاکید کرد میزان بدهی‌های ژاپن معادل 250 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور شده است.

رقم نسبت بدهی‌ها به تولید ناخالص داخلی ژاپن در میان کشورهای صنعتی جهان در رتبه نخست قرار دارد.

شینزو آبه از زمان در دست گرفتن قدرت در ماه دسامبر سال گذشته، برنامه‌های گسترده‌ای برای پویا کردن اقتصاد کشور اجرا کرده است و  نگران است با افزایش مالیات‌ها پویایی اقتصاد ژاپن کاهش پیدا کند.

با آنکه شینزو آبه به علت تاثیرات سوء افزایش مالیات‌ها بر اقتصاد کشور با این کار مخالفت ضمنی دارد، از سوی دیگر نگران وعده‌هایی است که برای کاهش کسری بودجه ژاپن مطرح کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ، بدهی ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار