عراقچی در دیدار با اعضای کمیسیون سیاست‌خارجی پارلمان هلند:

انتخاب دکتر روحانی و توافق ژنو فرصتی تاریخی جهت غلبه بر سوء تفاهمات و رفع مشکلات است

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با اعضای کمیسیون سیاست‌خارجی پارلمان هلند، گفت: انتخاب دکتر روحانی و همچنین توافق ژنو فرصتی تاریخی جهت غلبه بر سوء تفاهمات و رفع مشکلات موجود بر اساس احترام متقابل است.

به گزارش حوزه سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران؛‌ عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) با رئیس و چند تن از اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند دیدار و درخصوص روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این دیدار که غریب آبادی، سفیر کشورمان در هلند نیز حضور داشت، معاون وزیر امور خارجه ضمن تشریح آخرین تحولات هسته ای و توافق ژنو، مذاکرات اخیر و نتایج آن را به نفع هر دو طرف توصیف و بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکرات با هدف دستیابی به حل و فصل نهائی موضوع تاکید کرد.
 
عراقچی با اذعان به این که توافق ژنو متضمن حقوق هسته ای ایران از جمله غنی سازی است، همانگونه که هر عضو معاهده عدم اشاعه دارای چنین حقوقی است، به اجرای قریب الوقوع تفاهمات ژنو و زمینه سازی های داخلی در این خصوص اشاره کرد.
 
عراقچی انتخاب دکتر روحانی و همچنین توافق ژنو را فرصتی تاریخی جهت غلبه بر سوء تفاهمات و رفع مشکلات موجود بر اساس احترام متقابل ذکر کرد.
 
 رئیس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان هلند نیز ضمن تشکر از حضور هیات ایرانی در پارلمان و استقبال از مذاکرات اخیر ژنو، اظهار داشتند نمایندگان پارلمان هلند از نزدیک با علاقمندی این تحولات را پیگیری می کردند. آنان همچنین سوالات خود در زمینه فرایند مذاکرات و تفاهمات حاصل شده در ژنو را با معاون وزیر أمور خارجه کشورمان در میان گذاشتند.

اعضای این کمیسیون همچنین ابراز علاقمندی کردند که بتوانند در سال 2014 از ایران بازدید کرده و با همتایان خود گفتگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار