چرا بايد با پتو و "بالشت سفيد رنگ" بخوابيم؟

خواب کافی، غذا، خوراك و "اكسيژن" براي انسان ضروري است، چه بسا اگر خواب خوبي نداشته باشيم‌، تمام اركان بدن با مشكل روبرو می شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ شايد براي يكبار هم كه شده بيخوابي و اختلال خواب را تجربه كرده باشيد و مطالعات جديد محققان نشان مي‌دهد هر نيم ساعت بي خوابي يك سال از طول عمر مي‌كاهد و بيماري‌هاي مختلفي به وجود مي‌آيند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهند، استفاده از قرص‌هاي خواب را براي داشتن يك خواب راحت كنار بگذاريد، زيرا عوارض زياد آن "سيستم مغزي" شما را نابود مي‌كند و استفاده‌ي مداوم از آنها باعث اعتياد پنهان مي‌شود.

پتو و بالشت و اتاق خواب، ميزان ارتفاع تخت، "موبايل"، نور اتاق، "تكنولوژي"، غذا قبل از خواب و "دخانيات" همگي در خواب تأثير زيادي دارند.

گفتني است، پتو و بالشت سفيد رنگ باعث ايجاد "آرامش" شده و همواره ديوارهاي اتاق بايد روشن باشند و ميزان ارتفاع تخت بايد استاندارد باشد.

روان‌شناسان در مطالعات اخير خود دريافتند، تمام وسايل تكنولوژي را دو ساعت قبل از خواب از خود دور كنيد و قبل از خواب خوردن "ميوه" ، "سبزيجات" و "لبنيات" كمك زيادي به داشتن يك خواب راحت به شما مي‌كند.

انتهاي پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.