مديرعامل شرکت بيمه ايران گفت:

لغو تحريم صنعت بيمه مي‌تواند منجر به ايجاد راهکاري جديد در صنعت بيمه شود

لغو تحريمها شرايط مناسب را براي بهره‌گيري صنعت داخلي بيمه از تجربيات شرکتهاي خارجي فراهم مي‌کند.

جواد سهاميان مديرعامل شرکت بيمه ايران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: اگرچه ورود شرکتهاي خارجي در صنعت بيمه موضوع پسنديده‌اي است زيرا اين روند باعث ايجاد يک روند همکاري دوجانبه بين ايران با ساير کشورها مي‌شود که اين امر در نهايت منجر به انتقال تکنولوژي و دانش فني بيمه و گسترش فعاليتهاي مربوطه در حوزه آموزش صنعت بيمه درکشور مي‌گردد.

مديرعامل شرکت سهامي بيمه ايران افزود: اين همکاري متقابل مي‌تواند ريسک را در جهان و منطقه پراکنده کند که اين موضوع اگر در يک منطقه از کشور يا جهان اتفاق سنگيني پيش آيد شرکتهاي بيمه در تامين و پرداخت خسارت آن سهيم خواهند بود.

مديرعامل شرکت بيمه ايران تصريح کرد: بحث ديگر در رابطه با کاهش يا لغو تحريمهاي اعمال شده برعليه صنعت بيمه اين است که اگر شرکتهاي بيمه خارجي يک کالا و خدمات متمايزي داشته باشند شرکتهاي بيمه داخلي هم براي آنکه بتوانند توان و قدرت خود را به سطح شرکتهاي خارجي برسانند، مي‌توانند از آنها به عنوان الگوي مناسب استفاده کنند.

سهاميان تاکيد کرد: نکته‌اي ديگر در صنعت بيمه در شرايط کنوني سرويسهاي خوبي به متقاضيان داده مي‌شود، به عنوان مثال شرکت بيمه ايران با اجراي پرداخت خسارت سيار به موقع در محل حاضر شده و يا آنکه در رابطه با خسارتهاي سنگيني مانند زلزله که نمونه بارز آن اخيرا در بوشهر اتفاق افتاد شرکت بيمه ايران در همان لحظه‌هاي اول خسارت وارده به بيمه‌گذاران را به موقع تسويه کرد.

وي با بيان آنکه اين شرکت خسارت وارده به زلزله‌زدگان آذربايجان شرقي يعني شهرستان ورزقان را در همان ساعات اوليه تسويه کرد، عنوان کرد: در مجموع شرکت بيمه ايران به زلزله‌زدگان بوشهر 50 ميليارد ريال (پنج ميليارد تومان) و به زلزله‌زدگان شهرستان ورزقان آذربايجان شرقي جمعا 140 ميليارد ريال خسارت ناشي از زلزله را پرداخت کرده است.

*بيمه طلايي فرهنگيان

سهاميان در رابطه با موضوع مشکل بيمه طلايي فرهنگيان اظهار داشت: پرداخت حق بيمه جزء وظايف بيمه‌گذار است که در اين مورد بيمه‌گذار بيمه طلايي فرهنگيان، وزارت آموزش و پرورش و خود فرهنگيان هستند.

وي افزود: با وجود معضلات و مشکلاتي که در اين رابطه وجود داشته شرکت بيمه ايران با وجود آنکه حق بيمه خود را کامل نگرفته و حتي در برخي از مواردي هيچ مبلغي دريافت نکرده است اما نهايت همکاري را با نهادهاي مربوطه داشته است.

وي افزود: اگر بيمارستاني بيمه طلايي فرهنگيان را قبول نکند اين کار تخلف محسوب شده ضمن آنکه بيمه ايران هميشه خود را بدهکار مردم ايران مي‌داند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: بیمه ، راهکار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار